Linux op P60 met 8MB Ram / 80 mB hdisk

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• mitchuhl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03-2025
Vraagje over welke linux distributie.. is misschien al 1000000x gevraagd maar kon niet juist antwoord vinden :'(

Ik heb nu een computertje staan met volgende specificaties:
- Pentium 60
- 8MB Ram
- 80 mB hdisk
- Cd-rom speler (waarvan ik niet booten kan: oude bios)

Hier wil ik graag Linux op zetten, hoeft nog niet zo zeer een server te worden. Ik heb het al eens geprobeerd met Redhad 6.1 en 7.1 en Mandrake 8.x maar deze crashden allemaal en vanaf een opstart-installatie-diskette kon de cd-rom speler niet gevonden worden.

Weet iemand welke distributie van linux ik het beste gebruiken kan ??

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Debian (http://www.debian.org) installatiefloppen (stuk of 4)
Daarna de rest binnenhalen via je kabel of ADSL verbinding?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Denk dat debian toch wat zwaar is voor 8 mb geheugen.... Er is een apparte draad geopend voor dit soort vragen deze zal waarschijnlijk niet zo lang meer open blijven probeer....

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Slacware lukt hierop soweizzo, enkel kun je maar _heel_ weinig installeren (geen compileer dingen...) Ik zou gewoon voor 5euro effe ergens een 500mb diskje vandaan halen en dan installeren, dan heb je iig iets meer ademruimte...

Verwijderd

Of iets in de richting van FreeBSD zoeken...Das helemaal compact en behoorlijk snel.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

scorpie

Supra Addict

OpenBSD is jou ding, full install --> 40mb, klein, snel, secure, wat wil je nog meer? :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Debian te zwaar? Dat valt wel mee, 't is maar net hoeveel je gaat installeren. Vandaar ook mijn optie om alleen de installatieschijfjes te downloaden, daarna kun je in de setup gewoon uitkiezen wat je verder nog via het internep wilt installeren.

Je zegt ik wil er geen server van maken, maar wil je wel een GUI? Dan moet je ff goed rondkijken naar een eenvoudig iets, want de "standaard" GUI's zijn wel jun bietjun te zwaar natuurlijk :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mitchuhl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03-2025
Ok ik heb even gegeken op Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 (tnx ab_dullah) waar al verschillende distributies beschreven wordt.

Mijn keuze is gevallen voor MuLinux... welke de boel heeft verdeeld in een paar hele kleine pakketjes.

Nu de boel nog ffkes downloaden en kijken wattie doet :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:28

Super_ik

haklust!

hier iets aan?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
8 MB -> daarmee lukt zelfs Slackware niet zonder wat extra moeite hoor.

Edit: Volgens anderen kan het wel gewoon, maar ik heb het geprobeerd (al weer even geleden), en toen lukte het niet. Vraag me niet meer waar het precies mis ging....

Je kunt wel een eigen hele kleine distro proberen te maken, maar daarvoor moet je wel het nodige verstand van Linux hebben.

Misschien is deze ook nog iets: tiny linux. Geen idee, zelf nooit geprobeerd, maar het voldoet wel aan de beschrijving die je geeft denk ik.

Maar zoals gezegd is hiervoor een apart topic, dus als je wilt kun je daar verder gaan :)

[ Voor 38% gewijzigd door Wilke op 19-02-2003 11:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.