Toon posts:

[Ethereal] Simuleren van toestanden..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo; Ik ben momenteel een beetje met ethereal aan het experimenteren voor een serieus doel, en ik zou graag willen weten hoe ik een congestie kan simuleren (beetje betrouwbaar).. Ook wil ik de TCP-foutafhandeling bekijken met dat programma.. Heeft iemand enig idee hoe dit slim aan te pakken..? kabeltje in en uit mijn ethernet kaartje halen heeft niet zoveel zin namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ofwel; Hoe kan ik (enigszins verantwoord) een error generen(desnoods simuleren) in een bestands overdracht bekeken vanuit de transport-layer...

Verwijderd

als je alleen maar tcp error correctie wil zien moet je naast een te snifferen transfer over een hub ook maar eens een stream op de zelfde hub opstarten met een client die op full duplex staat, Dan zie je genoeg ellende voorbij komen waarbij zelfs tcp het eind zoek kan raken.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Ik heb onlangs nog een programmaatje onder Linux gebruikt die snift en waar je de datastroom mee kunt beinvloeden (je kunt een volledige sessie onderscheppen en omleiden ook) maar ik ben vergeten hoe dat noemt.
Met Juggernaut van Phrack zou je dat ook moeten kunnen doen maar hier zitten we meer in het hackersgebied.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

als ik me niet vergis kun je met Ettercap data inserten in een stream. draaide ook onder windows.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Kijk es op de nieuwe phrack er zijn links naar een programmaatje die er heel interessant uitziet om alle aspecten van je netwerk uit te "testen" je kunt elk apart onderdeeltje spoofen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1