Netwerkdisk onder dos!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Ja, ik weet het, ik blijf maar vragen, maar ik ben leergierig. Ik wil graag vanuit dos, dus vanaf diskette booten om vervolgens via het netwerk bij de NT-server te kunnen. Ik weet dat het mogelijk is, alleen niet precies hoe.

Dit wil ik om zo bij bepaalde shares te kunnen, en eventueel van de NT-server ghostimages terug te zetten!

Ik hoop dat er hier een hele slimme, veelbetaalde, lease-bak bezittende systeembeheerder is die mij uit de brand kan blussen! :)

Btw, ik gebruik realtek en 3comkaarten!

Hoi.

BansheeBoy Se;), he plays soccer like a Teletubby, yiu have to was the dishes!

:{ ²

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Mwah, geen leasebak helaas maar toch wat info:

Zoek eerst uit wat voor netwerk-topologie je draait (ik hoop IPX/SPX of TokenRing oid, want voor TCP/IP wordt het lastig). Ga vervolgend op zoek naar de juiste DOS-aansturing van je NIC (dus juiste dos-pgms) en de juiste instellingen hiervoor (protocol, authenticate server, start-dir). Pas de instellingen aan...

Reboot, start netwerk (als je slim bent doe je dit mbv een batch-file), log-in server en gaan met de banaan.

Let wel dat het met NT lastig is om dit alles aan de praat te krijgen (NT is niet voor niets geen DOS) vanwege de beperkingen onder DOS mbt protocollen. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen im een en ander met NetWare op te lossen, omdat dit een LAN-OS is dat van origine als shell van DOS is gefabriceerd. :Z

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Ik heb je ff een mailtje gestuurd met daarin een config die het bij ons de laatste keer dat we 'm gebruikten netjes deed.

Is er iemand die een werkende versie van een bootdisk met netwerkdrivers heeft voor een 3com 905CX met TCP/IP, ik krijg het niet op 1 diskette.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik zal wel ff kijken vanmiddag al sik thuis ben, heb er dacht ik nog wel eentje liggen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je een nt-server hebt kun je in de administrative tools voor client disk oid kiezen. Hier kun je voor je protocol een netwerk boot disk aanmaken, waarmee je shares kan benaderen. Staat ook in de help file. Niet schrikken als je netwerkkaart er niet tussen staat, gewoon de driver disk pakken en opzoek gaan naar de drivers zoals ze in de system.ini en protocol.ini staan en die bestandjes ook juist aanpassen.

Enne ja ik ben een systeembeheerder met leasebak, maar niet zo vreselijk goed betaald :( ....

• Onno
  • Niet online
Zoek eerst uit wat voor netwerk-topologie je draait (ik hoop IPX/SPX of TokenRing oid, want voor TCP/IP wordt het lastig).
TCP/IP onder DOS is niet moeilijk, zowel MS als Novell hebben gewoon TCP/IP stacks voor DOS, die beiden prima werken.
En verder is IPX/SPX geen topologie. ;)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 november 2000 10:45 schreef Onno het volgende:

[..]
....
En verder is IPX/SPX geen topologie. ;)
Klopt helemaal, ipx/spx, tcp/ip ed. zijn protocollen.
Topologie heeft met je fysieke vorm te maken.
:9

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 15:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zo'n disk heb ik, mail me even als je hem als zipje wil. Een waarschuwing: momenteel lijkt hij moeilijk te doen met inloggen op onze net-bsd server, maar dat kan aan de configuratie van Samba liggen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Easy...pak een NT-Server CD, kijk in de directory CLIENTS\MSCLIENT.
Installeer deze zwik op een oude DOS PC. Copieer de \net, autoexec.bat en config.sys naar een opstartflop, pas net.cfg aan en klaar is klara ;)

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 november 2000 11:36 schreef DeFFeR het volgende:
Easy...pak een NT-Server CD, kijk in de directory CLIENTS\MSCLIENT.
Installeer deze zwik op een oude DOS PC. Copieer de \net, autoexec.bat en config.sys naar een opstartflop, pas net.cfg aan en klaar is klara ;)
Ik zocht al zoiets. Ik heb dit gedaan en het werkt wel, maar de laatste regel in autoexec.bat wil niet starten:

* c:\net\net start
*
* Error 8: There is not enough memory available

Nu heb ik al handmatig himem in de config.sys en overal devicehigh van gemaakt en LH in de autoexec.bat. Maar ik blijf de error krijgen.

/update
dit is mijn config.sys:
* device=C:\dos\himem.sys
* FILES=20
* devicehigh=C:\NET\ifshlp.sys
* LASTDRIVE=Z

dit is mijn autoexec.bat:
* SET PATH=C:\NET
* lh=C:\NET\net initialize
* lh=C:\NET\nwlink
* lh=C:\NET\netbind.com
* lh=C:\NET\umb.com
* lh=C:\NET\tcptsr.exe
* lh=C:\NET\tinyrfc.exe
* lh=C:\NET\nmtsr.exe
* lh=C:\NET\emsbfr.exe
* lh=C:\NET\net start

(Ik kan wel pingen naar de pc, zonder 'net start')

/update

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

je moet anders ff op de microsoft ftp die twee install diskettes downen en deze ff installeren. je moet wel die 3com kaartjes gebruiken omdat de driver ondersteuning wat beter is dan realtek :r . je moet dan alleen ff het tcp/ip proto te installen en opgeven wel/geen dhcp, ip etc etc. ik gebruik dit ook altijd en het werkt superflex! :*

op ftp.microsoft.com in directory /bussys/clients/msclient/

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

add device=c:\dos\emm386.exe NOEMS line in config.sys

je moet je conv mem wat opkrikken....

(probeer het ook eens zonder himem en lh)

*D

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Allemaal bedanky voor jullie reacties, maar i ben er jammer genoeg nog steeds niet uit.

Het heeft iets met de drivers te maken en het protocol, ik heb naelijk een realtek fast ethernet 8129 en wil gebruik maken van het netbeui protocol (hoef ik niks te configgen). Ik hoop dat jullie me snel uit de brand kunnen helpen.

Hoi.

BansheeBoy Se ;)

:{ ²

• Lone Gunman
  • Niet online
msclient installen en dan als msclient naar drivers vraagt de ndis2 dos drivers opgeven.
die kun je <a href="ftp://210.192.0.122/lancard/drivers/8129/ndis2dos-8129(313).exe">hier</a> downen mocht je ze niet hebben.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Kijk eens op www.bootdisk.com ....

Veel handige diskjes !
Pagina: 1