Toon posts:

[Fireworks] meerdere animaties invoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even een beetje toelichten wat het probleem is.

Ik heb een plaatje in fireworks (PNG-bestand). Daar overheen heb ik twee animated Gifs lopen. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, maar met die gifs kom ik er niet aan uit. De ene animatie is namelijk langer (17 frames) dan de andere animatie (7 frames). Wat dus als gevolg heeft dat de kortere animatie maar tijdelijk zichtbaar is. Ik heb het document al opgedeeld in verschillende slices, maar dat werkt ook niet. Hij maakt ook gewoon frames van de slices waar geen beweging in zit.

Ik heb al geprobeerd met layers iets te doen, maar dat werkt ook niet. Hij blijft bij een nieuwe layer toch gewoon de frames aanhouden van de andere layer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10
Het is mij niet geheel duidelijk wat je wilt?

Een paar dingen
gif heeft ondersteuning voor animatie.
png daarentegen is dan mischien vergelijkbaar met gif (afgezien van de ondersteuning voor meer kleuren en gedeeltelijke transparantie) maar heeft helemaal geen ondersteuning voor animaties.

Nou weet ik niet wat je wilt bereiken met deze twee totaal verschillende soorten bestanden maar je raakt je animatie van je gifs kwijt als je de twee plaatjes samenvoegt en opslaat of iets dergelijks. (dus opslaat als png, jpg, weet ik veel)

Je kan natuurlijk ook op een htmlpagina een png plaatje als background instellen met daaroverheen twee animated gifs die je daarboven positioneerd op één of andere manier (tabel, div, etc). Maar dan moet eerst duidelijker worden wat je wilt denk ik voordat we antwoord kunnen geven op je vraag.

ofwel
Waar ga je dit voor gebruiken (website?)
en wat wil je bereiken (linkje eventueel)

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Voor zover ik weet is het zo dat als je een animated gif in Fireworks maakt, je de animaties allemaal even lang moet maken. Waarom probeer je het niet in flash? Das een stuk sneller en makkelijker!