Toon posts:

Wat is merk (en type) van deze koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de specificaties van deze koeler. Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat ik met deze koeler de core van mijn Duron processor niet om zeep help? Er is namelijke geen ondersteuning mogelijk op de 4 rubberen rondjes op de processor omdat het koelgedeelte zo klein is. Ik heb dit ding toevallig nog liggen en hij is aardig stil. Het is maar een Duron 600 die gekoeld moet worden voor in de huiskamer. Linkje naar foto: http://home.hccnet.nl/j.taverne/cooler.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 11:09 ]

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Poe volgens mij heb ik zon ding wel eens gezien in een compraq :)
Om het crushen van de core tegen te gaan kan je een socket a spacer gebruiken.

Een spacer is niks anders als een koper plaatje die de dikte heeft van de core en dus het hele oppervlak gelijk maakt en de core dus beschermt tegen het crushen.

Suc 6 :)

[ Voor 36% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 19-02-2003 11:22 ]

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik kan niet zeggen wat voor een cooler het is maar ik zou zeker een spacer gebruiken

hier is er al een http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=14

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n spacer ligt op de processor, niet op de rubberen rondjes. Ik zal er dus een stuk of 2/3 nodig hebben om die hoogte te bereiken. Ik ga het eerst effies met karton proberen denk ik. Zo hoog zullen de temperaturen niet oplopen toch?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Deze koeler in t verleden al eens eerder gezien, dacht socket 7, kan je d'r op zetten hou temps goed in de gaten ;) dan weet je ' t zeker. O ja, karton tussen je koeler betekend R.I.P. voor je proc. Als je de koeler er met beleid op zet is er geen probleem. suc6

edit/

Wel ff de oude koelpasta verwijderen en nieuwe er op smeren ;)

[ Voor 18% gewijzigd door keur0000 op 19-02-2003 12:12 . Reden: typfoutje :X ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ken hem ook uit een compaqje jah: koelde een p3-1GHz... na een half jaar zat heel die heatsink vol met stof,

gewoon voorzichtig zijn, dan lukt het vast ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 12:02:
Zo'n spacer ligt op de processor, niet op de rubberen rondjes. Ik zal er dus een stuk of 2/3 nodig hebben om die hoogte te bereiken. Ik ga het eerst effies met karton proberen denk ik. Zo hoog zullen de temperaturen niet oplopen toch?
Een spacer heeft juis uitsparingen voor die rondjes, core en bridges.

Wat jij bedoelt is een heatspreader, deze ligt OP de core.

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is een molex koeler :) kzou gewoon een anderen erop zetten :) schijnen niet zo goed te koeler :P
en een spacer zou ik er ook altijd op zetten :)

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Heey, die lijkt wel op de koeler uit mijn computer (alleen die van mij is iets hoger) ik draai hiermee gewoon een Athlon XP2000+ @ 1670 Mhz 36Graden......

www.retroforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb wat karton zitten snijden. Uiteraard een gat erin voor het stukje koper dat tegen de core aandrukt. En het werkt! Koeler wordt handwarm. Goeie tip van die spacers (in dit geval dus van karton gemaakt :P )

Verwijderd

Misschien een beetje laat :z , maar de koeler op 't plaatje is van 't merk Molex (ja, diezelfde als van die stekkertjes ja :P ), type is geloof ik 37165-007. Maar dat is oa van de fan afhankelijk. :)

Als je op de Molex-site als product ID '37165' intikt, krijg je die hele serie als resultaat.

Je hebt overigens eigenlijk helemaal geen spacer nodig bij deze koeler. En verder is deze koeler geschikt voor de Athlon Thunderbird 1400, dus met hittedissipatie zit 't wel goed. ;)

Klik hier voor een review op digit-life van oa die, en andere molex-koelers.
Pagina: 1