Geen software reboot door passive northbridge koeling?

Pagina: 1
Acties:

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Sedat

Tweaker...

Topicstarter
Ik ben na het overclocken, nu aan de stilte mods begonnen.. dus heb ik alle fans etc op 7 volt gezet .. lekker stil gekregen... nu zit er op mij Gigabyte moederbord.. een heatsink met FAN deze is luidruchtig.... dus heb ik die er even afgehaald... maar sindsdien.. wil mijn pc niet meer herstarten...

PC loopt nu op 19x156mhz .. en 1,7vcore... hiervoor was hij stabiel.. geen problemen.. kan het dus zijn dat het aan de northbrigde koeling ligt.. ? Of kan het iets anders zijn.. specs staan onderin...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ja dat kan zeker.
(denk maar aan problemen met de K7S5A, die dat probleem bijna standaard heeft)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Topicstarter
Zalman passieve koeler kopen.... of stille andere 4x4 FAN.. ?

Zou het wijs zijn om de standaard koeler op 7 volt te zetten...ik heb anders een delta fan..maar die maakt zelfs op 7 volt herrie... tril veel... misschien vandaag maar op 5 volt proberen?

[ Voor 62% gewijzigd door Sedat op 19-02-2003 11:38 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

een Zalman Passive cooler is een goed idee jah (lekker veel oppervlakte).
een oude Socket7 (Pentium1) pasive cooler is ook een goed alternatief.

een standaard cooler kan, net als alle andere, meestal wel op 7Volt werken.
gewoon uitproberen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Nou, ik heb dus zo'n zalman passieve koeling op mijn mobo gemonteerd (AMD-761-chipset) maarruh, moojuh crashes die vrij vaag leken. Kan een uur werken, maar dan is íe zo warm dat íe crashed en dus na opstarten weer crashed.

Ik geef zo toe, mijn MS-Office kon ik uren draaien, maar ieder enigszins intensief programma (Warcraft III oid) betekende weer crash .....

Goed, ik had nog een waterkoelblokje liggen en dus de zalman vervangen..... sindsdien geen crash meer. In mijn geval bleek dus dat de Northbridge van een AMD-761 te warm te zijn voor passieve koeling. Die zalman a 8 Euro heb ik dus nu zielloos liggen.

Zonde? Neuh, ligt naast een PentiumII en een Ati Radeon, dus het concept waardevermindering ken ik helaas al.

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Topicstarter
Mikado, ik denk dat je gelijk hebt... mijn nothbridge vind een heatsink zonder FAN niet leuk...krijg ik geen echte vastlopers maar.. kan ik bv niet zo stabiel en ver clocken als met FAN.. heb inmiddels de FAN op 7volt gezet en terug geschroefd gaat momenteel goed.. ik heb ook zo een zalman passieve koeling in bestelling.. die is hoger en open aan alle kanten.. mijn orginele heatsink van Gigabyte is aan de zijkanten dicht dus ik denk dat er geen lucht in komt zonder FAN... aan de zijde dat ie open is ..zit aan een kant AGP-poort en andere kant Alpha Heatsink... dus hoop dat met die Zalman de heatsink wel kan profiteren van de luchtstroom in mijn kast..

Heb vandaag even sisoft 2003 burn-in test gedaan.... ging goed totdat ik stekker van chipset FAN losmaakte was ie binnen 15 seconden vastgelopen... MET fan had ie al 25 keer succesvol achter elkaar getest...
Pagina: 1