[car audio] bass filter woofer

Pagina: 1
Acties:

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 12:39
mijn vader heeft een leuke nieuwe auto radio CD-speler gekocht, de Sony Xplod.

deze heeft een lekkere bass output maar onze standaard + iets zwaarde speakertjes in de auto kunne de bass niet aan.

mijn vader draait frans bauwer en andere slager muziek, dus hij hoort geen bass.
maar ik rij ook in die auto en ik draai iets andere muziek en ik hoor wel de bass, die nu alleen maar kraakt :(

nu wil ik een woofer kopen die de bass uit het signaal filterd (en afspeeld natuurlijk).
maar hij moet niet nog eens extra versterke zoals je wel een hoort in die jeugd scheur bakken die uit elkaar rammelen van de bass.

nu heb ik al wat rond gekeken maar dan kwam ik zelf op 2 filters van U.S. Blaster en één bass speaker van 50 Watt, dit kwam totaal bij een computer winkel in de buurt op 70 euro.
de kist om de luidspreker heen bouwen we zelf wel. hij moet namelijk niet veel ruimte in beslag nemen.

maar ik dacht ook aan zon kant en klaar rechthoekig subwoofer dingetje met 2 speakers erin. deze neemt ook niet zow veel ruimte in beslag. maar filterd deze ook :?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

als ik het goed begrijp heeft die radio dus een 4ch uitgang + een wooferuitgang zodat je 4 speakers en een woofer zonder externe versterker aan kunt sluite? :?

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Dat moet je niet kopen. Ik heb afgelopen zomer een sony-magnat instalatie bij me oom geinstaleerd ook de sony xplod serie met een magnat versterker 360watt 2x240watt en de woofer met versterker 400watt magnat woofer www.magnat.com . Dat klinkt super en je bent niet eens heel veel geld kwijt hij filterd prima ze zijn ook in kisten verkrijgbaar.

• YpS
hoe duur was het dan als ik vragen mag?
en is het niet teveel bass want als mijn pa die bass hoort dan vind hij dat niet zow koel als je het begrijpt..

en ik weet niet of de Xplod radio een extra bass output heeft, ons pap had hem al ingebouwd voor ik wist dat we er een hadden ;)

Verwijderd

aha. Nou we hebben in Amsterdam Beverwijk (zwarte markt) 150euro nieuw betaald voor een actieve woofer, deze is overigens makkelijk uitteschakelen met een tik op de knop :)
De meeste nieuwe Xplod radio's hebben een mogelijkheid om een dubbele actieve versterker te plaatsen dus dat zal geen probleem zijn.

• YpS
150 euro ??

is er geen goedkopere oplossing?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wat is de huidige configuratie qua speakers (plaats, formaat, merk, type). Misschien dat een hoedenplankje met dikke 6x9's al een hoop vooruitgang brengt.

Verwijderd

Je kan geen woofer de bas van de andere speakers laten overnemen ofzow.

Wat je dan zowiezo moet doen (wat ook de oplossing voor je probleem van nu is) is de bas weg filteren op de radio zodat je gewone speakers niet overbelast worden.
Als je dit niet doe en je zet je radio hard mét de sub er bij dan gaan als nog de gewone speakers over hun nek :(

Wil je dan toch meer bas dan kun je idd met een tulp kabel een actief subje aansluiten.

Wat ook mogelijk is is om gewoon betere speakers te monteren ;)

• YpS
ja weg filteren met radio werkt.

nu zitten voor de standaard auto speakertjes, achter ook nog.
achter zit nu in hoedeplank 4 speakers: 2x 3way speakers van philips (oude ronde), en 2x 15 CM speakers (blauwe cone, ook ronde, ik dacht sony :?)

hier thuis heb ik bijvoorbeeld mijn speakers (l+r) eerst naar een sub en dan naar de speakers zelf.
ik dacht is er mischien zoiets voor de auto radio :?

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
YpS schreef op 19 februari 2003 @ 17:52:
150 euro ??

is er geen goedkopere oplossing?
Nog goedkoper? :?
Je hebt 2 mogelijkheden:
Je koopt een actieve subwoofer.
Je koopt een losse versterker en subwoofer.

Makkelijker is een actieve sub
Mooier/beter/duurder is een losse amp + sub

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 08:56
Ehm, als je gewoon een hoogdoorlaatfilter voor de gewone speakers zet, afgestemd op 80 herz ofzow, en dan een laagdoorlaat filter, eveneens afgestemd op 80 hz voor een subwoofer (liefst met dubbele spreekspoel) dan is het probleem toch opgelost?

Dit zou je dan in totaal kosten zonder de sub:
2 bipolaire condensatoren van 470uF 2x3.95
2 spoelen van 8,2mH 2x10,20

In totaal dus zo'n 28,30 kosten voor een filter

[ Voor 27% gewijzigd door DustMan4u op 19-02-2003 20:35 ]

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• YpS
jullie heel hartelijk bedankt voor alles,
maar kep het probleem gevonden!

het probleem lag hem bij de standaard renault speakertjes, dat zijn echte klapper speakertjes.
een maat was hier en die had de Xplod front speakers toevallig bij :? ;) en die hebben we er ff ingezet en probleem was al grotendeels opgelost.

nu alleeen achter nog :) en ik hoop en denk dan dat het opgelost is :D
Pagina: 1