Een vriend van me heeft het probleem dat Windows XP spontaan reboot bij het opstarten.
Hierbij wat info :
Hierbij wat info :
Spontane reboot,
Mijn pc heeft kuren. Spontane reboots op verschillende momenten. Ik heb al reeds een search los gelaten op “spontane reboots”, maar met de oplossingen die daar werden geboden wou het nog steeds niet opschieten.
* PIII 800mhz
* 1024 mb sdram
* 20gig hd
* Geforce II m serie 64 mb
* Sounblaster live
* Windows XP pro
Het begon een 3 weken geleden toen mijn pc uit het niets opeens zonder melding begon met rebooten. Hij liep daarna nog wel gewoon door, maar na een paar dagen kwam het steeds vaker voor. Ik heb toen de optie automatisch herstarten uitgevinkt, maar dit wou niet baten. Ook in de log’s was niks terug te vinden. Ik heb toen mijn hd geformatteerd en heb win 2000 er op gezet, maar ook hier kwam het zelfde probleem weer om de hoek kijken (toen maar weer XP erop gezet). Ik ben toen gaan kijken of er som’s irq’s waren die conflicteerden, maar dit was niet het geval. Ik heb getest of mijn geheugen defect was, maar ook dit was niet het geval. Ook mijn powersupply werkt goed en geen breuken in de kabels.
Het rare is dat wanneer ik in de bios de bios defaults laad de pc weer werkbaar is, maar wel enorm traag (ik kan geen spel meer spelen). Wanneer ik de setup defaults laad start de pc door tot net voor het inlogscherm ,ik zie het windows logo met daaronder de statusbalk en wanneer deze tot op de helft is reboot hij wederom spontaan dit herhaald zich een paar keer en dan uit het niets loopt hij weer door (het lijkt wel of de pc dan warm gelopen is). Er valt dan weer redelijk mee te werken. Hij zal dan weer opeens uit het niets rebooten.