Toon posts:

kabelinternet prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds drie weken kabelinternet (quicknet, family abonnement).
maar vanaf het begin heb ik er al problemen mee: elke ochtend (soms ook middag) als ik m'n comp aandoe heb ik het eerste half uur tot uur geen verbinding.
Wanneer ik wel verbinding heb: op elke site worden er veel items niet geload(vb: 127 items over), en veel downloads starten niet of stoppen midden in de download.

ik heb deze problemen met de volgende manieren proberen op te lossen:
-nieuwe netwerkkaart ingezet
-netwerkkaart in ander slot gezet
-comp geformatteert
maar niks werkte...

het heeft niets te maken met firewall, virusscanner of kazaa want dat heb ik er op dit moment niet op staan.

Ik heb de helpdesk van multikabel al verscheidene keren hier over gebeld, maar zij zeggen dat er niks mis is met de modem volgens hun tests. :X

win versie: win98
kabelmodem: Motorola SB4200E SURFboard cablemodem

heeft iemand een oplossing voor mijn dilemma? :?

Alvast Bedankt,
Ruud

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Het lijkt me dat je je cablemodem uitzet 's nachts? Klopt dit?
Deze mag je namelijk niet uitzetten..

Verwijderd

Een vriend van mij had iets soortgelijks ook wel eens, maar bij hem lag het aan het feit dat zijn pc te ver weg van de modem stond. Ik weet niet of dat bij jou het geval is.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 13:21:
Een vriend van mij had iets soortgelijks ook wel eens, maar bij hem lag het aan het feit dat zijn pc te ver weg van de modem stond. Ik weet niet of dat bij jou het geval is.
Nou het lijkt me heel sterk dat dat de oplossing voor het probleem is, want tussen de de modem en pc zit gewoon utp kabel (bijna niemand gebruikt usb) en dit heeft gewoon een maximale afstand van 100 meter.

Dus ik weet niet hoe dat probleem van die vriend van jou is opgelost, maar iig. niet door zijn modem dichterbij zijn pc te zetten.

Verwijderd

als het modem tever staat dan is dit meestal tussen het aansluitpunt en de modem, niet tussen pc en modem. Misschien zou je dit kunnen nagaan ?

Verwijderd

Hoe zit het met de verbinding? Ontvang je wel pakketjes (volgens je netwerkverbinding), of is deze ook erg traag?

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is dat ik geen langzame verbinding heb, want als ik download download ik meestal met m'n maximale bandwijdte(30 kb/s) maar ik heb vaak dat ie niet start met downloaden of ergens in het midden stopt (ook met DAP) en op dit moment terwijl ik dit bericht schrijf, staat er ook weer '(19 items over)'.

met kazaa kan ik wel gewoon downloaden zonder problemen en pop3 mail met attachements downloaden gaat ook perfect.

(ik heb geen LAN)

Rude

Verwijderd

Topicstarter
...en ik zet m'n modem niet uit s'nachts

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Schiet mij maar lek, zo zeg je,,
het heeft niets te maken............of kazaa want dat heb ik er op dit moment niet op staan
en zo zeg je,,
met kazaa kan ik wel gewoon downloaden .....................
En je zegt, ik heb geen LAN, maar kabelinernet is volgens mij wel LAN.
t ligt aan je download accelerator en dat soort dingen volgens mij.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lijkt wel of je wat packetloss hebt.. doe es in een dosbox:

ping www.tweakers.net -t

en laat hem es een minuutje oid lopen.. krijg je dan ook errors oid?

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je alleen problemen met surfen ? Downloaden, IRC, FTP en MSN allemaal geen last ?
Kan zijn dat je ff je netwerkkaart handmatig op 10 Mbit full Duplex (of anders, ff proberen) moet zetten, heb hetzelfde gehad. Tig keren met helpdesk gebeld, verschillende windows geprobeerd en toen ik bovenstaande had gedaan was alles opgelost :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:01

momania

iPhone 30! Bam!

We weten ook nog niet hoelang je UTP kabel is van je pc naar je modem.
Heeft quicknet die kabel gelegd? De kabel die ze bij mij hadden gelegd was nml. van bagger kwaliteit en ik had ook veel problemen toen met de verbinding. Nu met een knappe nieuwe kabel nergens last van.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:35
Ik zou dus je netwerkkabel vervangen of de stekkertjes :)

Verwijderd

Topicstarter
UTP kabel is 20 mtr lang(gelegd door multikabel monteur), maar die is een stuk opgerold want computer staat 3 m van kabelmodem af.
Gem1e schreef op 19 February 2003 @ 23:32:
Schiet mij maar lek, zo zeg je,,
het heeft niets te maken............of kazaa want dat heb ik er op dit moment niet op staan
en zo zeg je,,
met kazaa kan ik wel gewoon downloaden .....................
En je zegt, ik heb geen LAN, maar kabelinernet is volgens mij wel LAN.
t ligt aan je download accelerator en dat soort dingen volgens mij.
en Kazaa had ik eerst wel, maar door de problemen deinstalleerde ik het om te kijken of dit het probleem was.
En met geen LAN bedoel ik dat ik geen netwerk heb tussen twee of meerdere comps bij me thuis.
t ligt aan je download accelerator en dat soort dingen volgens mij
ik heb drie versies van IE geprobeerd en de nieuwste DAP, ik denk dus niet dat het aan deze software ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 19 februari 2003 @ 23:40:
lijkt wel of je wat packetloss hebt.. doe es in een dosbox:

ping www.tweakers.net -t

en laat hem es een minuutje oid lopen.. krijg je dan ook errors oid?
na een tijdje krijg ik een keer 'time out bij opdracht', time out error krijg ik ook te zien als ik een download afwacht die al een tijdje vaststaat.
Pagina: 1