Toon posts:

GF4 Ti4200 crasht onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals mijn titel mijn probleem al aangeeft; mijn gf4 crasht onder Win XP. Hij crasht bij flashfilmpjes en bij de "nature" benchmark van 3d Mark SE (Build 330). kHeb Win 98 en Win ME geinstalleerd gehad en onder die beide OS-sen gaf hij geen probs. Het stomme is ook dat als ik vanuit een koude start opstart dattie dan bij het scherm waar de DMI gecontrolleerd word begint te flikkeren en te doen, dit alles wit, soms ook gewoon een strak wit scherm. Hiervoor heb ik een oplossing gevonden; naar de BIOS gaan en er weer uitgaan, gewoon nix veranderen, enkel dat, hoort natuurlijk ook niet zo.

De voltages lijken me goed :

Vcore : 1.65
3.3 : 3.28
+5V : 4.87
+12V : 12.00

De volgende dets heb ik geprobeerd :

41.09
28.90
42.30

Allen hetzelfde resultaat; crashes.

Overige specs :

MS-6590 (Kt4 Ultra van MSI)
AMD 2200+
256 MB PC 2700 geheugen (no-name)
Maxtor 20 GB HD
GF 4 Ti4200 128 MB DDR (MSI)
350 W voeding

Wat ik ook nog heb geprobeerd:

- Alle PCI kaarten eruit gehaald i.v.m. IRQ conflicten
- Fastwrites/Caching/Timing allemaal zo laag mogelijk of uit gezet
- Beeldscherminstellingen op 800x600:16 en dan de bench draaien; reboot
- Ingesteld dattie niet moet rebooten wattie toch wel blijft doen, dus geen BSOD's
- Gegoogled
- gath.tw. search gebruikt
- Aantal fresh installs met verschillende XP Versies
- DX 9.0; zelfde resultaat
- Kaart ondergeklokt
- Drivers van fabrikant zelf geinstalleerd

Hmm kgloof dattik nu wel alles heb gehad. Anybody?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 12:32 ]

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Mijn ervaring leert dat meestal als een compu het onder Win9x WEL en onder Win2K of XP NIET doet, het een geheugenprobleem is... Misschien eens een ander reepje mem proberen?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Geforce in andere pc doen en 3dmark testen?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
ziekloon schreef op 19 februari 2003 @ 12:12:
Mijn ervaring leert dat meestal als een compu het onder Win9x WEL en onder Win2K of XP NIET doet, het een geheugenprobleem is... Misschien eens een ander reepje mem proberen?
Ik sluit me hierbij aan :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Welk merk is het? Volgens mij was er een tijdje geleden namelijk een draadje over Club 3D's ofzo die probs gaven onder bepaalde OS'sen...

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Sedat

Tweaker...

Heb je toevallig een case-fan op je mobo aangesloten? Had een soort gelijk probleem met een Enermax case-fan... met potmeter... vond mobo niet leuk werd ie gek van....kwam er vrij laat achter.. en is je GF4 overgeclocked? en andere videokaart proberen als het kan een pci en een agp

Verwijderd

Verwijder je huidige detenators eens met detenator destroyer, de XP versie is wel met google te vinden.

Installeer daarna eens de drivers van je fabrikant, dus bijvoorbeeld leadtek/asus.

En welke direct X gebruik je? Probeer DX 9 eens.

Verwijderd

Topicstarter
eeeeeDank voor deze supersnelle reactie!

Ehm ff lezen

- Een ander reepje geheugen, dat zou ik ff kunnen proberen door een reepje van mn ma te pakken, doe ik vanavond!
- GF in een andere PC is geen optie, dat vinden 'ze' allemaal teveel 'gedoe' .. maar aangezien het alleen onder XP is kan ik me niet voorstellen dat de GF stuk is, hoop ook van niet want ben de bon kwijt :D
- Merk is van MSI, heb ook al op hun forum gepost, ze kwamen zonder oplossing
- Ik heb na een complete fresh install als eerste de drivers geinstalleerd die erbij zaten (dus op cd stonden), ook hierbij liep 3d Mark in de soep
- Ik gebruik nu DX 8.1, ook met DX 9.0 doettie het niet goed..
- De kaart is niet ge-oc-ed...

Thxz voor de tot noch toe gegeven reacties..

/edit
ben nu naar school , jullie merken wel als ik terug ben :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo, terug van school :)

Vanavond probeer ik de kaart bij een maat van me, heeft ongeveer dezelfde specs.. kZal vanavond ook ffkes melden offet probleem daar ook aanwezig is... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben dus net terug en alles liep daar naar behoren. Mijn vraag is nu; zou 't aan mn mem liggen of aan mn mobo :?

Ook als ik opstart moet ik eerst naar de BIOS dan nix veranderen, gewoon naar de bios gaan, dan er weer uit en dan boottie door...Ik gok mn mobotje..Wat denken jullie?

Verwijderd

Ja, mobo of voeding of geheugen. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is het zeker niet, die deedtet gewoon goed in mn vorige pctje, t zijn ook niet de symptomen van een stukke voeding btw :)

Verwijderd

De symptomen zijn het wel een beetje, vastlopen en crashen bij belasting. En die spanningswaardes zijn ook niet echt bar goed. Zat in dat andere systeem dan ook een XP2200

Maar probeer het gewoon.

Verwijderd

Ik zit met dit zelfde probleem
kocht gisteren een nieuwe

A7V266-E
1600 XP
512 MB
300Watt voeding
en dus ook een Geforce 4 Ti4200 128mb 8*agp

Bij mij crached hij ook om de haverklap en vooral onder het gamen.
Nog zoiets ik was Unreal Awakening aant spelen en de charcter-textures waren helemaal f*ckd-p toen heb ik dus mijn agp slot in de bios op 2 maal inde plaats van 4 gezet en toen waren de textures dus wel ineens ok. maar evengoed nog blijven hangen.

En mijn oude video kaart kon wel alles gefixed krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk is het probleem opgelost ;

Het mobo kon geen PC2700 geheugen aan (wat ik erg weird vind, via 400 chipset) maar moest per-sé met PC2100 geheugen, nu loopt alles naar behoren, misschien ligtet aan te weinig voeding ofzo, wat ik me eik niet kan voorstellen trouwens..Nagoed 't is in iig opgelost :)
Pagina: 1