Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zojuist zo slim (dom) geweest om via internet een Nokia 8850 te kopen. Helaas kom ik er nu pas achter dat het kreng schijnbaar veel problemen heeft. Jammer jammer jammer, maar hopen dat deze goed is.

Wat ik eigenlijk wilde weten: wanneer is deze telefoon uitgekomen en hoeveel kostte deze toen? Ik heb 'm nu tweedehands voor 150 euro gekocht en hab het vage vermoeden dat dit misschien toch wel een duurkoop was. Ik kan verder ook geen winkels meer vinden die het toestel verkopen, behalve wat advententies waarin er ongeveer tussen de 200 en 250 gevraagd wordt.

Weet iemand of ik nu iets heel doms gedaan heb?

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
de 8850 is altijd duur geweest (zo rond de Hfl 1.100,00) dus een nieuwe (of een goede tweedehands) voor Euro 150 is niet zo duur lijkt mij...en met die problemen valt het ook wel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Karel2001 op 19-02-2003 13:09 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 23:20

momania

iPhone 30! Bam!

Ik merkte dat toen de telefoon een beetje in trek kwam bij de meeste, nokia er waarschijnlijk veel meer heeft geproduceerd. Ik heb van vele gehoord dat de display steeds stuk ging, net als bij de 8210 eigenlijk.

Zelf heb ik ook de 8850 en heb em al drie jaar zonder problemen. Ik heb 'm gekocht toen ie net uit was en hij was toen ook echt duur (Hfl. 1600,-). Maar als je dan om je heen kijkt hoeveel men uitgeeft aan telefoons, omdat ze om de 2 maanden een nieuwe willen, vind ik mijn prijs over drie jaar verdeeld nog wel meevallen.
Als je er dus een gekocht hebt die uit de eerste productie serie is gekomen heb je goede kans dat er nog helemaal niks met die telefoon aan de hand is. Is ie pas een jaar oud, dan verwacht ik wel dat je problemen kan krijgen met de display.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

ik heb hem ook 2 jaar denk ik, nog nooit problemen mee gehad. Heeft wel wat deukjes opgelopen maar ja............ Nieuwe frontjes zijn wel te krijgen maar kosten ongeveer 100euro.
Als het toestel goed is dan heb je mazl met je 150euro. Er is ook een code voor dan kan je zien uit welk jaar ie komt, maar daar heb je nu weinig aan :P
typ dit in dan zie je het : *#0000#

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 19-02-2003 13:20 ]

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 12:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb hem nu ruim 1 jaar, geen problemen hier.

Verwijderd

Heb ook een 8850 en 8890 gehad, alletwee het scherm van kapot gegaan,,,
Als hij als open is geweest maakt nokia hem NIET.

Heb nu een 8910 , die perfect is.
Alleen dadelijk weer verkopen, en dan een 8910i :P

Verwijderd

charrel schreef op 19 februari 2003 @ 13:18:
ik heb hem ook 2 jaar denk ik, nog nooit problemen mee gehad. Heeft wel wat deukjes opgelopen maar ja............ Nieuwe frontjes zijn wel te krijgen maar kosten ongeveer 100euro.
Als het toestel goed is dan heb je mazl met je 150euro. Er is ook een code voor dan kan je zien uit welk jaar ie komt, maar daar heb je nu weinig aan :P
typ dit in dan zie je het : *#0000#
Dan zie je alleen wanneer de laatste software update is geweest, niet uit welk jaar het toestel komt... Als je de 8850 gelijk in 1999 ( toen deze volgens mij uitkwam) hebt gekocht en deze in 2002 hebt laten updaten (qua software) dan staat er 2002 in je scherm terwijl het toestel uit 1999 komt! geen echte check dus...

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 21:17:
[...]
Dan zie je alleen wanneer de laatste software update is geweest, niet uit welk jaar het toestel komt... Als je de 8850 gelijk in 1999 ( toen deze volgens mij uitkwam) hebt gekocht en deze in 2002 hebt laten updaten (qua software) dan staat er 2002 in je scherm terwijl het toestel uit 1999 komt! geen echte check dus...
Dan zou ik *#92702689# adviseren.. Hierna moet je wel je toestel uit/aan zetten
om het weg te krijgen.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Wisey schreef op 19 februari 2003 @ 21:20:
[...]

Dan zou ik *#92702689# adviseren.. Hierna moet je wel je toestel uit/aan zetten
om het weg te krijgen.
voor als je het nog niet wist dit is makkelijk te onthouden als:

*#war0anty#

zo is er ook *#sim0clock# om te kijken of de simkaart het commando sim clock stop accepteert (soort standby mode van sim om accu te sparen).

Facebook :: Twitter :: PSN

Verwijderd

Het display zelf van die toestellen gaat ook niet stuk, maar het grafietrubbertje tussen het display en de printplaat, als je een sloop 3210 of andere ouwe zoals 5110 kun je daar het rubbertje uithalen en iets aanpassen met een stanlymes en voila het werkt weer, ik gebruik de mijne zo al een dik half jaar en zonder problemen! (ik heb daarvoor mn kapotte 3210 gestript)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi om te weten dat het qua prijs (mocht de tel werken) in ieder geval geen miskoop is. De telefoon is dik een jaar oud maar de eigenaar zegt geen problemen te hebben gehad met de display. Nou maar hopen dat dat zo is, dan heb ik toch een sjiek telefoontje!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 14:11: dan heb ik toch een sjiek telefoontje!
de 8850 is al zo voorbijgestreefd dat ik niet meer zou spreken van een sjieke telefoon hoor...
wel een mooie telefoon ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 14:11:
dan heb ik toch een sjiek telefoontje!
de 8850 is al zo voorbijgestreefd dat ik niet meer zou spreken van een sjieke telefoon hoor...
wel een mooie telefoon ;)

Verwijderd

Mocht t diplay t niet meer doen dan ligt t idd vaak aan t rubbertje, die worden op de meeste sites aangeboden voor heel weinig (stuntprijzen.net) en t inbouwen is al 100 en 1 keer voorbij gekomen op tweakers en duurde mij als leek 10 min.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
8850, redelijk toestel. Ik heb er destijds ook iets van fl. 1500 voor betaald maar hij was bij mij na 1 jaar toch echt versleten (+- 300 uur mee gebeld). Toen heb ik een 6210 en een 6310 gehad en nu een 8910. Die is wel leuk maar ik ben benieuwd hoe lang die weer meegaat.

Maar zo heel erg slecht is ie ook niet, alleen het alom bekende display probleem en je klepje gaat SLECHT contact maken met de rest van je telefoon dus je krijgt een krakende verbinding,

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Pagina: 1