Toon posts:

ASDL Multi PC router of enkele met Hub

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eindelijk de stap maar eens maken naar ASDL.
Nu krijg je bij HCC 96 euro korting op de KPN Routers.
Ik heb ISDN en wil delen, moet dus ethernet router nemen.
Maar nu biedt KPN een enkelvoudige router aan voor 199 of een multipoorts voor 299, maar die is dus 100 euro duurder en ook nog eens 10 Mb.
Dit terwijl ik al een 100 Mb Hub heb.
Mijn boerenverstand zegt dat ik dus met mijn sw-hub en die enkelvoudige router kan delen zonder een server aan te hoeven laten staan maar op de installatie tips van KPN zie ik dat je een verplicht IP nr aan je PC moet geven en dat zou dan voor meerdere PC's hetzelfde IP adres betekenen en gaat dus niet.
Wat nu dus te doen?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Gewoon de enkelvoudige (waarschijnlijk de 510i) aanschaffen en daarachter je huidige hub. Gaat prima, omdat je router NAT gebruikt, waardoor je met meerdere PC's via 1 IP kan internetten.

Verwijderd

idd ik heb ook de 510i en een 100mbit switch erachter hangen 12 pc's aan werkt perfect

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 11:03:
maar op de installatie tips van KPN zie ik dat je een verplicht IP nr aan je PC moet geven en dat zou dan voor meerdere PC's hetzelfde IP adres betekenen en gaat dus niet.
Wat nu dus te doen?
Als jij gewoon aan de 2e pc een ip in de zelfde range geeft, dan is er geen probleem hoor. Dan kan je nog perfect internet delen. :)
Misschien is het handig om wat basis tcp/ip te lezen, dan wordt het je perfect duidelijk.

Het standaard ethernet alcatel modem (510(i)) met de kpn configuratie heeft het ip 10.0.0.138 met een subnet van 255.255.255.0 dus dan kan iedere pc in de range 10.0.0.* met die router praten.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, iedereen bedankt. Ben me verder in de protocollen en beperkingen aan het verdiepen, maar wilde even zeker zijn voordat ik iets ga bestellen waar ik later spijt van krijg, of bijvoorbeeld beneden de PC moet aanzetten als mijn zoontje boven wil internetten.

Groeten,

Ton

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.