Hansol 920D - Meer dan de prijs alleen?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag opzoek naar 'n nieuwe monitor, m'n oude heeft het opgegeven (R.I.P. Sony ;( ), aangezien ik geen zin heb om er teveel geld voor vrij te geven (heb nog aantal LANs komende, en zeker ook upgraden van meer dingen in me PC :P) zoek ik een redelijk budget.

Wat wel belangrijk is dat hij flat moet zijn, en de design mag er wel zijn, althans, boeit me niet maar meegenomen ;)

Nu spotte ik m'n ogen op de:

Hansol 920D

Pricewatch

Nou, voor dat prijsje wil ik het zeker doen... _/-\o_

Alleen, ik weet dat hier geen "ervaringen met" topics mogen, maar toch :Y)

Wie heeft dus deze monitor? En kan er tevreden of ontevreden over zijn?

(Heb geen oude topics/revieuws kunnen vinden :'( )

edit:

Zit ik er net aan te denken: 'Moet nog wel even topic-naam veranderen' maar toen was er al op "Verstuur bericht" gedrukt |:(

Hansol 920D - Meer dan alleen de prijs?

[ Voor 12% gewijzigd door aKra op 19-02-2003 11:58 ]

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 22:38
Google: review Hansol 920 D :)

1 van de eerste reviews:

Pros

Affordable
Simple yet good looking
Large viewable area
Good range of controlls

Cons

Large footprint
Heavy

[edit]

is trouwens een Samsung beeldbuis, dus dat zit wel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Vimana op 19-02-2003 12:13 ]

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Zoek eens op Hardware.Info, een tijdje geleden was daar een grote 19" CRT-monitoren vergelijkingstest, volgens mij zat de 920D daar ook tussen.
Ik kan je iig vertellen dat het een goed scherm is (niets bijzonders maar gewoon goed, zeker voor die prijs).

• aKra

aKra

Topicstarter
Owkee, maar het liefst wil ik wat huidige gebruikers hierover horen praten...

Ik zit nog even te twijfelen, eventueel een LG monitor, zijn wel een stuk duurder :(

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 22:38
aKra schreef op 19 February 2003 @ 12:20:
Owkee, maar het liefst wil ik wat huidige gebruikers hierover horen praten...

Ik zit nog even te twijfelen, eventueel een LG monitor, zijn wel een stuk duurder :(
Eerlijk gezegd zou ik meer op (onafhankelijke) reviews afgaan van goede hardware site's dan van bevooroordeelde gebruikers.
Dan krijg je net zo'm Intel/AMD, ATI/Nvidia verhaal, want wat men zelf heeft is toch altijd het beste.

Waarom benadruk ik GOEDE hardwaresite's? Omdat er best veel gesponserd worden en dus vaak ook hun sponsors' product hoger aanprijzen dan nodig is ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Vimana op 19-02-2003 12:24 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

je zou ook es naar Iiyama kunnen kijken, die hebben nl ook een 19" in die prijsklasse

• aKra

aKra

Topicstarter
De Hansol 920D is een 19 inch monitor met shadow mask beeldbuis. Toch is die beeldbuis plat. Dat komt doordat men een glasplaat voor de bolle beeldbuis heeft geplaatst. Het beeld lijkt dus plat, maar is dat in feite niet. Toch biedt zo’n glasplaat direct het voordeel dat lichtinval niet in alle richtingen teruggekaatst wordt (zie het achtergrondartikel).

De kwaliteit van de 920D is redelijk te noemen. Bij de maximale resolutie is duidelijk moiré waarneembaar. De 1:1 verticale lijnen van het multiburst testpatroon zijn niet te onderscheiden en vertonen zelfs verkleuringen. Geometrie en convergentie zijn daarentegen weer tiptop in orde.
De aanbevolen resolutie 1280 x 1024 toont al een heel ander beeld. De moiré is al veel minder (alleen aan de zijkanten van het scherm nog een beetje) en verticale lijnen zijn zonder verkleuringen van elkaar te onderscheiden. Daar waar de resultaten op het gebied van convergentie onveranderd zijn, is op het gebied van geometrie wel wat veranderd. De cirkels zijn nu duidelijk uitgerekt; de verhoudingen kloppen niet meer helemaal.

Verwijderd

als je het weet, waarom doe je het dan toch ? :{
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.