[Chello] Teveel gedownload ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Hey,

Ik was zonet even wat oude topics op GoT aan het lezen en vond iets over 'ipacsum'. Enfin ik probeer dit even op m'n servert en daar kwam een schokkend getal uit :/

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breezert/forums/download.jpg

Grotere pic..

Loopt deze teller in een maand door? Of is het echt alleen van deze week.. in dat geval ben ik wat minder blij.. :X

M'n mede netwerk gebruikers hebben nogal de neiging veel onzin te downloaden.. ;(

Alvast tnx..

[ Voor 12% gewijzigd door Dennahz op 18-02-2003 23:53 . Reden: Modem vriendelijk gemaakt ]

Twitter

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Dat is een kleine 1,2 GB. Niet echt veel voor een week toch? Vanaf 50 GB per maand noem ik het veel.

Het staat er trouwens letterlijk boven, van 10/2 tot 17/2.

[ Voor 40% gewijzigd door Bergen op 18-02-2003 23:55 ]

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
GerbenW schreef op 18 februari 2003 @ 23:53:
Dat is een kleine 1,2 GB. Niet echt veel voor een week of een maand toch? Vanaf een GB of 50 noem ik het veel.
Ik denk dat je bij 'Incoming red' moet kijken..

Twitter

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ohja. Goeiemorgen GerbenW... 8)7 Er staat boven dat 't over 10/2 tot 17/2 gaat dus daar zou ik maar van uit gaan ja.

Onthoud dat naar 128 kbit online radio luisteren ook een GB per dag kost.

[ Voor 72% gewijzigd door Bergen op 18-02-2003 23:57 ]

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Maar het lijkt mij gewoon sterk dat ik 20 GB in een week download. Vorige week heb ik 5 Linux iso's gedownload (3x Redhat en 2x Mandrake :P) en nog wat films e.d. Die teller staat op 14 GB.

Dus ik hoopte dat het een doorlopende teller was. Het maakt mij niks uit verder, maar wil geen limiet krijgen van Chello. ;(

Twitter

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ook ff gekeken. Bij mij wisselt het heel erg per week. Ik zou het dus nog ff een weekje afwachten. (Onderstaande is van afgelopen 2 weken)

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2003-02/ipacsum.png

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 19-02-2003 00:10 ]

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Ik heb even ipacsum "this month" gedaan.. en kom op 42 gig... ik denk dat ik (ze.. :() beter even wat rustiger aan kan doen of niet ?

Twitter

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Onder het motto "voorkomen is beter dan genezen": ja.

Er is geen echte grens ofzo, maar zodra het begint op te vallen doordat anderen er last van krijgen wordt er wel gekeken naar wie het meest downloadt.

[ Voor 63% gewijzigd door Bergen op 19-02-2003 00:28 ]

Verwijderd

Je hebt alles goed dichtgetimmerd? Anders kunnen mensen van buiten af ook een hoop ongewenst dataverkeer veroorzaken...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 00:42:
Je hebt alles goed dichtgetimmerd? Anders kunnen mensen van buiten af ook een hoop ongewenst dataverkeer veroorzaken...
Dankzij NAT in Smoothwall niet. Dat verkeer staat bij Incoming Red Direct. In de oude Smoothwall moet je dat misschien met een optie opvragen (staat dan vast wel onder ipacsum -h). In Smoothwall 2.0 staat dat er allemaal meteen bij.

Direct is dus wat echt voor de router is bedoeld en Forward is wat moet worden doorgesluisd (of wat je hebt geforward).

[ Voor 34% gewijzigd door Bergen op 19-02-2003 01:07 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
BrEeZeR schreef op 19 February 2003 @ 00:17:
Ik heb even ipacsum "this month" gedaan.. en kom op 42 gig... ik denk dat ik (ze.. :() beter even wat rustiger aan kan doen of niet ?
Nou ja, als je zo doorgaat hoor je er vanzelf wat van en dan wordt je geloof ik gelimiteerd tot 5 Gbyte per maand..... Wat de "drempel" precies is weet ik trouwens echt niet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 00:42:
Als het om open FTPs of andere "shares" gaat is dit inderdaad mogelijk.

Als het gaat om ICMP "nukes", DDOS-en, en andere manieren van iemand het leven zuur maken middels het internet maakt het geen flikker uit hoe dicht je firewall is. De data is immers het modem al gepaseerd op dat moment en DAAR meet Chello de data..... dat je firewall vervolgens alle ongewenste datapakketjes direct een enkele reis naar /dev/nul geeft maakt dan niets meer uit.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
maartena schreef op 19 February 2003 @ 01:32:
[...]

Nou ja, als je zo doorgaat hoor je er vanzelf wat van en dan wordt je geloof ik gelimiteerd tot 5 Gbyte per maand..... Wat de "drempel" precies is weet ik trouwens echt niet.
Tja, dat wil ik dus niet. Ik heb aan 5 gig lang niet genoeg.. laat staan samen met m'n huisgenoten.. :/ Als het nou 15~20 gig was..
Ja uiteraard :)

Twitter

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Mm, misschien niet echt een IT vraag, maar kan je in smoothwall ook zien welke gebruiker zoveel downt :?

Er is nu alweer 45 gig gedownt namelijk.. :/

Twitter

Verwijderd

Ehm ik download al 2 jaar lang gemiddeld zo'n 60 a 70 Gb en nog nooit wat gehoord. Nou woon ik wel in een gehucht maar toch. Ik denk dat chello pas actie tegen je gaat ondernemen als ze klachten uit de buurt gaan krijgen.
Mijn downloads varieren per maand van 50Gb to een keer geloof ik iets van 120 Gb. Nog nooit iets van gehoord. Afgelopen 2 maanden door werk etc bijna niets gedownload omdat ik gewoon geen tijd heb.

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Ik woon in een redelijk groot dorp (voor de kenners -> Stiens :P). Dus als ik het goed begrijp nemen ze pas actie als er klachten komen :?

Pffieuw.. :)

Twitter

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
werkt dit alleen op servers ?
of ook op gewone home pc's met xp ?

zo ja waar kan ik dit progje downnloaden

de search leverde niet echt duidelijk op

Verwijderd

Ik downlload circa 4 Gb p/d er hoor er nooit iets van 8)

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 21:13
ik ben vorig jaar afgesloten door chello omdat ik in 3 weken tijd 47gb had gedownload, krijg je 50 euro boete en daarna kan je weer internetten.
alleen mag ik nu nog maar 5gb in de maand downloaden, als ik meer download dan moet ik enorme bedragen betalen.

Verwijderd

Hmm, das toch niet zo schokkend veel? Ik heb een keer 40 gb gehad (afgelopen zomer): kreeg een waarschuwing dat ik rustiger aan moest doen :P

M'n pa zei ook: Chello kan de pot op. Zorg nou maar eerst dat ze goede verbindingen leveren, dan pas mogen ze gaan klagen over teveel dataverkeer >:) We hebben ook besloten dat als Chello nog zo'n mailtje stuurt, we overstappen op ADSL (TweakDSL, wordt toch betaald door m'n werk :))

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 08:25:
Hmm, das toch niet zo schokkend veel? Ik heb een keer 40 gb gehad (afgelopen zomer): kreeg een waarschuwing dat ik rustiger aan moest doen :P

M'n pa zei ook: Chello kan de pot op. Zorg nou maar eerst dat ze goede verbindingen leveren, dan pas mogen ze gaan klagen over teveel dataverkeer >:) We hebben ook besloten dat als Chello nog zo'n mailtje stuurt, we overstappen op ADSL (TweakDSL, wordt toch betaald door m'n werk :))
Alsof TweakDSL geen FUP heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 20-02-2003 09:06 ]

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 19:46
Bc Hoogvliet schreef op 20 februari 2003 @ 08:07:
werkt dit alleen op servers ?
of ook op gewone home pc's met xp ?

zo ja waar kan ik dit progje downnloaden

de search leverde niet echt duidelijk op
Te vinden op Smoothwall

Heb je een aparte pc voor nodig als firewall.

Verwijderd

GerbenW schreef op 20 februari 2003 @ 09:01:
[...]
Alsof TweakDSL geen FUP heeft...
Meer (veel meer) dan Chello: met 100gb/maand moet het wel lukken (6 actieve gebruikers hier) :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 09:13:
[...]
Meer (veel meer) dan Chello: met 100gb/maand moet het wel lukken (6 actieve gebruikers hier) :)
Hmm tsjonge da's wel lekker ja... Maar als de snelheid veel lager is (512 kbit bijvoorbeeld, een SurfDSL-abo) haal je dat natuurlijk nooit in een maand. Om 100 GB over een 512 kbit lijn te pompen moet je 19 dagen lang, 24/7, op volle snelheid zitten.

((100 * 1024 * 1024 * 8 ) / (512 * 60 * 60 * 24) = 18,96 dagen)

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 20-02-2003 09:54 . Reden: typo ]

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
BrEeZeR schreef op 19 February 2003 @ 00:00:
Maar het lijkt mij gewoon sterk dat ik 20 GB in een week download. Vorige week heb ik 5 Linux iso's gedownload (3x Redhat en 2x Mandrake :P) en nog wat films e.d. Die teller staat op 14 GB.

Dus ik hoopte dat het een doorlopende teller was. Het maakt mij niks uit verder, maar wil geen limiet krijgen van Chello. ;(
Die 14 GB van jou + de andere gebruikers kan best wel eens 20 GB zijn... toch ??

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
fatalharry schreef op 20 February 2003 @ 08:18:
ik ben vorig jaar afgesloten door chello omdat ik in 3 weken tijd 47gb had gedownload, krijg je 50 euro boete en daarna kan je weer internetten.
alleen mag ik nu nog maar 5gb in de maand downloaden, als ik meer download dan moet ik enorme bedragen betalen.
:? ... dan zou ik gelijk opzeggen :/

• Fatalharry
  • Laatst online: 29-07 21:13
chello gaat er ook uit.
krijg nu cistron maxx, kan ik me eindelijk weer uitleven

Verwijderd

GerbenW schreef op 20 februari 2003 @ 09:51:
[...]
Hmm tsjonge da's wel lekker ja... Maar als de snelheid veel lager is (512 kbit bijvoorbeeld, een SurfDSL-abo) haal je dat natuurlijk nooit in een maand. Om 100 GB over een 512 kbit lijn te pompen moet je 19 dagen lang, 24/7, op volle snelheid zitten.

((100 * 1024 * 1024 * 8 ) / (512 * 60 * 60 * 24) = 18,96 dagen)
Als ik overstap naar TweakDSL, neem ik gelijk het grootste/duurste pakket (m'n baas betaalt m'n inet-verbinding, dus waarom niet ?) :)

Verwijderd

Even iets anders, ik heb ook chello, soms wel eens bang geweest of we niet eens een brief op de deurmat krijgen waarin staat dat we der limiet overtreffen... Kazaa staat constant aan en de downloads verschillen denk ik van (heeeel soms :) ) niks tot een gig of 6 per dag...

Heeft er iemand een proggie die dus simpel bijhoudt wat het uigaande en binnenkomende verkeer is...? Want ik las in dit topic dat het programma in kwestie hierzo dat niet kon? Want ik weet wel dat er een xxx aantal pakketjes verzonden worden volgens mijn netwerkverbinding maar dan weet ik nog steeds niet hoeveel mb/gb dat is....

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 14:32:
Even iets anders, ik heb ook chello, soms wel eens bang geweest of we niet eens een brief op de deurmat krijgen waarin staat dat we der limiet overtreffen... Kazaa staat constant aan en de downloads verschillen denk ik van (heeeel soms :) ) niks tot een gig of 6 per dag...

Heeft er iemand een proggie die dus simpel bijhoudt wat het uigaande en binnenkomende verkeer is...? Want ik las in dit topic dat het programma in kwestie hierzo dat niet kon? Want ik weet wel dat er een xxx aantal pakketjes verzonden worden volgens mijn netwerkverbinding maar dan weet ik nog steeds niet hoeveel mb/gb dat is....
DU meter :)

edit: dan krijg je dus of zoiets Afbeeldingslocatie: http://invis.free.anonymizer.com/http://members.lycos.nl/outbackbert/picserv/dumeter.gif

of je kunt de totals per dag/week/maand weetikwat opvragen, werkt perfect :)

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffel op 20-02-2003 14:45 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 20:48
_-SToFFeL-_ schreef op 20 February 2003 @ 14:40:
[...]

DU meter :)

edit: dan krijg je dus of zoiets [afbeelding]

of je kunt de totals per dag/week/maand weetikwat opvragen, werkt perfect :)
Inderdaad leuk programmatje, te downloaden van DUMeter.com :)
Ik heb het ook een tijdje gebruikt en het werkt makkelijk, maar eigenlijk doet Winbar hetzelfde. Hij houdt het alleen niet altijd even goed bij, maar bij mij ging het er meer om om te kijken hoe snel het ging en of er dataverkeer is.

The devil is in the details.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dumeter is geen variant hier voor. Waarom niet?.. omdat deze niet alleen de gateway verkeer checked maar ook op het interne.

Maar goed om nog even op onze stienser (ha heb ik ook gewoond!.. folkert tjolsmastrjitte 4) in te gaan. Je krijgt sowieso een waarschuwing!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• maartena
Het probleem van DUMeter en Winbar is dat deze ook het verkeer van je interne netwerk meeteld ALS het modem niet direct op jouw PC is aangesloten. Aangezien de poster een linux server gebruikt als router/gateway kan hij alleen met een Linux programma aan de slag.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Ik ga morgen m'n nieuwe server (mandrake 9.0) aan het internet hangen, deze komt in plaats van de Smoothwall bak. :)

Ik heb gehoord dat je met Squid accounts kan maken voor mensen die mogen internetten.. ik neem dan ook aan dat ik stats kan zien per gebruiker?

Iig via de search vond ik dit alleen weet niet of hij ook dingen als hoeveel er gedownt wordt via KaZaA bijhoud?

Misschien wordt dit nu een beetje een NOS topic

Twitter

Verwijderd

BrEeZeR schreef op 20 February 2003 @ 22:13:
Ik ga morgen m'n nieuwe server (mandrake 9.0) aan het internet hangen, deze komt in plaats van de Smoothwall bak. :)

Ik heb gehoord dat je met Squid accounts kan maken voor mensen die mogen internetten.. ik neem dan ook aan dat ik stats kan zien per gebruiker?

Iig via de search vond ik dit alleen weet niet of hij ook dingen als hoeveel er gedownt wordt via KaZaA bijhoud?

Misschien wordt dit nu een beetje een NOS topic
Pak ipac-ng met mysql-dbase... phpIpacStats erop mikken en je krijgt een overzicht van je totaal gegenereerde verkeer per rule (dus per user een rule instellen)...

Heb ik hier ook draaien: na een maand had ik een dbase van 150 mb :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Worden die statistieken dan per IP-adres opgeslagen? Als je het per user wilt opslaan moet de server meteen ook domeinserver zijn toch? Of zie ik iets over het hoofd?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maartena schreef op 20 February 2003 @ 20:22:
Het probleem van DUMeter en Winbar is dat deze ook het verkeer van je interne netwerk meeteld ALS het modem niet direct op jouw PC is aangesloten. Aangezien de poster een linux server gebruikt als router/gateway kan hij alleen met een Linux programma aan de slag.
Je wil het verkeer inderdaad op de modem of router meten zodat je alleen in/uit gaand verkeer meet.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
lol, kazaa :D lame zooi

Ik leech aardig wat door een maand, als er een nieuwe DVDR/XBOX DVD uitkomt is ie gelijk voor mij, reken maar. als het ik elke dag zowie zo een dvd'tje down zo meer dan 100gb p/m er door heen jaag, als het niet meer is ;x en nog nooit wat van chello ontvangen. er zitten hier in de straat meer mensen met tjellow. 5 a 6 stuks of zo. En tjah geen limiet is bij mij leechen zoveel als je kan :P en als ze dan gaan zeiken kunnen ze dood vallen.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-08 12:37

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

GerbenW schreef op 19 February 2003 @ 00:08:
Ook ff gekeken. Bij mij wisselt het heel erg per week. Ik zou het dus nog ff een weekje afwachten. (Onderstaande is van afgelopen 2 weken)

[afbeelding]
Weet iemand of er ook zo'n functie in freesco zit???

ps. BrEeZeR, zit jij ook op helpmij.nl???

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mij mijn weten zit zoiets niet in FreeSCO. Ik heb FreeSCO een half jaar gebruikt en ben daarin tenminste nog nooit zoiets tegengekomen. De woorden "freesco" en "ipacsum" komen ook niet samen op 1 site voor volgens Google.

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
DeaTH-MeTaL schreef op 21 February 2003 @ 21:54:
[...]

Weet iemand of er ook zo'n functie in freesco zit???

ps. BrEeZeR, zit jij ook op helpmij.nl???
Ja ik zit ook op Helpmij ;).

Ik heb vandaag maar eens Mandrake geinstalleerd en het is toch lastiger dan ik dacht.. ik heb het gevoel dat m'n systeem nu een beetje open staat.. :X

Heb al aardig wat tuts gevonden hoe alles beetje werkt e.d dus zal er morgen wel mee bezig. :)

Ben alleen nog opzoek naar een makkelijke mailserver.. maar makkelijk schijnt niet samen te gaan met Linux (n00b)

Twitter

Pagina: 1