We hebben nu een 2000 server in gebruik maar nu zou ik daar een domain controller van willen maken. Moeten er dan ook extra licenties worden gekocht. Het is nu nog een gewone 2000 server met een paar shares.
dacht het niet je hebt een licensie voor het pakket win2k server maakt niet uit of het een member is of dc dacht ik
Het maakt niet uit of je als domain-controller gaat draaien, maar:
1) Je moet voor elke server waar je Windows 2000 Server op draait een Windows 2000 Server licentie hebben
2) Je moet voor elke client waar je (bijv) Windows 2000 Prof op draait een Windows 2000 Prof licentie hebben
3) Je moet voor elke client waarmee je verbinding legt met de server een CAL (Client Access Licenese) hebben.
Je kunt deze CAL zowel "per Seat" als "per Server" aanschaffen.
1) Je moet voor elke server waar je Windows 2000 Server op draait een Windows 2000 Server licentie hebben
2) Je moet voor elke client waar je (bijv) Windows 2000 Prof op draait een Windows 2000 Prof licentie hebben
3) Je moet voor elke client waarmee je verbinding legt met de server een CAL (Client Access Licenese) hebben.
Je kunt deze CAL zowel "per Seat" als "per Server" aanschaffen.
En windows 2000 Pro heeft CALs onboard voor het verbinden naar een win2k Server.
Windows 2000 Server's default install komt met 5 CALs , deze kun je later uitbreiden via Administrative tools > licensing
Windows 2000 Server's default install komt met 5 CALs , deze kun je later uitbreiden via Administrative tools > licensing
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
maar dan moet je ze wel eerst kopenBackSlash32 schreef op 19 February 2003 @ 13:17:
En windows 2000 Pro heeft CALs onboard voor het verbinden naar een win2k Server.
Uiteraard, wat in dat geval het voordeligste is kun je weer hier vinden:
http://www.microsoft.com/...ties/myo/vergelijking.asp
http://www.microsoft.com/...ties/myo/vergelijking.asp
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1