Toon posts:

900 GB Voor een beveiligings systeem met cameras

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hai,

ik zoek een 900gb+ aan opslag capaciteit voor een beveiliging systeem die werkt met camera's die paralell moeten werken. Hoe die camera's werken? nog geen idee.

Ok,

wat voor manier van aansluiten (scsi raid, scsi, serial ata, ide raid) zou het beste zijn?

De eis is dat het minimaal 900gb is en dat het snel en betrouwbaar is.

Iemand hier een suggestie over hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken?

thanks in advance!

Chris

Verwijderd

Topicstarter
zelf denk ik dat een SCSI raid combo het beste zou zijn, maar ja, dan moet ik nog 900gb aan hd's vinden. Dure grap, en veel schijven :)

Verwijderd

Wat is je budget ongeveer? Aan de hand daarvan is het makkelijker om een advies te geven. Ik kan namelijk zo wel roepen: "Gebruik SCSI Raid" maar dat gaat je €10.000 kosten minstens.

Maar hoe snel moet snel zijn? Worden er videobeelden heengestreamed? Van hoeveel bronnen?

Wanneer je slechts 1 bron hebt kan je ook wel met 7200 RPM af. En dan natuurlijk een redundant schijfje(s) voor zekerheid. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 09:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. er is zoiets als een edit knop, die kun je gebruiken als je iets vergeten bent te posten, zodat je niet je topic na 1 minuut hoeft te kicken

2. Lees ook de FAQ even, daarin zul je zien dat groeten onder je posts niet is toegestaan.

3. SCSI Raid gaat het beste worden, je zit sowieso aan RAID als je het als 1 grote schijf wilt benaderen (wat mij het makkelijkst lijkt voor jouw idee).
Al het een en ander gezocht mbt de mogelijkheden?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 21:34
UW-Scsi is natuurlijk het beste en je gaat niet veel verder kunnen dan dat. Je kunt per bus maar 2 IDE schijven aansluiten terwijl dat bij SCSI 8 en 16 is. Dus als je 9 120GB schijven koopt heb je al meer dan genoeg (kost rond de 5000€ in totaal zeker in dit aantal) en dan nog een goeie SCSI controller (kost ook een goeie 500€). En dan nog es 500€ voor het systeem waar je het insteekt kom je op 6000€ voor een compleet 900GB+ UW-SCSI systeem.
Beveiliging is duur en voor zo'n grote opslagcapaciteit gaat het wel een groot bedrijf zijn dus no problem.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Je zou kunnen denken aan de volgende mogelijkheid:

Promise SuperTrak SX6000 (Retail) € 335,-
6x Maxtor 200GB 7200rpm 6x € 310,- = € 1860,-

Totaal: € 2195,-

De Promise SX6000 is een hardwarematige 6-ports ide-raid5-controller.
Als je de schijven in raid 5 aansluit heb je effectief 1 TB aan ruimte en een verhoogde veiligheid (Als er 1 schijf uitvalt dan draait de boel gewoon door). Het is tevens mogelijk een hotspare aan te sluiten, als er dan een schijf uitvalt dan wordt direct de hotspare aangesproken, je hebt dan echter maar 800 GB aan ruimte.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 09:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De eis is dat het minimaal 900gb is en dat het snel en betrouwbaar is.
6x Seagate Barracuda 180 181,6GB (7200rpm) € 795,-
deze in een raid 5 array. Hou je dus 5x 181,6=908 gb over

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Pleeg eens wat vooronderzoek. Er wordt ook van jou verwacht dat je je er ook in gaat verdiepen.. De topicstart komt zo over als: "ik wil dit en dat, zoeken jullie het ff voor mij op".

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Tip: neem een standalone storageserver (Compaq/IBM/etc). Kost wat, maar ik neem aan dat het niet voor personal use is, aangezien je over beveligingscameras praat en je niet eens weet hoe ze werken. Het bedrijf moet de kosten zeker zelf kunnen ophoesten, als het zoveel belang hecht aan de beveliging.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.