Toon posts:

Amerika té arrogant?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste 2 jaar sterk het idee dat Amerika zich té arrogant opstelt en dat ze hier uiteindelijk ook ten onder aan zullen gaan. Amerika bemoeit zich teveel met landen die voor hen geen echte dreiging vormen, wat dachten jullie ervan als we de strijd die na Irak zal ontstaan (nl. tegen Syrië en Iran) eens zouden verplaatsen naar een plaats waar echt duizenden mensen dreigen te sterven, nl. de kwestie : India vs. Pakistan.
Mij lijkt het een goed idee als Amerika zich daarmee gaat bemoeien en niet met de dictatuur in bijvoorbeeld Iran.
Wat is jullie mening?

En dan nog een punt, vinden jullie ook niet dat als wij in een 'democratisch' land leven, wij zelf mogen beslissen of Nederland wel of niet steun verleent bij de oorlog tegen Irak?

Verwijderd

Tja ze bemoeien zich wel met veel dictaturen enzo. Aan de ene kant goed en aan de andere kant zijn ze bemoeizuchtig. Ze zouden zich eens met hun eigen problemen bezig moeten houden.

Toch denk ik dat ze ook denken aan de veiligheid van zichzelf en de bondgenoten. Want bv. Irak is behoorlijk gevaarlijk, dit is ook aangetoond.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Het is sowieso allemaal gekomen doordat die Bush er is. Toen Clinton nog President was van de VS was het minder erg.
Maar de VS is 1 van de machtisgte landen ter wereld dus daarom bemoeien ze zich dus ook overal meej.

Maar wat d8 je dan van Zuid-Korea en hun Nucleaire programma wie bemoeid zich er mee de VS.

En wat beterft Nederland die zitten bij de VN en als bondgenoot van elkaar ben je bijna genootzaakt om te helpen.

edit:
Hier wordt niet gekotst, zellfs niet op onze grote amerikaanse vriend... Check de policy eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 00:04 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zo'n figuur als Clinton zou gaan bemiddelen tussen Israel en de Palestijnen, of India en Pakistan. Dat zie ik Bush nog niet doen, die valt alleen maar landen aan :/

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
idd, die bush heeft het wel een beetje verpest voor het aanzien van Amerika door de burger, en het klopt dat ze bij de VN zitten en dat het moet, maar is dat geen hele rare regel:??

Ik denk trouwens ook niet dat Bush de volgende verkiezingen zal halen, doe mij maar weer die goede ouwe Clinton.

Verwijderd

Amerika bemoeit zich idd met te veel dingen. Ze zijn de grootste. daar kom je niet onderuit. Maar ze overdrijven de dingen vaak. Ze denken tegenwoordig steeds meer dat ze echt alles maar mogen en kunnen. Net als bij Irak. het gaat zo van. Ik wil toch lekker aanvallen of jullie nu meedoen of niet en luisteren in dat opzicht weinig aan wat de rest te vertellen heeeft.

Ze zeggen wel van. Misschien is het niet handig aan te vallen. Maar Amerika trekt zich daar niet al te veel van aan.Ze gaan vroeg of laat toch wel doen wat ze zelf willen.

edit:

damn me nl schrijven sux. ik kan wel blijven fouten verbeteren

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 23:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:49:
Amerika bemoeit zich idd met te veel dingen. Ze zijn de grootste. daar kom je niet onderuit. Maar ze overdrijven de dingen vaak. Ze denken tegenwoordig steeds meer dat ze echt alles maar mogen en kunnen. Net als bij Irak. het gaat zo van. Ik wil toch lekker aanvallen of jullie nu meedoen of niet.En luisteren in dat opzicht weinig aan wat de rest te vertellen heb.

Ze zeggen wel van. Misschien is het niet handig aan te vallen. Maar Amerika trekt zich daar niet al te veel van aan.Ze gaan vroeg of laat toch wel doen wat ze zelf willen
De kwestie Irak is toch wel begrijpelijk..die dreiging is gewoon heel erg groot. Daar kan je niet omheen. Maar het zou wel handig zijn om de andere landen er ook bij te betrekken en niet alleen te handelen. Dan worden de landen teveel op zichzelf..en dat kunnen we ivm. bv. de economie niet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het is natuurlijk ook wel logisch dat Amerika zo agressief reageert, want 9-11 was natuurlijk wel de eerste keer dat ze echt groot op eigen land werden aangevallen.
Maar toch geeft ze dat niet het recht om maar om de zoveel tijd eens een land uit te kiezen die misschien wel eens een dreiging zou kunnen gaan vormen, bemoei je zoals ik al zei dan met grote dingen.
zoals bijvoorbeeld de dreigende oorlog tussen India en Pakistan.

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik kan me wel voorstellen dat amerika zich anders heeft opgesteld vanwege 9-11, maar nu gaan ze toch wel een beetje heel ver!

Verwijderd

Topicstarter
helemaal mee eens zwarte spin, vraag me trouwens af of er ooit nog eens iets van die heilige oorlog terecht gaat komen, wordt wel heel veel over geproken en geroepen maar er is nog helemaal niks serieus van te zien, mocht hij komen vraag ik me zeer af hoe die eruit gaat zien..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:52:
[...]

De kwestie Irak is toch wel begrijpelijk..die dreiging is gewoon heel erg groot. Daar kan je niet omheen. Maar het zou wel handig zijn om de andere landen er ook bij te betrekken en niet alleen te handelen. Dan worden de landen teveel op zichzelf..en dat kunnen we ivm. bv. de economie niet hebben.
de kwestie vind ik ook heel begrijpelijk. dat zit mij niet dwars. Het zit mij WEL dwars hoe Amerika doet tegenover de rest van de landen.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, eerlijk gezegd vind ik dat een groot land,zoals bijvoorbeeld Rusland (of idd Frankrijk & Duitsland samen) Amerika maar eens flink de waarheid meot zeggen zonder meteen te gaan dreigen met een oorlog.
Misschien zal dat helpen.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Bush is helaas niet de handigste president die je je kunt bedenken. Maar hij heeft wel een sterk punt, en dat is dat hij niet bang is om door te tasten. Hij heeft, zeg maar, ballen.

Iemand als Clinton had de Irak-crisis inderdaad anders opgelost. Vreedzamer. Maar de vraag is of vreedzamer hier beter is. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:35:
Ik heb de laatste 2 jaar sterk het idee dat Amerika zich té arrogant opstelt en dat ze hier uiteindelijk ook ten onder aan zullen gaan. Amerika bemoeit zich teveel met landen die voor hen geen echte dreiging vormen, wat dachten jullie ervan als we de strijd die na Irak zal ontstaan (nl. tegen Syrië en Iran) eens zouden verplaatsen naar een plaats waar echt duizenden mensen dreigen te sterven, nl. de kwestie : India vs. Pakistan.
Mij lijkt het een goed idee als Amerika zich daarmee gaat bemoeien en niet met de dictatuur in bijvoorbeeld Iran.
Wat is jullie mening?
De vraag is wat de VS in het conflict Pakistan vs. India moeten. India is een democratisch land, zeker niet perfect, maar redelijk voor rede vatbaar. Waarom zouden de VS India gaan aanpakken? Wat voor winst halen ze daarmee? Voor Pakistan geldt min of meer hetzelfde. Pakistan is geen democratie, maar een dictatuur. Maar voor een dictatuur is het de slechtste niet. Het kan zeker beter, maar ook Pakistan is nog wel voor rede vatbaar.

Beide landen vormen geen gevaar voor hun buren, hoogstens voor elkaar. Natuurlijk is een nucleaire oorlog tussen deze landen niet wenselijk, maar beide landen zijn intelligent genoeg om dat zelf in te zien.

In deze crisis is bemiddeling op zijn plaats. Geen militaire of economische acties danwel sancties. En geloof me, op de achtergrond wordt er echt wel stevig bemiddeld.
En dan nog een punt, vinden jullie ook niet dat als wij in een 'democratisch' land leven, wij zelf mogen beslissen of Nederland wel of niet steun verleent bij de oorlog tegen Irak?
Dat doen wij toch ook? Via onze regering. Of bedoel je dat er een referendum over zou moeten komen? Tsja, dan is dit punt niet anders dan elke andere beleidsmaatregel van de Nederlandse overheid. Je komt dan in een hele andere discussie terecht, namelijk de discussie of een referendum moet worden ingevoerd, en zo ja in welke vorm. For what it's worth, ik vind van niet. Het hele idee van een indirecte democratie is dat jij vertegenwoordigers kiest die zich fulltime bezig kunnen houden met politiek. Die zich dus in de materie kunnen verdiepen en intelligente beslissingen nemen. Het probleem met referenda is dat je niet kunt verwachten dat iedereen van de bevolking zich gaat verdiepen in politiek. En dus krijg je dat er verkeerde beslissingen genomen gaan worden.

Een politicus moet in staat zijn tot het nemen van impopulaire beslissingen. Zoals nu bijvoorbeeld het steunen van een oorlog in Irak.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag het me af of Amerika zich ook maar een heel klein beetje bezighoudt met wat er tussen India en Pakistan dreigt te ontstaan, omdat India gewoonweg niet aantrekkelijk genoeg is.Zoals ik de laatste tijd lees op het nieuws heeft Amerika/Bush al een heel rijtje in zn hoofd staan van landen die weer op hun vingers getikt/gebombadeerd moeten worden.
Amerika moet zich eerst maar eens even zorgen gaan maken over hun eigen economie en welzijn.
tog vind ik wel nog steeds dat er eeens een land op moet staan die het durft commentaar te hebben op het 'almachtige' Amrika.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 00:36:
ik vraag het me af of Amerika zich ook maar een heel klein beetje bezighoudt met wat er tussen India en Pakistan dreigt te ontstaan, omdat India gewoonweg niet aantrekkelijk genoeg is.Zoals ik de laatste tijd lees op het nieuws heeft Amerika/Bush al een heel rijtje in zn hoofd staan van landen die weer op hun vingers getikt/gebombadeerd moeten worden.
Amerika moet zich eerst maar eens even zorgen gaan maken over hun eigen economie en welzijn.
tog vind ik wel nog steeds dat er eeens een land op moet staan die het durft commentaar te hebben op het 'almachtige' Amrika.
Er is al een land die dat doet hoor, neem nou N Korea :P Ze slaan ronduit oorlogstaal uit...ik ben benieuwd wat Bush daartegen gaat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 14:28 ]

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Xymox

Determinism rulez !

Hier wil ik wel een opmerking over maken.
Het lijkt mij niet wenselijk het gepeupel een zodanig zware beslissing te laten nemen die feitelijk in de VN veiliheidsraad genomen dient te worden. De normale burger heeft niet alle informatie en de meeste mensen nemen ook niet eens de moeite zich te verdiepen in deze materie, gezien de posts die ik in dit forum steeds weer moet lezen.

Erg veel mensen begrijpen de VN resolutie niet eens die Irak is opgelegd en weten ook niet wat de geschiedenis van de feiten nu eigenlijk zijn. Er worden opmerkingen gemaakt die kant nog wal slaan. Iedereen wil een oorlog voorkomen, echter de manier hoe je een conflict oplost is verschillend.

Ik ben principieel tegen referenda !

Wat de arrogantie van de VS betreft, daar kan ik in zekere mate wel mee instemmen. Maar vergeet niet dat de VS tot nu toe het pad van de VN volgt en er totaal nog geen sprake is van acties vanuit de VS die te veroordelen zijn. Zodra de VS op eigen houtje buiten de VN om tot actie over gaat dan zal je mij ook horen protesteren. Echter de militaire druk die nu wordt opgebouwd is conform de resolutie die unaniem is aangenomen en is ook de juiste manier om Saddam tot de juiste actie te dwingen wat inderdaad helpt gezien de plotselinge omslag in de houding van Irak tov de wapeninspecties.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:12
Er is al een land die dat doet hoor, neem nou Korea :P Ze slaan ronduit oorlogstaal uit...ik ben benieuwd wat Bush daartegen gaat doen.
Mja maar ik heb wel gehoord dat het door Amerika komt dat ze die kerncentrale weer opengooien.. Die bush is alleen uit op macht, waarom kon Al Gore nou niet gewoon president worden? *zucht* |:(

Verwijderd

De vraag is wat de VS in het conflict Pakistan vs. India moeten. India is een democratisch land, zeker niet perfect, maar redelijk voor rede vatbaar. Waarom zouden de VS India gaan aanpakken? Wat voor winst halen ze daarmee? Voor Pakistan geldt min of meer hetzelfde. Pakistan is geen democratie, maar een dictatuur. Maar voor een dictatuur is het de slechtste niet. Het kan zeker beter, maar ook Pakistan is nog wel voor rede vatbaar.

Beide landen vormen geen gevaar voor hun buren, hoogstens voor elkaar. Natuurlijk is een nucleaire oorlog tussen deze landen niet wenselijk, maar beide landen zijn intelligent genoeg om dat zelf in te zien.

In deze crisis is bemiddeling op zijn plaats. Geen militaire of economische acties danwel sancties. En geloof me, op de achtergrond wordt er echt wel stevig bemiddeld.
De steun aan Pakistan is een tendens die zich herhaalt in het buitenland beleid van Amerika. Het is eigenlijk "The enemy of my enemy is my friend"-beleid. Bepaalde groeperingen/landen/regimes worden tijdelijk tot bondgenoot gemaakt om het Amerikaans (korte-termijn) belang na te streven. Denk du aan de tijdelijke steun aan de taliban, de steun aan Irak in de jaren 80 en de steun aan Pinochet en andere latijns-amerikaanse dictators in de jaren 80. Vaak is het juist de steun die deze instanties krijgen van de VS en de rest van het Westen die ervoor zorgen dat deze echt gevaarlijk worden. Bin Laden en Saddam zijn de grootste voorbeelden hiervan. Dat Bush vervolgens in zijn State of the Union durft te beweren dat de VS het militarisme heeft afgeschaft, getuigt van de mate van propaganda die de VS voeren.

Wat hier trouwens ook onder valt, is het feit dat de VS opeens veel minder kritisch tegenover anti-terrorisme beleid in de wereld. Wat eerst in Tsjetsjenië en andere landen vrijheidsstrijders werden genoemd, worden nu allemaal over een kam geschoren als terroristen.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 20:50

EXX

EXtended eXchange

Kijk, de VS zijn op dit moment gewoon veruit het machtigste land op Aarde. Er bestaat een mooi Engels spreekwoord: "Absolute power corrupts absolutely". Dat zie je dus nou gebeuren.

Men heeft (sinds Bush aan de macht is), kort gezegd: "schijt aan de anderen, we doen wat we zelf willen". Dat zie je op alle vlakken. Hiermee wil ik niet zeggen dat het altijd verkeerd uitpakt. Als Bush Irak binnenvalt en straks blijken daar fikse voorraden gemeen spul te liggen is Bush natuurlijk "da Man".

Het probleem is mi dat de VS hun verantwoordelijkheid op andere gebieden niet nemen. Als ze dan het grote voorbeeld willen zijn voor de wereld, gedraag je dan ook zo en gooi bv. geen klimaatverdragen de prullebak in.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

He verdorie! Wou ik net hierover een topic gaan openen! Nou ja, laten we zeggen, net te laat! (ahum ;) )
Eerst wou ik wel wat opmerkingen plaatsen...
Twix schreef op 18 February 2003 @ 23:40:
Maar wat d8 je dan van Zuid-Korea en hun Nucleaire programma wie bemoeid zich er mee de VS.
Het is wel toevallig NOORD-Korea waar de hele wereld zich druk om maakt...
En wat beterft Nederland die zitten bij de VN en als bondgenoot van elkaar ben je bijna genootzaakt om te helpen.
Oh? Is dat zo?!? Ik dacht het niet...Dat wordt nog altijd in de veiligheidsraad besloten en of Nederland mee moet doen? Mwoah, dat maakt de regering nog altijd wel uit...we zijn tot niks verplicht(kijk maar naar Frankrijk en Duitsland! _/-\o_ )
Xymox schreef op 19 februari 2003 @ 09:10:
Hier wil ik wel een opmerking over maken.
Het lijkt mij niet wenselijk het gepeupel een zodanig zware beslissing te laten nemen die feitelijk in de VN veiliheidsraad genomen dient te worden. De normale burger heeft niet alle informatie en de meeste mensen nemen ook niet eens de moeite zich te verdiepen in deze materie, gezien de posts die ik in dit forum steeds weer moet lezen.
Daar heb je groot gelijk in!!! ;) Zie wat ik eerder aanhaalde :o
Juist! Dit soort belangrijke beslissingen kunnen niet aan mensen toevertrouwd worden die geen verstand van zaken hebben...Ik heb overigens ook zo m'n bedenkingen bij de huidige vorm van verkiezingen die we hebben...

Mijn mening is dat de VS zich idd té arrogant opstelt tov de rest van de wereld, dit zie je al gebeuren vanaf het begin van de koude oorlog. Hoeveel voorbeelden kennen we niet dat de VS, indirect of direct, regeringen (vaak ook nog eens democratisch gekozen!!!!!) omver stoot, alleen omdat ze een rood kleurtje hadden(in het verleden) of omdat ze niet met de VS mee wilden doen(heden). Bijv: De plannen voor een oorlog in Afghanistan waren al vóór 11 september klaar! Deze waren namelijk in elkaar gezet omdat de Taliban de besprekingen met de VS had verbroken omtrent een olie-pijpleiding (!) . En nu zien we diezelfde pijpleiding in een record tempo aangelegd!
Nee, het moet maar eens afgelopen zijn met de Amerikaanse suprematie!(of wat voor suprematie dan ook want die maken allemaal dezelfde fout, maar helaas zal dat wel té idyllisch zijn... :'( )

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wat is jullie mening?
Pakistan/India is strategisch onbelangrijk...
- Er zit geen olie in Kashmir
- Er zijn geen dictators die Amerika haten in Pakistan/India
- Er is geen voordeel te behalen met een einde van dat conflict (alleen een nadeel, Amerika verkoopt veel wapens en heeft baat daarbij)
Bovendien zijn zowel Pakistan als India kernmachten met ICBM's. Amerika moet die machten wel serieus nemen, daar ze de mogelijkheid hebben ook Amerika zelf te treffen met die wapens. (Een situatie waar ook N-Korea naar streeft, en wat ze wat mij betreft bereiken mag).

Forget your fears...
...and want to know more...

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 12:28:
een foutje kan iederen maken (kijk naar Bush ;) )

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 19:28
[quote]Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 12:28:

[quote]

De hele wereld? Lijkt me niet. Ok, ze hebben raketten, maar die zullen ze echt niet tegen Europa inzetten, en ook niet tegen de VS of andere landen, zolang ze met rust gelaten worden. De VS kan zich dus wel bereigt voelen, omdat dat een agressief land is.

Was het niet gewoon beter geweest als Al Gore de verkiezingen had gewonnen?

Bezoek eens een willekeurige pagina

Verwijderd

Diadem schreef op 19 februari 2003 @ 00:24:
Iemand als Clinton had de Irak-crisis inderdaad anders opgelost. Vreedzamer. Maar de vraag is of vreedzamer hier beter is. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Jawel, maar een been amputeren als het niet nodig is, is ook weer zo wat.
Of erger: de patient overlijd als gevolg vd harde aanpak vd geneesheer.

Ik weet helemaal niet zo zeker of het de VS wel te doen is om het belang vd patient, volgens mij gaat het ze meer om hun eigen belang.

Verwijderd

Diadem schreef op 19 February 2003 @ 00:24:
Dat doen wij toch ook? Via onze regering. Of bedoel je dat er een referendum over zou moeten komen? Tsja, dan is dit punt niet anders dan elke andere beleidsmaatregel van de Nederlandse overheid. Je komt dan in een hele andere discussie terecht, namelijk de discussie of een referendum moet worden ingevoerd, en zo ja in welke vorm. For what it's worth, ik vind van niet. Het hele idee van een indirecte democratie is dat jij vertegenwoordigers kiest die zich fulltime bezig kunnen houden met politiek. Die zich dus in de materie kunnen verdiepen en intelligente beslissingen nemen. Het probleem met referenda is dat je niet kunt verwachten dat iedereen van de bevolking zich gaat verdiepen in politiek. En dus krijg je dat er verkeerde beslissingen genomen gaan worden.

Een politicus moet in staat zijn tot het nemen van impopulaire beslissingen. Zoals nu bijvoorbeeld het steunen van een oorlog in Irak.
Ik vind dat je hier mooi hebt verwoord waarom er geen referendum moet komen en waarom het huidige systeem goed is.

Verwijderd

aan de andere kant een scheidrechter is altijd wel fijn ook die kan " eventueel" fouten maken maar dat neemt niet weg, dat het vaak op prijs gesteld wordt dat die er is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 12:31 ]

• -RenE-
  • Laatst online: 30-11-2025

Juist! Dit soort belangrijke beslissingen kunnen niet aan mensen toevertrouwd worden die geen verstand van zaken hebben...Ik heb overigens ook zo m'n bedenkingen bij de huidige vorm van verkiezingen die we hebben...
Kijk eens naar Groot-Brittanie:
85% van de mensen is tegen een oorlog tegen Irak
Een miljoen mensen gaat demonstreren tegen de oorlogsplannen van Blair.

Kijk eens naar Italie:
>90% van de mensen is tegen een oorlog in Irak
>miljoen mensen gaat demonstreren

Helaas ze hebben geen kennis van zaken, Blair en Berlusconi natuurlijk wel, dus oorlog....

Voor wie dit niet begreep: Dit is dus sarcastisch bedoelt. Laat Blair, Bush en wie dan ook mij (en de rest van de wereld) eerst maar een overtuigen dat een oorlog nodig is. Zolang zij dit niet kunnen wil ik inspraak en ben ik tegen.

Verwijderd

Hebben jullie dit al gezien?

http://www.drparsons.fsnet.co.uk/georg.html

Verwijderd

ik snap in vredes naam niet WAAROM bush zich er mee moet bemoeien.

Hij heeft al genoeg naar de kloten geholpen (economy etc.), laat hij zich er eens buitenhouden.

Okay, wat erop 9-11 gebeurt is, is niet te vergeten.

Maar aan de andere kant (van die moslim landen) zijn er wel een factor 100 meer slachtoffers gevallen door bombardementen etc.

Daar maakt niemand zich druk om.

ALs ze dan wat willen, ga dan met een stelletje bikkels (navy seals aka commando's marine etc.) die sadam van z'n stoel plukken en openbaar afschieten.

Maar ga aub niet nog eens een x die bevolking te grazen nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, Amerika moet eens duidelijk maken aan de wereld wat ze van plan zijn.

Ook zie ik helemaal niet wat het nut is van meer als 100.000 soldaten met de moderne oorlogsvoering. vroeger was het zo dat elke soldaat telde maar volgens mij kunnen de soldaten lekker in hun tentje zitten, luisterend naar de inslag van raketten.

er zijn : oorlogsschepen, een heleboel raketinstallaties(genoeg om heel irak om zeep te helpen) en dan toch moeten er 100.000+ soldaten naar Irak. Wat is hier het nut van? is Amerika egt zo zielig om dit alleen maar te doen om andere landen bang te maken?:S

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Manschappen zijn nodig om Bagdad te bezetten. Je kan moeilijk een land controleren vanachter een computerje op honderden kilometers afstand.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

mjah, amerika is arrogant net als Engeland.
En da's al zo sinds WO2

En die arrogantie hebben ze puur te danken aan het feit dat het over grote deel met een blind doek erachter aan hobbelt.
Verder zijn die 2 landen de grootste wapen leveranciers.

Oorlog in Irak komt er zowiezo, en daarbij worden ook nog meer landen betrokken als alleen irak.

Ik geloof zelfs in het feit dat er binnen kort aanslagen in Europa zullen zijn van de CIA/FBI/ welke instellingen ze daar nog meer hebben. En die zullen worden opgeeist door Osama en zijn bende.
Puur om een aantal landen over de streep te trekken.

Bush had nooit en te nimmer aan de macht mogen komen just like ze vader.
Hij gaat gewoon de zaakjes ff afmaken waar ze in de Golf oorlog aan begonnen zijn.

Ik ben meer anti-amerika als Irak.
Irak is helemaal niet zo gevaarlijk als dat het lijkt, het wordt beschouwd als een gevraalijk land met een geschifte leider.
Maar mister Bush is naar mijn mening vele malen erger.
Die amerikanen doe er alles aan om hun amrican dream waar temaken, de vaderlands liefde gaat daar voor alles, koste wat het kost.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 11:20 ]

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 11:18:
...Irak is helemaal niet zo gevaarlijk als dat het lijkt
Waar baseer je dit op ?

Je mag best anti-VS zijn, maar hou het aub wel los van de situatie met Irak. Het is geen wedstrijdje waarbij je meer anti bent tegen de één of de ander, maar dat de één moet voldoen aan VN opgestelde bepalingen. Ook al haat je de VS dan is dat nog geen reden Irak als minder erg te betitelen !

[ Voor 45% gewijzigd door Xymox op 20-02-2003 11:39 ]

Verwijderd

Op het feit dat het al sinds de Golf oorlog in de gaten wordt gehouden.
En als ze toen grootschalige projecten zouden hebben dat er dan wel direkt ingegrepen zou zijn.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Dat is juist het probleem. Irak liet geen inspecties meer toe en kon er dus niet gecontroleerd worden of Irak bezig is met zaken die door de VN verboden zijn in verschillende resoluties.

En grootschalig hoeft het niet te zijn. Een klein flesje Sarin of Pokken kan meer mensen om zeep helpen dan dat je denkt !

• Aetje

Aetje

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 11:18:
Irak is helemaal niet zo gevaarlijk als dat het lijkt, het wordt beschouwd als een gevraalijk land met een geschifte leider.
Maar mister Bush is naar mijn mening vele malen erger.
Die amerikanen doe er alles aan om hun amrican dream waar temaken, de vaderlands liefde gaat daar voor alles, koste wat het kost.
Amerika weet precies hoe gevaarlijk Saddam is. De wapens waar ze naar op zoek zijn hebben ze immers zelf geleverd, in de oorlog van Irak tegen Iran. En Saddam is een dictator van type "mag je me niet dan mag je niet leven", dat blijft gevaarlijk. Alleen aanvallen kan 'ie niet meer...

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde laatst op TV dat er in de oorlog in Afghanistan raketten zijn gebruikt die in 1 klap 5000 mensen konden doden, en dat die gebruikt zijn op vluchtende Taliban-leden.Nou vind ik dit wel heel oneerlijk want als deze raketten in Irak oid gevonden zouden worden zouden de 'rapen' gaar zijn.Wordt het niet eens tijd om Amerika eens dit recht af te nemen.Wat Amerika speelt is constant het afspiegelen van hun eigen fouten op andere landen. Want volgens mij heeft Amerika &co de laatste jaren toch de meeste mensen vermoord.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Diadem schreef op 19 February 2003 @ 00:24:

Mischien veranderd de meing van het volk wel tussen de verkiezingen door. Dan kun je iid wel iedere week verkiezingen houden, maar neem nou het kabinet Balkenende I ; LPF was binnen 3 maanden zo impopulair geworden dat ze nauwelijks 10% van de zetels zouden houden als er op dat moment nieuwe verkizeingen gehouden zouden worden. Op zo'n moment vertegenwoordigd de regering niet meer de mening van de burgers.

Referenda zou bij belangrijke beslissingen(oorlog lijkt me redelijk belangrijk ;) ) een uitkomst bieden. De discussie zou eigenlijk moeten gaan over of het een bindend of adviserend referendum is. Bij een adviserend referendum kan het kabinet alsnog beslissen de uitkomst te negeren en doen zoals zijn blieft(wel uigebreid beargumenteerd natuurlijk) Als het referendum bindend is dan loop je het risico zoals door diadem beschreven is.

Zoals het er nu voorstaat vindt ik dat nederland zich neit moet mengen in de kwestie irak, de economie gaat niet echt vooruit en da's een goeie reden om
geen geld te verschieten op een stel kamelen & een paar lege paleizen aleen omdat amerika daarom vraagt.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
helemaal mee eens, we kunnen hier beter ons zorgen gaan maken om kindertjes met explosieven:P..nee maar idd nederland moet zich overal maar lekker buitenhouden.

• EdwinG
Aetje schreef op 20 February 2003 @ 11:51:
Amerika weet precies hoe gevaarlijk Saddam is. De wapens waar ze naar op zoek zijn hebben ze immers zelf geleverd, in de oorlog van Irak tegen Iran. En Saddam is een dictator van type "mag je me niet dan mag je niet leven", dat blijft gevaarlijk. Alleen aanvallen kan 'ie niet meer...
Als hij niet kan aanvallen, hoe kan het dan dat hij gevaarlijk is?
Hoogstens voor zijn eigen volk, maar daar is het afzetten van Saddam even gevaarlijk voor. Als Saddam verdwijnt, zal het land in een chaos veranderen, zeker als het ook nog in oorlog is. Volgens mij kost dat meer levens dan het nu kan kosten als je saddam aan de macht laat, en met andere methodes dan oorlog gaat proberen het regime omver te werpen. (kost wat meer tijd, maar toont wel dat je ook in staat bent om verstandig op iets te reageren).

Voor wat betreft de deelname van Nederland, daar ben ik ook fel tegen, er is voor Nederland geen enkel gevaar, en die Amerikanen hebben genoeg wapens om zelf de oorlog te voeren. De logistieke ondersteuning vind ik geen probleem.

Verwijderd

Vroeger was de gemeenschappelijke vijand het commununisme.
We krijgen nu als gemeenschappelijke vijand het terrorisme.
Het blijkt dat Amerikaanse presidenten oorlog gaan voeren als ze binnenlandse problemen hebben. Door het creeren van een gemeenschappelijke vijand zorgt men er voor dat mensen bang worden en achter hun leider gaan staan en dat deze kan doen wat hij wil.
Kijk maar hoeveel er over de gemeenschappelijke vijand gepraat wordt. Andere dingen zoals bijvoorbeeld de problematiek in Afrika vergeten we. Het is een afleidingsmanouvre. Wat de echte doelstelling van Amerika is zullen we jaren pas ontdekken.
Amerika is arrogant. Het heeft alleen interesses.....
Er is één troost een paar eeuwen geleden hadden wij, Hollanders, ook alleen interesses. Wij zijn ook terug gevallen tot een klein landje aan de Noordzee waar niemand van gehoord heeft.

• EdwinG
Hmm, het creeren van een algemene vijand, om de aandacht van andere problemen af te leiden. Zou best wel eens kunnen.
Dus dan zou deze hele oorlog alleen maar zijn om de amerikanen minder op de economische situatie te laten letten.

Ik denk eigenlijk dat de olie een belangrijke reden is voor de oorlog, niet zozeer dat bush een gemeenschappelijke vijand wil hebben.

Verwijderd

Het lijkt me erg doorzichtig als Amerika het slechts om de olie doet. Ik ben voor het hard aanpakken en onder druk zetten van Saddam. Maar ik ben tegen de oorlogsretoriek van Amerika, alsof de VN voor de sier toneel speelt, de uitkomst staat al vast.
Ik ben benieuwd of Saddam toegeeft aan het ultimatum van Blix om binnen een week te beginnen met 50 raketten te vernietigen als blijk dat hij wel meewerkt. Dat betekent dat Saddam een behoorlijk deel van zijn arsenaal moet opgeven en daardoor kwetsbaarder is in geval van oorlogvoering met de VS.

• Aetje

Aetje

EdwinG schreef op 22 February 2003 @ 20:51:
[...]

Als hij niet kan aanvallen, hoe kan het dan dat hij gevaarlijk is?
Hoogstens voor zijn eigen volk, maar daar is het afzetten van Saddam even gevaarlijk voor. Als Saddam verdwijnt, zal het land in een chaos veranderen, zeker als het ook nog in oorlog is. Volgens mij kost dat meer levens dan het nu kan kosten als je saddam aan de macht laat, en met andere methodes dan oorlog gaat proberen het regime omver te werpen. (kost wat meer tijd, maar toont wel dat je ook in staat bent om verstandig op iets te reageren).
Maar dan lijdt pappa Bush gezichtsverlies...

Forget your fears...

• EdwinG
Aetje schreef op 23 February 2003 @ 02:41:
[...]

Maar dan lijdt pappa Bush gezichtsverlies...
Ik denk dat hij pas echt gezichtsverlies lijdt als het weer een soort vietnam wordt, en dat zie ik nog wel gebeuren.

Verwijderd

Lekker onderbouwd, topicstarter :/

Ik word werkelijk overspoeld met argumenten waarop je 'Amerika is té arrogant' baseert :+

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 11:57:
Lekker onderbouwd, topicstarter :/

Ik word werkelijk overspoeld met argumenten waarop je 'Amerika is té arrogant' baseert :+
Ik vind dat nogal meevallen. Bovendien zijn er al vele arguenten gegeven door andere posters. Als het werkelijk niet voldoende was, dan was het ook wel opgemerkt door een mod hoor. Het heeft geen zin om dit soort posts te plaatsen. Net als wat jij de topicstarter verwijt geef jij ook geen argumenten of mening. Wat vind jij van het onderwerp? Wat zijn jouw argumenten?

Verwijderd

Topicstarter
Er is nu een heel vuil spelletje aan de hand.Irak moet zijn raketten vernietigen anders worden ze aangevallen door de VS..Aleen heb ik nog nergens een belofte oid gehoord van de VS dat ze zullen terugtrekken als hij ze wel vernietigt, want Bush wil ons toch niet wijsmaken dat er daar 225.000+ mensen zitten om toezicht te houden..

Mensen, wat we ook doen dir rotcowboy krijgt zn zn toch wel:(

Amerika _/-\o_, VN :X?? mooi niet!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 07:22

NightHawk4

Lotte is Liev :>

-RenE- schreef op 19 February 2003 @ 20:05:
[...]

Kijk eens naar Groot-Brittanie:
85% van de mensen is tegen een oorlog tegen Irak
Een miljoen mensen gaat demonstreren tegen de oorlogsplannen van Blair.

Kijk eens naar Italie:
>90% van de mensen is tegen een oorlog in Irak
>miljoen mensen gaat demonstreren

Helaas ze hebben geen kennis van zaken, Blair en Berlusconi natuurlijk wel, dus oorlog....

Voor wie dit niet begreep: Dit is dus sarcastisch bedoelt. Laat Blair, Bush en wie dan ook mij (en de rest van de wereld) eerst maar een overtuigen dat een oorlog nodig is. Zolang zij dit niet kunnen wil ik inspraak en ben ik tegen.
Mag ik weten waar die procenten op gebaseerd zijn? Op de zogenaamde RTL5 stelling van de week. Laten we wel wezen dat 90% van deze mensen geen flauw benul hebben van het feit dat Irak al jarenlang niet voldoet aan de VN resolutie 1441 en alleen om die reden al een aggresieve houding van de VN verdiend.

Ik ben geen regelmatige W&L bezoeker, maar al die anti Amerika stellingen de laatste tijd gaan me een beetje tegen staan. Bush is een eng mannetje dat ben ik met allen eens, maar hij brengt het verkeerd als het Clinton was geweest die dit gezegd had hadden we het allemaal geslikt (geaccepteerd is misschien een beter woordkeuze). Het feit dat we nu Amerika veroordelen vanwege dit harde optreden, hadden we dat niet moeten doen met de golfoorlog? Nee want toen viel Saddam Koewiet binnen. Hadden we dan Amerika ook niet moeten weren bij de puinhoop in joegoslavie? Nee, ons Europeanen zeggen nu makkelijk nee tegen Amerika (in diverse opzichten terecht) maar als we ze nodig hebben zijn we blij dat de states een mega defensie budget hebben. Mijns inziens ook een beetje hypocriet, laat maar komen als je ze nodig hebt maar gaan lopen klagen als ze zelf aangeven dat ze steun willen. Hierbij wil ik voorop stellen dat ik een VN actie liever zie dan dat Amerika zelfstandig gaat opereren, maar hoe het ook zij er moet wat gebeuren daar in Irak. Het systematisch uitmoorden van de bevolking, waar Saddam al jaren mee bezig is moet ook stoppen. De tegenstanders van deze oorlog hebben het vaak over de burgerslachtoffers in deze "oorlog" als ie komt. Maar ik heb ze de laatste 10 jaar niet gehoord over de slachtoffers die Saddam dagelijks maakt :?

Maar om on-topic te blijven...Amerika is mijns inziens niet te arrogant, het is meer Bush die arrogant overkomt.

• Aetje

Aetje

EdwinG schreef op 23 February 2003 @ 11:35:
Ik denk dat hij pas echt gezichtsverlies lijdt als het weer een soort vietnam wordt, en dat zie ik nog wel gebeuren.
Om eerlijk te zijn... IK HOOP HET.

[ Voor 10% gewijzigd door Aetje op 24-02-2003 04:53 ]

Forget your fears...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bush moet eens een beetje dimmen. Dat Irak gedoe is alleen een rookgordijn om andere problemen te verhullen: de economie in de USA is een puinhoop, en Bin Laden heeft ie nog steeds niet te pakkken. Of is iedereen dat blijkbaar al weer vergeten? Binnen een paar maanden zouden ze hem hebben toch? Het is ondertussen al 1.5 jaar later en mr Laden huppelt nog steeds vrij rond. En ondertussen wil de USA Irak maar aanvallen. Man, ze kunnen die Bin Laden nog geen eens vinden. Stelletje prutsers. Laten ze dat nu eerst eens oplossen. Anders krijg je bij een aanval op Irak ook nog eens Bin Laden tegen je, want die zal natuurlijk een aanval op de moslims willen vergelden.
Nee, wat mij betreft kan die Bush ophoepelen. Die vergelijkingen tussen Bush en een chimpansee kloppen wat dat betreft vrij aardig ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 19:32

SG

SG surft naar info hardewaren

Aetje schreef op 24 February 2003 @ 04:53:
[...]

Om eerlijk te zijn... IK HOOP HET.
Als Vietnam?
Ik denk het niet aangezien ze daar geen jungle hebben op heuvels
This nogal open woestijn daar, wat een voordeel is voor de VS.
Gezien Desert Storm is de kans groter dat de VS weer kont schopt.
Of Saddam moet wat in petto hebben.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:00

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

De arrogantie van Amerika toont zich in het feit dat er nauwelijks sprake is van een dialoog.
Bush is gewend om een klein toespraakje te houden, te zeggen dat God ze bijstaat en naar de vlag te wijzen. Dat is voldoende om 90% van de Amerikanen alles uit handen te laten vallen om luid te applaudiseren.

De presentatie van Powell was pas de eerste poging om de terughoudende landen te overtuigen met bewijzen ("bewijzen", aangezien de meningen daarover verdeeld waren). Hierbij heeft Amerika ook een probleempje dat hun informatieverstrekking bijna altijd de sterke geur van propaganda met zich meeneemt.

Dat er iets moet gebeuren in Irak daar ben ik van overtuigd, maar de motieven en de eenzijdige blik van Amerika geven mij een gemengd gevoel. Ik besef dat Amerika zich in een moeilijke positie bevindt; Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Maar ze zouden er goed aan doen eens van hun hoge toren naar beneden te komen en eens echt te praten met de andere landen.
Ook lijkt het me niet slim om de enorme groepen mensen te negeren die sceptisch staan tegenover de snelle militaire aanpak. Oorlog maakt voor iedereen behoorlijke emoties los, en zonder eenheid in de westerse landen kan dit alleen maar tot chaos en rellen leiden.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Twee Dee schreef op 24 February 2003 @ 08:31:
De presentatie van Powell was pas de eerste poging om de terughoudende landen te overtuigen met bewijzen ("bewijzen", aangezien de meningen daarover verdeeld waren).
"BEWIJZEN" VAN VS TEGEN IRAK WAARDELOOS
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Verscheidene wapeninspecteurs klagen er
over dat de informatie die de Verenigde
Staten geven over de vermeende massa-
vernietigingswapens van Irak
"waardeloos" is. Dat heeft de
Amerikaanse zender CBS gemeld.

Het zogenaamde "onbetwistbare bewijs"
dat Saddam Hoessein liegt en wel over
massavernietigingswapens beschikt, is
volgens de inspecteurs gebaseerd op
materiaal dat "niet-essentieel,
verouderd of volkomen verkeerd" is.

Eerder was al gebleken dat een Brits
dossier over de Iraakse wapens op
verouderd materiaal gebaseerd was dat
voor het grootste deel van het internet
was overgeschreven.
Bron: Teletekst België 1

Verwijderd

SuperG schreef op 24 February 2003 @ 07:33:
[...]

Als Vietnam?
Ik denk het niet aangezien ze daar geen jungle hebben op heuvels
This nogal open woestijn daar, wat een voordeel is voor de VS.
Gezien Desert Storm is de kans groter dat de VS weer kont schopt.
Of Saddam moet wat in petto hebben.
Ze zullen alla Desert Storm idd snel door de woestijn jagen maaaaaaaarrr....dan moeten ze toch echt de steden in.

Daar gaan de meeste slachtoffers vallen, Saddam weet dit donders goed en zal alle belangrijke steden zwaar verdedigen. (dmv sluipschutters/ boobytraps, dat soort werk) En van de nauwe straatjes kun je perfecte tank-traps maken. (ala Berlijn WW2)
Zelf een klein stadje uitkammen kost maanden wil je het zonder al te veel slachtoffers doen......dit word nog wat :/

Verwijderd

uh....volg jij het nieuws? Gisteren zag ik op Netwerk een verslaggever zijn werk doen vanuit Baghdad, en hij berichte dat Saddam helemaal géén verdedegingswerken aanlegt, wat dan ook...geen tanken, geen troepen en geen wapens of bunkers....Saddam heeft blijkbaar vertrouwen in de toekomst....

• -RenE-
  • Laatst online: 30-11-2025
...Mag ik weten waar die procenten op gebaseerd zijn? Op de zogenaamde RTL5 stelling van de week. Laten we wel wezen dat 90% van deze mensen geen flauw benul hebben van het feit dat Irak al jarenlang niet voldoet aan de VN resolutie 1441 en alleen om die reden al een aggresieve houding van de VN verdiend....
Die cijfers uit nederland komen van de universiteiten van Amsterdam en Tilburg. Redelijk betrouwbare bron lijkt mij, maar waar het om gaat is dat een meerderheid van de mensen tegen een oorlog is. Zij mogen dan misschien niet weten hoe het in elkaar zit, maar kennelijk heeft Amerika nooit duidelijk kunnen maken waarom een oorlog nodig is. Zelfs de wapeninspecteurs zijn niet onder de indruk van het "bewijs" dat Amerika presenteerde om een oorlog tegen Irak te legimenteren.
...maar hoe het ook zij er moet wat gebeuren daar in Irak. Het systematisch uitmoorden van de bevolking, waar Saddam al jaren mee bezig is moet ook stoppen. De tegenstanders van deze oorlog hebben het vaak over de burgerslachtoffers in deze "oorlog" als ie komt. Maar ik heb ze de laatste 10 jaar niet gehoord over de slachtoffers die Saddam dagelijks maakt..
Ja, Saddam is een dictator en, ja, hij onderdrukt zijn eigen bevolking. Echter dat doen veel meer landen. Israel bijvoorbeeld schent al tientallen jaren VN resoluties. Elke dag sterven palestijnen. Gaat Amerika Israel nu binnenvalle? Gezien de vriendelijke houding van Amerika t.o.v. Israel zie ik dat nog niet gebeuren.
Daarbij komt dat Amerika zelf niet zo lief en aardig is. Neem alleen de behandeling van Taliban krijgsgevangenen. Het rode kruis mag ze niet bezoeken; iets wat tegen de regels is van het Geneefse oorlogsrecht. Geruchten over marteling, al dan niet uitgevoerd in eigen land, zijn ook niet uit de lucht. Een paar dagen geleden was er nog een documentaire over de verdwenen Taliban krijgsgevangenen. Duizende mensen zijn, zonder enige vorm van proces, gewoon doodgeschoten na een lange rit in afgeloten containers. Volgens de berichten waren daar veel Amerikanen bij die gewoon toekeken.

We zullen het verder maar niet hebben over de vroegere samenwerking van Amerika met Saddam in de oorlog tegen Iran, het niet optreden tegen het uitmoorden van de koerden, die in opstand kwamen omdat Amerika ze dat vroeg. Het samenwerken van Amerika met barbaarse Afgaanse krijgsheren. De ommezwaai van Amerika in hun mening over de Tjetjeense vrijheids strijders. Na 9-11 werden dat opeens terroristen.

Voor mij is dit dus allemaal de arogantie van Amerika. Amerika mag en doet alles. Je bent voor of tegen Amerika. Een land wat de dingen zo zwart-wit ziet verdient mijn respect niet.
...Ik ben geen regelmatige W&L bezoeker, maar al die anti Amerika stellingen de laatste tijd gaan me een beetje tegen staan....
* -RenE- die genoeg krijgt van die oorlogsretoriek van Amerika
Pagina: 1