[WinXP] Foute tooltips (SP1 related?)

Pagina: 1
Acties:

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:44

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik heb last van een irritante fout in de tooltips van Windows XP (prof met sp1). Als windows een tijdje heeft gedraaid, kloppen de tooltips die je krijgt te zien als je met de muis boven de taskbar buttons gaat hangen niet meer. Als ik bijv. boven de eerste button ga hangen en dan naar de tweede button ga, laat hij boven die tweede button nog de tekst van de eerste tooltip zien. Echter, de grootte van die tweede tooltip is al het formaat dat hij zou moeten zijn, zodat je dus soms een stuk zwarte achtergrondschaduw naast de (fout) tekst ziet en soms een stuk van de tekst wordt afgeknipt. Als je van de tweede button weg beweegt en er nog een keer naar toe gaat, klopt de tooltip wel.

Ik heb 't idee dat deze fout pas sinds SP1 zich voordoet. Hebben meerdere mensen hier last van?

Verwijderd

eventueel windows updaten !

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm..
Dit valt wat mij betreft onder de categorie HK-antwoorden.
Gelieve dat voortaan achterwege te laten, ok?
[ontopic]

Maakt het verschil of je tooltips uit en weer aan zet?
* alt-92 speurt alvast de MSKB af...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 19 februari 2003 @ 20:16:
[...]
Maakt het verschil of je tooltips uit en weer aan zet?
* jasjenl speurt alvast de MSKB af...
Hm, volgens mij niet echt, maar dat zou ik nog eens kunnen proberen. De MSKB heb ik al afgespeurd, maar daar kon ik niks in vinden.
EvertJ schreef
eventueel windows updaten !
Windows is al helemaal up-to-date..

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Hoe zet je eigenlijk die tooltips aan en uit in Windows XP? Ik dacht dat ik dat wel wist, maar kon 't toch niet vinden..

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:56

:murb:

@murb.nl

Hmmz, ik weet niet of je al een oplossing hebt gevonden voor dit probleem maar heel toevallig had ik dit probleem ook... en ik wou in dit topic vragen of er al een oplossing was...

dus ik dacht, laat ik een screenshotje maken... echter eerst even een beetje overbodige crap die ik niet nodig vond met jullie te delen wat in m'n systray draait uit te zetten... (waar ik het probleem het meest irriterend vind) ...

...zet ik het systray programmatje THINK uit (ze beweren dat ze onderzoek doen naar kanker... kgeloof het maar)... en het probleem is weg.

Waarschijnlijk heeft het met brakke software in je systray te maken, misschien loont het om dat is te controleren ;)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik had/heb nog geen oplossing voor het probleem gevonden, maar ik ken meerdere mensen (o.a. op m'n werk) die het probleem hebben en er is eigenlijk niet een programma dat wij allemaal in onze systray hebben staan. Ik zou dus niet weten aan welk programma dat dan zou moeten liggen. Ik blijf toch vermoeden dat 't een fout in explorer is, eentje die ze er hopelijk met een volgend sp uit hebben gehaald.
Pagina: 1