Toon posts:

Republic The Revolution

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Republic The Revolution
The Simulation

· Richest simulation environment ever. Players (and non-games players) will be fascinated by the range and depth of the simulation of an entire country.

· Revolutionary level-of-detail AI techniques allow up to one million living and breathing individual citizens to inhabit the towns and cities in Novistrana. An order of magnitude more complex than current state-of-the-art.

· Each citizen will have detailed daily routines that range from going to work, to visiting their friends, to doing their shopping and to going to football matches. Each individual will also have their own set of beliefs, emotions, skills and loyalties that govern their behaviour, producing consistent and realistic reactions to situations that arise in the game.

· Scores of factions, organisations and parties to subvert and control, each with their own goals and powers. A multitude of factors dictate how these groups will react to a player’s actions. As a result, every game will be a different and exciting experience.

· Advanced transport routines that accurately model inner city traffic and metro systems.

· Extremely efficient and human-like citizen navigation utilizing a totally new and innovative hierarchical path-finding algorithm. Use of potential field technology allows for completely flexible crowd formation and flocking behaviour.

· State-of-the-art AI controlled music system changes the mood of the music smoothly depending on how you are playing, the persona of your in game character and the action you are currently viewing.

The Interface

· Simplicity and player friendliness are the key goals. An intuitive interface, contextually based with minimal onscreen icons and controls will be featured. The aim is make the manual virtually obsolete.

· Notion of levels of detail, namely that all the complexities of the inner workings of the game are hidden from the player unless they explicitly request to view it. However, it is important to note that the game can be played perfectly well without delving down to the lower levels of detail. Most low level decisions can be left safely to the key supporting Characters, who will attempt to intelligently implement them to the best of their ability.

· Use of innovative natural language techniques to replace player-unfriendly numbers and statistics with words.

The Engine

· Powered by an extremely advanced proprietary graphics engine: “Totality”. Capable of rendering an unlimited number of polygons in real time every frame, allowing millions of polys to be used to model each building or character if required.

·Zoom smoothly from epic cityscape vistas to focus on minute detail anywhere in the world (for example, an individual flower petal).

·State-of-the-art special effects including unlimited real time light sources, self-shadowing, weather effects and physically-based material models.

·All the above allows for the actions to be realised stunningly with a cinematic quality and feel, the camera moves having been hand-scripted to vividly capture the key moments of every action.
Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.strategyplanet.com/republic/shots/feb03/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strategyplanet.com/republic/shots/feb03/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strategyplanet.com/republic/shots/feb03/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.strategyplanet.com/republic/shots/feb03/2.jpg

Enkele Links:
Ontwikkelaar: www.elixir-studios.co.uk
Fan Site : http://www.strategyplanet.com/republic/
Het Forum: http://www.elixir-studios.co.uk/cgi-bin/ubb/Ultimate.cgi

Wat vinden jullie hiervan?

Verwijderd

Kijk er al een jaar of wat naar uit, moet eerlijk zeggen dat dit een van de weinige spellen is die mijn gedachten boeien.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 11:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ziet er schitterend uit en het boeit me nu al ;)

Wanneer kan ik het verwachten!? :)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12 03:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik heb er een aantal previews van gelezen en volgens mij ga ik dit ook wel een heel tof spel vinden. Politiek bedrijven in een game is iets wat mij wel aanstaat. Heb Tropico (ook daarom) nogal veel gespeeld.
Ok, dit gaat natuurlijk wel wat dieper, maar toch...
Screens hebben niet veel zin om snel binnen te komen hier, zelfs met kabel niet :+

Verwijderd

Ziet er inderdaad zeer goed uit Ik zie gang leader staan, doet me denken aan iets mafia-achtigs :)
Wordt wel een koel spel!

Verwijderd

Topicstarter
Ergens in juni komt het uit.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 23:16

oZy

Hoe heet dat geniale ventje die Black & White bedacht had? Die heeft dit spel gemaakt toch, moet echt een revolutionaire AI worden..

Ben al een hele tijd erg benieuwd naar dit spel! Ik vind spellen waar je zoveel vrijheid hebt geweldig, net als GTA3, kan er geen genoeg van krijgen :)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-12 20:22

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Peter Molyneux, en deze game ziet r inderdaad erg vet uit, bijna te vet :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 14:08
Erhm, dit komt niet van Peter Molyneux' hand, maar van een Engelsman waarvan de naam me even ontschoten is.

Republic wordt ook niks Mafia-achtigs, maar een sim. waar het de bedoeling is je zo hoog mogelijk op te werken in de republiek, onder andere middels verkiezingen e.d. Klinkt wellicht saai voor velen :)

Verwijderd

A) Dit is niet van Molyneux maar van hoe-heet-die-knakker, Demis Habbabis ofzo.

B) Ze bleven destijds maar roepen over hun "infinite-amount-of-polygons-engine" maar dat is ten eerste uiteraard onmogelijk, ten tweede zeggen de mensen die het in actie hebben gezien dat het er helemaal niet zo speciaal uitziet.

C) Over het feit dat ze de meest complexe game ooit zouden maken - ze hebben laatst in een interview alweer gezegd dat ze het wel zouden *kunnen* maar dat ze vanwege tijdlimiet een hoop niet kunnen doen... (Tja, maar dat geld dus voor *elke* gamesdeveloper - we kunnen alles maar hebben tijd te weinig)

D) Die AI voor 'miljoenen' inwoners - sorry hoor, maar dat is niks meer of minder dan wat er al jaren in simcity gedaan wordt, alleen zeggen ze hier dat ze de individuele mensen ook kunnen laten zien. Tja, level-of-detail op AI, da's niet zo spectaculair...

Verder moet je de 'echte' screenshots eens houden naast de erder uitgegeven screenshots - dan zie je dat er toch een hoop verschil is tussen een 3DSMax-render en waar ze nu mee aankomen :)

Verwijderd

ik ben lid van de pc zone maar daat staat ook nooit iets over dit spel ik terwijl het wel gigantisch goed moet zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ze bleven destijds maar roepen over hun "infinite-amount-of-polygons-engine" maar dat is ten eerste uiteraard onmogelijk, ten tweede zeggen de mensen die het in actie hebben gezien dat het er helemaal niet zo speciaal uitziet.
De engine zal niet oneindig veel polygonen op je scherm afdrukken, maar de engine kan een level die uit oneindig veel polygonen bestaat afdrukken op je scherm met een goeie level of detail.
C) Over het feit dat ze de meest complexe game ooit zouden maken - ze hebben laatst in een interview alweer gezegd dat ze het wel zouden *kunnen* maar dat ze vanwege tijdlimiet een hoop niet kunnen doen... (Tja, maar dat geld dus voor *elke* gamesdeveloper - we kunnen alles maar hebben tijd te weinig)
Deze game zal vast niet de meest complexe game ooit zijn, maar vast en zeker de meest complexe game van deze tijd.
D) Die AI voor 'miljoenen' inwoners - sorry hoor, maar dat is niks meer of minder dan wat er al jaren in simcity gedaan wordt, alleen zeggen ze hier dat ze de individuele mensen ook kunnen laten zien. Tja, level-of-detail op AI, da's niet zo spectaculair...
A: In simcity leven geen miljoen inwoners
B: De inwoners in simcity hebben niet allemaal een dagelijkse routine
C: Advanced transport routines
D: Als je bijvoorbeeld naar een andere plaats in de stad gaat en een poosje later weer terugkomt op de plek waar je vandaan komt dan is een file niet opeens verdwenen of zijn de poppetjes die daar liepen ook niet zomaar verdwenen zoals in midtown madness of simcity
Verder moet je de 'echte' screenshots eens houden naast de erder uitgegeven screenshots - dan zie je dat er toch een hoop verschil is tussen een 3DSMax-render en waar ze nu mee aankomen
Ik vind die auto er niet slecht uitzien Post maar eens een paar screenshots waar je het verschil kunt zien.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 12:47:
ik ben lid van de pc zone maar daat staat ook nooit iets over dit spel ik terwijl het wel gigantisch goed moet zijn
In de PC-Zone heeft ooit wel een stuk gestaan over Republic hoor. :) Ik zit nu op m'n werk dus kan ik niet controleren in welk deel het was. :) Ze waren er wel enthousiast over geloof ik.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12 21:06
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 13:40:
[...]

Ik vind die auto er niet slecht uitzien Post maar eens een paar screenshots waar je het verschil kunt zien.
het verschil is nogal duidelijk, maar ik zie het probleem er niet van in, als de gameplay goed is boeit het niet hoe het spel eruit ziet.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Lijkt me een zeer interessant spelletje en om nou over de graphics van een spel te zeuren waarin je je in de politiek moet opwerken vind ik flauw. Dit spel sraait duidelijk om gameplay.

Kun je ook minder legale praktijken toepassen om je op te werken?

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
ProPHeT_Ewok schreef op 19 February 2003 @ 15:11:
Lijkt me een zeer interessant spelletje en om nou over de graphics van een spel te zeuren waarin je je in de politiek moet opwerken vind ik flauw. Dit spel sraait duidelijk om gameplay.

Kun je ook minder legale praktijken toepassen om je op te werken?
yup als ik het goed heb gelezen kan je een gang maken :) die alle vuile karweitjes voor je opknapt :) Lijkt me ook wel mooi spel maar graphics vind ik niet zo geweldig

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 13:40:
[...]

De engine zal niet oneindig veel polygonen op je scherm afdrukken, maar de engine kan een level die uit oneindig veel polygonen bestaat afdrukken op je scherm met een goeie level of detail.

[...]

Deze game zal vast niet de meest complexe game ooit zijn, maar vast en zeker de meest complexe game van deze tijd.

[...]

A: In simcity leven geen miljoen inwoners
B: De inwoners in simcity hebben niet allemaal een dagelijkse routine
C: Advanced transport routines
D: Als je bijvoorbeeld naar een andere plaats in de stad gaat en een poosje later weer terugkomt op de plek waar je vandaan komt dan is een file niet opeens verdwenen of zijn de poppetjes die daar liepen ook niet zomaar verdwenen zoals in midtown madness of simcity

[...]

Ga nou niet in discussie over dingen die je niet begrijpt joh :)
"levels die uit oneindig veel polygonen bestaan" is gewoon klinkklare *onzin*.
Wou je zeggen dat je oneindig vel geheugen in je computer hebt zitten ?
Verder worden polygonen juist gebruikt *omdat* je daarmee een veel complexere dataset makkelijk kan benaderen. Oneindig veel polygonen is dus een beetje vreemd - iets proberen te vereenvoudigen door het te representeren met een *oneindige* hoeveelheid andere data...

In simcity leven geen 2 miljoen inwoners nee.... In Republic ook niet hoor.. daar heb je dus gewoon level-of-detail-AI voor.
Als je 'uitzoomt' wordt het gedrag van een *groep* mensen gesimuleerd, als je inzoomt het gedrag van een enkel individu.
maar *nooit* voor 2 miljoen individuen *apart* het gedrag..

Verder - wou je serieus beweren dat je die karakters er leuk en lifelike uit vind zien ?
Ze komen helemaal niet houterig en expressieloos op je over ofzo ?

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ja klopt wel ziet er wel een beetje houterig uit. maar de graphics zijn helemaal niet slecht
Kan je hier dan met mensen praten ofzo ? en dingen kopen bij winkels ? mensen in elkaar slaan ? (ik bedoel maar iets)

Verwijderd

en als er al nog niet afgekraakt is,

* het duurt nu al 3 jaar, terwijl de eerste screens ook al een stad waren die druk bevolkt was(weinig vooruitgang dus in 3 jaar)

* Als je kijkt naar ruiten zoals in de auto of huizen zie je dat transparantie nog niet is uitgevonden voor de mensen.

* Ik ben zelf nooit in Rusland geweest maar het schijnt dat de architectuur daar erg strak is. Alleen zoals het op de screens er uit ziet lijkt het me overdreven(misschien een leuk spelletje; Zoek de oneffenheid)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33
hey niek niet layout verneuken he :P

Ik vind inderdaad erg lang wachten, en de graphics zijn wel mooi, maar ze zien er saai uit, de architectuur is inderdaad wel erg strak.

En of de gameplay gaat werken weten we niet, het klinkt mooi, maarja het kan altijd tegenvallen.

Verwijderd

Topicstarter
Ga nou niet in discussie over dingen die je niet begrijpt joh
"levels die uit oneindig veel polygonen bestaan" is gewoon klinkklare *onzin*.
Wou je zeggen dat je oneindig vel geheugen in je computer hebt zitten ?
Verder worden polygonen juist gebruikt *omdat* je daarmee een veel complexere dataset makkelijk kan benaderen. Oneindig veel polygonen is dus een beetje vreemd - iets proberen te vereenvoudigen door het te representeren met een *oneindige* hoeveelheid andere data...
Oh ik begrijp best dat ook deze engine gebonden is aan de hardware specificaties.
Het gaat er volgens mij ook niet om dat de engine oneindig veel polygonen op het scherm kan toveren, maar dat engine om kan gaan met modellen die gemaakt zijn van miljoenen polygonen.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.nextgame.it/Immagini/elixirstudios/demishassabis/demishassabis_windows_intervista2.jpg
In simcity leven geen 2 miljoen inwoners nee.... In Republic ook niet hoor.. daar heb je dus gewoon level-of-detail-AI voor.
Als je 'uitzoomt' wordt het gedrag van een *groep* mensen gesimuleerd, als je inzoomt het gedrag van een enkel individu.
maar *nooit* voor 2 miljoen individuen *apart* het gedrag..
In Republic leven 1 miljoen inwoners, en natuurlijk gebruiken ze level of detail, maar het bijzondere was ook niet dat voor een miljoen individuen apart het gedrag wordt gesimuleerd.
Verder - wou je serieus beweren dat je die karakters er leuk en lifelike uit vind zien ?
Ze komen helemaal niet houterig en expressieloos op je over ofzo ?
De grafische kwaliteit is maar een bijzaak bij dit spel :)

Verwijderd

lijkt me wel vet maar. raar :P
Pagina: 1