Toon posts:

Memorydump probleem met Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanaf het begin al wat problemen met Windows XP Pro gehad: namelijk dat de pc niet goed afsluit en telkens bleef herstarten. Niet echt een ernstig probleem dacht ik, dus ik ben gewoon ermee doorgegaan. Tot gisteren.

Tijdens het opstarten lijkt alles goed te gaan totaan het splash screen van Win XP (met dat oranje heen en weer flikkerende balkje). Ik hoor dat mijn harde schijf rare geluiden maken (het lijkt over te slaan of vast te lopen?) en krijg dan heel snel een bluescreen te zien. Ik kan alleen de termen Physical Memory en Memory Dump lezen. De rest gaat te snel en dan herstart de computer weer.

Zelfs met veilige modus of Last know good config krijg ik de computer niet opgestart. Ik heb een AMD Athlon 1200 MHz, nVidia Geforce chip op de grafische, ongeveer 300 MB SDRAM en Windows XP Pro (incl. Service Pack).

Nu heb ik in de Google nieuwsgroepen iets gelezen over de Pagefile en het vastzetten van het virtuele geheugen. Maar hoe ik krijg ik dit voor elkaar als ik de computer niet opgestart krijg?

Oh, nog 1 ding. Ik heb twee harde schijven (IBM) allebei onderverdeeld in 2 partities. Drie partities (de 2 op de primaire schijf en 1 op de secundaire) zijn NTFS-ingedeeld. Alleen de vierde partitie is nog FAT32.

Ik merk wel dat dit telkens wat problemen oplevert. Kan dit de oorzaak zijn? Ik ben morgen van plan deze secundaire schijf los te koppelen en eens naar het interne geheugen te kijken. Iemand enig idee, want ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen met kijken.

Verwijderd

He dan Heelkeine..

Een soort gelijk probleem heb ik een paar Weken geleden ook gehad. In een weekend had ik mijn computer zonder problemen kunnen gebruiken en Maandag werkt het ding openeens niet meer, hij kon bestanden op de HD niet meer vinden. Heb toen een Ghost van het systeem terug gezet, leek te werken. Maar de zelfde dag nog hetzelfde probleem. Toen maar een andere HD geprobeerd met de zelfde ghost image, weer in eerste instantie werken maar na een paar keer reboot was het weer afgelopen en dezelfde fout melding.

Toe heb ik het geheugen vervangen, en het werkt nu weer als een trein, het geheugen heb ik in een ander systeem nog getest met een memory tester, deze gaf inderdaad fouten.
Wat je dus het beste even kan doen is even zo'n mem tester downloaden en even een check laten uitvoeren op je geheugen..

Regards...

Verwijderd

Topicstarter
Dus in eerste instantie gewoon het intern geheugen vervangen? Ik heb er 3 bankjes inzitten, dus ik zal eens wat combi's uitproberen. Ik hoop zo dat het een probleem met RAM is en niet de schijf.... thanx..ga het proberen.

Verwijderd

Heb zelf een ander probleem ooit ondervonden, ook ik kreeg te maken met een een BOD in XP Pro. Bij mij wisselde het zelfs van opstart tot in windows. Het geluid wat me schijf maakte was op dat moment een snerpent geluid en een TIK vervolgens sloeg die vast. Ook bij mij gaf die aan over geheugen dump etc etc.... Alleen er wordt ook een melding gegeven (als je die kan lezen tenminste) Heb die op de knowledgebase van Microsoft gezocht, en daar gaven ze aan dat het een HD probleem was.

Dus als test van IBM de diagnose Disk gedownload, en gedraait. En idd HD van IBM naar de knoppen. Zatten 51 bad sectoren op die niet meer te herstellen waren. Elke poging tot herstellen leidde tot een crash van het systeem. Nieuwe HD toen aangevraagd bij Dell (had nog gerantie) en nu draait het systeem weer als een zonnetje.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Begin eens met je geheugen te testen met dit programma: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/223833#3

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik krijg mijn pc totaal niet opgestart, dus het geheugen testen met een programmaatje lukt momenteel ook niet. Eerst weer aan de praat krijgen, dan kan ik testen.
Pagina: 1