[2K] Registry unload error...

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik krijg de volgende error in m'n event log telkens ik m'n pc afsluit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Event Type: Error
Event Source:   Userenv
Event Category: None
Event ID:   1000
Date:       18/02/2003
Time:       18:53:12
User:       NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:   SHAIDAR
Description:
Windows cannot unload your registry file.
If you have a roaming profile, your settings
are not replicated. Contact your administrator.  

DETAIL - Access is denied. , Build number ((2195)).

Ik gebruik windows 2000 SP2, stand alone, zonder domein etc etc...

Ik denk dat hierdoor m'n pc "hangt" bij het afsluiten (saving your settings), ongeveer een minuut ofzo...

Blijkbaar komt het door "Winmgmt.exe does not release a handle to a registry key; Winlogon.exe cannot unload the user profile and logs the error in the event log. "
(http://support.microsoft.com/?kbid=269858)

Ze zeggen dat 't opgelost zou zijn met Service Pack 2 te installeren, maar dat heb ik dus al geinstalleerd.

Kan ik Service Pack 2 gewoon terug opnieuw installeren? Zonder nevenwerkingen?
Moet ik daarna alle patches terug installeren, of blijven die geinstalleerd?

Service pack 3 installeer ik liever niet, bij een vorige installatie kon ie "C:\WINNT\system32\config" bij een normale reboot niet meer vinden, waar ik nog steeds geen oplossing voor gevonden heb...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

He Shaidar...

Het kan inderdaad zijn dat er weer oude bestanden teruggezet zijn van de orginele installatie.
In de regels is het zo dat als je setting van windows aanpast en hij daarna vraag om de windows cd, je voor de reboot de laatste service pack het beste even kunt draaien...

Regards..

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zelfde probleem gehad. Het probleem begon na de installatie van Office XP, dus heb ik gekeken of er iets van Office draaide.
Het enigste wat draaide was "Microsoft Office" onder startup. Nadat ik die had gedelete sloot tie soms weer snel af, maar ik heb het probleem niet kunnen verhelpen.

[ Voor 3% gewijzigd door RAJH op 19-02-2003 11:37 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Strange ...

Ik heb m'n GeFORCE 3 Ti500 ge-uninstalled, en opnieuw geinstalleerd met de 42.86 detonator drivers ... en nu sluit die normaal af, en die error in de event log is weg!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)