[RPG]Zelf schrijven - motivaties

Pagina: 1
Acties:

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Zoals de enorme pimpage in mijn ondertitel waarschijnlijk al duidelijk maakte heb ik een rollenspel (in de ruimste zin van het woord) geschreven. Soap doet het goed, het is nu in de VS te krijgen in spellenwinkels en het zal misschien ook wel de kop opsteken in Nederland (eigenlijk best ironisch). Lord Daemon schreef Eternal Worlds (zwaar herzien na zijn kennismaking met The Forge).

Persoonlijk zat ik me te vervelen op mijn afstudeerstage op een niet nader te noemen middelbare school en liep ik al een tijdje rond met het idee om een rollenspel te schrijven over de idiote plots van soap operas. Mijn motivatie was dus dat er nog niets beschikbaar was op het gebied van soaps (ehhmmm...ja, in 1980 heeft SPI het Dallas rpg uitgegeven, maar dat verdiende geen schoonheidsprijs en probeerde teveel aan de standaard-concepten van rollenspellen vast te houden).

Ik wist in ieder geval dat de standaard party-GM relatie niet zou opgaan omdat iedereen in principe op elkaar's bloed uit zou zijn. Iets wat de standaard adventure-structuur ook danig nutteloos zou maken. De GM zou wel een leuk plot kunnen schrijven, maar de spelers zouden het elkaar toch alleen maar moeilijk maken. Dus werkte ik de GM weg. En daarna het idee dat spelers samen moeten werken. Maar daarmee veranderden dus ook eigenlijk alle basisideën over wat een rollenspel inhield.

Zijn er meer mensen die een eigen rollenspel hebben geschreven (of dat nou voor publicatie is of voor de directe omgeving) en wat was je motivatie? Was je ontevreden over een ander spel dat je op dat moment speelde, had je gewoon een geweldig idee dat nog niet genoeg was uitgewerkt in de industrie?

Mijn Library Thing catalogus