[php] .inc.php buiten document root

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb klein probleempje, om m'n inc files niet apart leesbaar te maken plaats ik ze in /inc ipv /www/inc ofzo.
dat werkt perfect voor:
http://www.advertentieblad.be/GD/blaat.php
http://www.advertentieblad.be/GD/blaat.phps (toont de code ervan)

ik doe

$inc_prefix = "../../inc/"; //heb ook al "/customer2/hostxxxxxxxx/inc/" geprobeerd
require $inc_prefix."bestand.inc.php";//bestaat zeker...

nu doe ik het voor echt, dus voor de site:

http://www.advertentieblad.be/safe/

en laadt de titel, en nog wat geblaat, maar blijft hij laden, nooit timeout, niets :S
waar kan dat aan liggen??

http://www.advertentieblad.be/bijna2/

zou het moeten zijn....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Heb je error_reporting(E_ALL); aangezet? Dan geeft hij misschien wel een warning oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 09:55:
en laadt de titel, en nog wat geblaat, maar blijft hij laden, nooit timeout, niets :S
waar kan dat aan liggen??
Hij blijft niet laden, er komt gereed te staan, dus waarschijnlijk gaat er iets fout. Zet inderdaad je error_reporting op E_ALL en kijk dan eens naar de foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[gelul]

nope, hij geeft helemaal niets, gaat tot de eerste include, en bij'n maat van me stopt hij dan , maar bij mij blijft het laden doorgaan....

zou ik ze naar .txt moeten renamen?? lijkt me ongelooflijk raar, maar PHP code in txt files voert ie wel uit (dat blaat.php bestand voegt blaat.txt in, en daar staat een echo die uitgevoerd wordt)

[/gelul]

wokey, na 5 minuten laden krijg ik inderdaad enkele foutmeldingen:

Notice: Use of undefined constant nl_NL - assumed 'nl_NL' in /customer2/host00xxxxxxxx/www/safe/vars.inc.php on line 15

Notice: Undefined index: action in /customer2/host00xxxxxx/inc/login_handler.inc.php on line 2

Notice: Undefined index: action in /customer2/host00xxxxx/inc/login_handler.inc.php on line 38

en dan zijn er nog foutmeldingen die komen vrees'k, want hij BLIJFT laden....

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders eens iets simpels.
Bv een php bestand aanmaken wat 1 ander bestand include en in die include een echo ofzo.
Dan kun je zien tot hoever hij komt en of hij wel goed include.
Want misschien heb je je includepath wel niet goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.advertentieblad.be/GD/blaat.php
http://www.advertentieblad.be/GD/blaat.phps (toont de code ervan)

had'k al allereerst gedaan :)

maar 'k ga nu beetje verderklooien op die foutmeldingen, heb m'n vorige post iets te snel geedit.
Kan het zijn dat de site dan ongelooflijk veel trager laadt? door die inc files buiten de document root te plaatsen....

edit:

Notice: Undefined index: action in ....

wil dus gewoon zeggen dat de GET-variabele action er niet is, ik doe een check naar die var, dus da's niet het echte probleem, de site blijft werken...

maar nu spuit hij die foutmeldingen, en stopt dan, het rare is, dat login_handler.inc.php dus wel degelijk ingevoegd is, anders kan die geen fout genereren.

wat gaat er dan wel mis?? zouden jullie dat kunnen zeggen zonder de code te zien
( /me weet dat dit redelijk domme vraag is, maar dit is mijn eindwerk, duseuhm, kan moeilijk code tonen, sowwy )

heeft iemand dit reeds eerder meegemaakt??

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54

TheDane

1.618

zit er wel een php handler op die directory ??

want als ik die blaat.php bestanden open, dan zie ik gewoon php code in mn source staan.

is je include path ook wel goed?
snelheid van je scripts hangt er niet vanaf in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kan het zijn dat de site dan ongelooflijk veel trager laadt? door die inc files buiten de document root te plaatsen....
Als het goed is niet, hij kan ze toch net zo snel van de hd lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheDane schreef op 19 februari 2003 @ 10:17:
zit er wel een php handler op die directory ??

want als ik die blaat.php bestanden open, dan zie ik gewoon php code in mn source staan.

is je include path ook wel goed?
snelheid van je scripts hangt er niet vanaf in ieder geval
ehm, dat is volstrekt normaal in dat phps bestand, het eigenlijke PHP bestand doet het wel hoor...doet zelf een include uit die /inc dir...

achja...bedankt allemaal, zal dan maar zonder werken, en in elk bestand error_reporting op 0 zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Doe het eens andersom anders, zet die include files ín je public_html, maar dan in een dir "includes", die je met een .htaccess beveiligd. Lukt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

achja...bedankt allemaal, zal dan maar zonder werken, en in elk bestand error_reporting op 0 zetten...
Doe dat nou niet :) Daar ga je jezelf mee in de vingers snijden, op den duur...

Waarom wil je graag je includes "beveiligen"? Je hebt er toch geen plain text in staan ofzo? Als ik direct naar de php bestanden link, krijg ik dan gevoelige informatie te zien, of krijg ik gewoon een witte pagina (omdat er niets naar de browser geschreven wordt)? Want in dat laatste geval zou ik er niet zo veel moeite in steken en je includes gewoon op een plek zetten waar de mensen bij kunnen. Niets om je druk om te maken, volgens mij :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

drm schreef op 19 februari 2003 @ 11:18:
[...]
Doe dat nou niet :) Daar ga je jezelf mee in de vingers snijden, op den duur...

Waarom wil je graag je includes "beveiligen"? Je hebt er toch geen plain text in staan ofzo? Als ik direct naar de php bestanden link, krijg ik dan gevoelige informatie te zien, of krijg ik gewoon een witte pagina (omdat er niets naar de browser geschreven wordt)? Want in dat laatste geval zou ik er niet zo veel moeite in steken en je includes gewoon op een plek zetten waar de mensen bij kunnen. Niets om je druk om te maken, volgens mij :)
Tja, tenzij apache om wat voor reden dan ook stopt met phpparsen, dan zou het kut zijn :)

Als jij bijvoorbeeld <? gebruikt, en je sysadmin zet allow_diedingen in de php.ini uit, ben je officieel genaaid :P

Ik zet ze meestal in een beveiligde includes dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 09:55:
hey, ik heb klein probleempje, om m'n inc files niet apart leesbaar te maken plaats ik ze in /inc ipv /www/inc ofzo.
Waarom niet met een .htaccess file met iets als
code:
1
2
Order deny,allow 
Deny from all

erin?

Hierdoor kun je gewoon je bestanden in je /www/inc ofzo zetten, en niemand kan er in komen. De bestanden kunnen echter nog wel geinclude worden..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ga ik morgen zeker eens proberen (heb nog schoolwerk, kom net van school..)
thx allemaal, ga zeker wat met die .htaccess proberen kloten....

eneuhm, die bestandjes putten fouten uit(databaseconnectie wordt in de 'moederbestanden' gemaakt enzo), en zoals eamelink zegt, is m'n hostingboer niet je dat....duseuhm, alles zoveel mogelijk apart...
Pagina: 1