Toon posts:

harde schijf formatteren?????

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik had aan iedereen een vraag hierzo.
en dat is dat ik mijn harde schijf wil formatteren.
maar de probleem is dat dat niet lukt.
want ik heb een amd athlon xp 2000+ en windows xp, ik had eerst koopstand geprobeerd, maar tijdens de instalattie bleef ie op 24 procent vastlope :(
en nu begrijp je wel wat er aan de hand is :'( , de helft van me windows xp installatie is weggevaagd en ik kan me comp niet meer in windows opstarte en als ik mijn computer wil formatteren met behulp van mijn windows xp instalattie cd dan doet ie niets maar geeft een blauwe scherm met een fout. dat gebeurt ook als"k mijn D:\ cluster wil formnatteren ( heb mijn 80 gb schijf in drie delen(alleen de laaste is te klein recovery, namelijk, maar als ik nu windows wil installeren dan kan et niet op c of op d, want ik heb mijn harde schijf in C D en E! dat heeft de fabrikant zo gedaan. maar ik wil dat iemand me ff kan uitlegge hoe ik het beste kan formateren? want met die instalatie cd is nie gelukt of misschien dat iemand het een keer eerder is overkomen? want ik kom er echt nie uit!!! en oh ja als ik xp op d insatlleer dan formatteerd ie wel en insatlleren ook maar bij de laatste, minuut loopt ie vast en geeft ie precies dezelfde fout als bij het formatteren met mun C cluster _/-\o_ maar ik heb een applications cd gekrege en daar loopt ie vast op 24 procent.

wie kan mij helpen????

groeten van karim!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik snap bijna geen hout van je verhaal :P

Je haalt ook veel termen door elkaar enzo..
Even dan maar zo... mogen alle bestanden van je harde schijf verloren gaan? Zo ja.. delete gewoon ff alle partities.. Boot even met een Win98 bootdisk (als je geen ntfs hebt dan) en gooi alle weg en maak het opnieuw aan.

Ik weet niet wat je met 'clusters' hebt maar heb je een clusterprobleem ofzo? Als je hem nou ff format met een Win98 bootflop dan checked ie standaard op kapotte clusters..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Als je een bootdisk van win98 gebruikt en je format daarmee?

Verwijderd

DeMoN schreef op 19 February 2003 @ 11:21:
Ik snap bijna geen hout van je verhaal :P

Je haalt ook veel termen door elkaar enzo..
Even dan maar zo... mogen alle bestanden van je harde schijf verloren gaan? Zo ja.. delete gewoon ff alle partities.. Boot even met een Win98 bootdisk (als je geen ntfs hebt dan) en gooi alle weg en maak het opnieuw aan.

Ik weet niet wat je met 'clusters' hebt maar heb je een clusterprobleem ofzo? Als je hem nou ff format met een Win98 bootflop dan checked ie standaard op kapotte clusters..
Jij was net ff sneller _/-\o_

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Paar mensen sneller, dat krijg je met die typesnelheid van mij. Maar waarschijnlijk werkt het wel weer als je onderstaande volgt:

gebruik een win98 opstartdiskette en start fdisk. Hier kun je al je partities verwijderen en opnieuw aanmaken, vergeet niet de primaire partitie te activeren. Dan moet je alle schijven formatteren (ook via de opstartdiskette) (format c: enz) Als het goed is kun je dan weer winxp installeren als je boot via de cd. (owja, als je geen win98 bootflop meer hebt, kijk dan ff op www.bootdisk.com)

[ Voor 16% gewijzigd door wagenveld op 19-02-2003 11:24 ]

Verwijderd

speed typing hehe... iedereen is sneller :)

boot met bootdisk van win98... als je die niet heb DL hem dan uit de FAQ hier op tweakers

geboot --> typ fdisk --> delete alle partities --> start opnieuw op --> typ in format c: en dan ja

daarna kan je van alles doen, partities maken etc met fdisk

volgens mijn staat er in de faq ook wel een heleboel info

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar wat bedoel je met partitie activeren????

en ik krijg geen problemen he met activeren??

bedankt trouwens voor je antwoord :*)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
nee hoor, je moet de primaire partitie activeren als je ervan wil opstarten met windows. Het wijst zich vanzelf binnen fdisk (wel goed lezen uiteraard)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alles wat je wilde weten over FDISK:
[rml][ FAQ] FDISK[/rml]

Alles wat je wilde weten over formatteren:
klik

Zo zou je er toch echt uit moeten komen! Succes :)

Overigens, als je volgende keer nog eens in Windows Operated Systems post, lees dan eerst Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 even door.

[ Voor 16% gewijzigd door blackd op 19-02-2003 11:34 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.