[Win98SE] TCP/IP binden aan netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 13:44
De netwerkkaart gaf wat problemen, dus opnieuw geïnstalleerd. Nu ist probleem het volgende:

Bij eigenschappen van netwerkomgeving staat als eerste "client voor microsoft netwerken", daarna de netwerkkaart, daarna "TCP/IP" (zonder toevoeging, zou daar de netwerkkaart niet moeten staan?).

Als ik met "winipcfg" alles vrijgeven en daarna vernieuwen klik, krijg ik prachtig een ip-adres (van chello), ik zie mn dns server (ip-adres), mn dhcp server (ip-adres), gateway, enz. enz.

Ik kan iedereen pingen (vrienden van mij ook op chello) en zij kunnen mij pingen, maar ik kan niet surfen... |:( Iemand een idee wat ik fout doe/heb gedaan, of wat ik over het hoofd zie? :/

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

er wordt alleen een netwerkkaart achter een protocol enz. gezet als je meerdere netwerkkaarten hebt, dus als je er maar één hebt komt er niets achter TCP/IP te staan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Alleen als er meerdere netwerkkaart, of een netwerkkaart en Externe Toegang staat komt dat achter TCP/ÍP te staan. Anders staat er idd niets achter.

[edit]
grrr, shit te laat :P

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 19-02-2003 09:50 ]

• nitpicker
Ok, dus dat is het dan niet.. en nou, waarom kan ik dan nog niet internetten? Als ik wel alles en iedereen kan pingen??? :/

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je zegt dat je een DNS ziet (jouw ip adres) - maar dat moet de DNS zijn van Chello

Verwijderd

Probeer eens de DNS server van chello statisch in te stellen.
ik ken alleen 212.83.68.130 en 212.83.68.131 uit mijn hoofd, maar ze staan op je brief van chello als het goed is.

Groeten Tim

• nitpicker
DNS server invullen kon ook niet.. want dan moet er weer een domein worden ingevuld?! Dat zal chello.nl wel zijn ofzo.. maar kheb Win98 ff opnieuw geïnstalleerd.. maar toch bedankt allemaal voor het mee denken!
Pagina: 1