Novell Zenworks aan de praat krijgen...

Pagina: 1
Acties:

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:22
Ik probeer sinds een week Zenworks aan de praat te krijgen, maar het wil mij gewoonweg niet lukken. Ik heb het eerst met Zenworks 4 geprobeerd, maar toen dat niet lukte, heb ik de starterspack (zit bij de NW5.1 cd) maar geinstalleerd.

De users kunnen wel gewoon inloggen, maar wanneer ik workstations wil importeren (de import policy staat op enabled) dan zegt die gewoon dat er geen workstations geregistreerd zijn. In de host file van het ws heb ik het volgende gezet: "ipnummer v/d server WSZENIMPORT" en vervolgens WSREG32 gedraaid. Deze geeft op het moment weliswaar een foutmelding, maar ook zonder die foutmelding krijg ik de WS niet geimporteerd.

De policies werken trouwens ook niet om 1 of andere wazige reden. IK heb alle packages enzo gekoppeld aan de users, maar het lijkt wel of hij de users niet ziet ofzo.

De handleiding heb ik gevolgd voor het importeren van de WS. Alleen stap1 van deze handleiding heb ik overgeslagen, want ik snap niet hoe je tijdens de installatie wsrights.exe moet uitvoeren.
http://developer.novell.c...s/2000/february/03/02.htm

De foutmelding in WSREG32.LOG
WSREG-v2.0 While trying to register this workstation to the WM:Registered Workstation attribute,
an error occurred indicating that the attribute does not exist.
Make sure that your preferred tree is set to the tree where you installed
Zenworks.
WSREG-v2.0 The program finished running.
Ik gebruik trouwens maar 1 tree dus snap daarom ook niet waarom ik deze foutmelding krijg.

Als workstation gebruik ik Windows2000SP2 met de Novell Client (versie 4.83 SP1) en als server NW5.1

[ Voor 9% gewijzigd door Fred_Perry op 19-02-2003 08:04 ]

Verwijderd

Ik denk dat je geen container gesecteerd hebt om je workstations in te dumpen.

• Fred_Perry
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 08:44:
Ik denk dat je geen container gesecteerd hebt om je workstations in te dumpen.
Die containers heb ik geselecteerd bij de Workstation Import Policy en bij Prepare Workstation Registration...

Verwijderd

Tja... het kan vannalles zijn.... kweetnie waar ik moet beginnen....

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik zou beginnen met een andere client. Je gebruikt nu zen2, met een client die daar echt niet geschikt voor is. Wil je dat aan de praat krijgen, moet je oa nalntsrv.exe, wsreg32.dll en nog wat files uit de client vervangen door oudere versies, die wel met zen2 werken.
Zen2 aan de praat krijgen (en ook het starterpack) is met de nieuwste client en service pack's echt heel erg ingewikkeld. Je moet de service pack's op de servers nl. ook maar gedeeltelijk installeren.
Ik zou weer met zen4 aan de slag gaan als ik jou was.

Leven is meervoud van lef

• Fred_Perry
Geen wonder dat ik het niet fatsoenlijk aan de praat krijg. De import functie heb ik nu trouwens wel aan de praat gekregen. Maar de policies, dat wordt weer een ander verhaal. Kga morgen weer gelijk aan de slag met ZfD4. tnx
Pagina: 1