[Linux] 24 van de 35 kanalen op tv-kaart?

Pagina: 1
Acties:

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn tv-kaart voor zowel geluid als beeld aan de praat. Nu heb ik scantv laten zoeken en deze vind 24 kanalen. Nu heb ik er echter meer. Ik heb de lijst van mijn kabelboer (Casema, Beverwijk) gevonden, maar die geeft frequenties. En scantv vind juist een soort channel-aanduiding.

Hoe zet ik frequencies om in channelaanduidingen? Ik gebruik mplayer als tv-app, want xawtv werkt niet goed/lekker. Met mplayer kun je of channels specificeren of een frequency opgeven, niet allebei tegelijk.

Iemand een idee?

Look behind you! A three headed monkey!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 14:35

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik gebruik studio tv app van Beelzebubu en deze maakt gebruik van de frequency's en degene die je vind op Casema kanalen enzo moet je keer 16 doen voor dit prog. dus vb. 745.5 * 16 = een groot getal

Verder ben ik van xawtv afgestapt vanwege die prut-config en omdat hij constant segfaulted om een reden die ik nog niet heb kunnen achterhalen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Ik heb die studio tv app geprobeerd, maar die werkt niet omdat ik bepaalde xfree dingen niet aan heb staan. Om dit op te lossen ben ik nog wel even bezig, dus dat ga ik van het weekend wel doen. Thanks for the tip!

Verwijderd

ik gebruik zapping en daar ben ik erg over te spreken,
ook finetunig van reeds gedetecteerde kanalen gaat erg makkelijk enzo.
support voor oa lirc (voor m'n afstands bediening)

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Hmmm. Zapping ziet er ook uit als een goede optie. Ga ik ook bekijken. Ik gebruik Gnome, dus dat moet weinig problemen opleveren.

Verwijderd

pschram2 schreef op 21 februari 2003 @ 10:13:
Ik heb die studio tv app geprobeerd, maar die werkt niet omdat ik bepaalde xfree dingen niet aan heb staan. Om dit op te lossen ben ik nog wel even bezig, dus dat ga ik van het weekend wel doen. Thanks for the tip!
Euh, da's een regeltje in je XF86Config-4. 8)7.

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Euh, da's een regeltje in je XF86Config-4
Ok, da's mooi. Ik had er nog niet naar gekeken, maar ik dacht dat ik misschien support daarvoor moest meecompileren in XFree. Kun je me ook zeggen welk regeltje dat moet zijn dan? Ik wil het ook wel gaan uitzoeken, maar als je het uit je hoofd weet, dan scheelt dat weer.

Ok, dat staat dus op je site:

[quote]
In the XF86Config file, add the line 'Load "v4l"' in the modules-section. Next, restart X (you must have the zoran drivers loaded before staring X, or the V4L-module won't work!).
/quote]

Maar die zoran drivers, dat komt me niet bekend voor. Wat is dat precies?

[ Voor 33% gewijzigd door MrScratch op 21-02-2003 13:56 ]

Pagina: 1