[Workgroups] Dit is vreemd...

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iedereen zegt altijd dat je om shares op andere computers te kunnen benaderen in dezelfde workgroup moet zitten...

Ik heb hier een windows 2000 Pro (SP3) bak draaien in 'Workgroup' en een windows 95b Laptop die in 'MSHome' zit... toch kunnen ze beide elkaar aanspreken op alle mogelijke manieren, en ook bestanden van elkaar overzetten...

op de laptop kan ik doen \\Fludizz\c$ en dan krijg ik de shares van mijn bak te zien die in Workgroup zit, en op me werkbak kan ik gewoon \\Lapbeestje doen en dan krijg ik de shares van de laptop...

Dus waarom iedereen altijd blaat dat de machines in dezelfde workgroup moeten zitten snap ik niet geheel...

Ik bedoel, op school werken we met tientallen workgroups en ik kan ze stuk voor stuk aanspreken... en dan hebben we het nog niet over alle laptops die er in het netwerk hangen...

Waar is ooit die gedachte ontstaan dat je in dezelfde workgroup moet zitten om elkaar te kunnen benaderen?

Dunno waar dit topic eigenlijk moest, maar aangezien dit toch heel vaak voorkomt in NT, doe ik het maar hier...

Verwijderd

om elkaar direct te kunnen ZIEN moet je dezelfde werkgroep hebben.

Anders moet je inderdaad handmatig intypen

Verwijderd

Die workgroups hebben toch alleen te maken met het fatsoenlijk opdelen van netwerken in bepaalde groepen? Aan die groepen kun je bijvoorbeeld rechten toekennen op servers. Bijvoorbeeld dat ze rechten hebben op bepaalde bestanden. Het wel of niet zien van een computer heeft volgens mij alles te maken met het netmask dat je gebruikt. Gebruik je een 24 bits netmask (255.255.255.0) dan moeten de eerste drie octetten van alle pc's op een netwerk hetzelfde zijn om "elkaar te kunnen zien." Natuurlijk heeft het "elkaar kunnen kunnen zien" onderling ook weer te maken met rechten.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
je moet nu eerst na een andere werkgroep toe om de shares van iemand anders te zien, wanneer je 2 bij de zelfde aanmeld zie je direct alles... simpel gezegt er zit wel meer achter eenvoorbeeld zoals hierboven genoemd word ;)

[ Voor 11% gewijzigd door _MaLa_ op 18-02-2003 23:26 ]

• Fludizz
  • Niet online
hmz... ik ben niet anders gewent dan of intypen, of 'Entire network' en dan 'Microsoft Network' dan 'Workgroup' te doen...

Maar als een netwerk het niet doet, is het 'Zit ie in dezelfde workgroup' geblaat dus bullshit...

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fludizz schreef op 18 februari 2003 @ 23:28:
hmz... ik ben niet anders gewent dan of intypen, of 'Entire network' en dan 'Microsoft Network' dan 'Workgroup' te doen...

Maar als een netwerk het niet doet, is het 'Zit ie in dezelfde workgroup' geblaat dus bullshit...
Dat klopt.

Vooral leuk bij gebruikers van laptops die om die reden hun laptop uit een domein halen, de opmerking dat "domain users" daarna niet meer kunnen aanloggen negeren (of niet beseffen dat ze dat zèlf zijn).
En, geheel naar de wet van murphy, dit doen als ze op een volslagen afgelegen plek zitten. (Heb een tijd ergens gewerkt en het meegemaakt dat vanaf een booreiland werd gevraagd of we het effies wilden oplossen)

Firmpete on Aerie Peak

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
Als je in het zelfde werkgroep stopt zul je merken dat je sneller een pc kunt benaderen zonder dat je eerst heel het netwerk af hoeft te zoeken voor alle werkgroepen. Zeker als je pc net opstart kan het soms wel even duren voordat die alle werkgroepen en pc's ziet... (maar je kunt ze wel benaderen met bijv start - uitvoeren en dan //<computernaam) Daarom word er ook gezegt dat je ze beter in het zelfde werkgroep moet doen.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

DJ_Flowerz schreef op 19 februari 2003 @ 00:47:
Als je in het zelfde werkgroep stopt zul je merken dat je sneller een pc kunt benaderen zonder dat je eerst heel het netwerk af hoeft te zoeken voor alle werkgroepen. Zeker als je pc net opstart kan het soms wel even duren voordat die alle werkgroepen en pc's ziet... (maar je kunt ze wel benaderen met bijv start - uitvoeren en dan //<computernaam) Daarom word er ook gezegt dat je ze beter in het zelfde werkgroep moet doen.
Dan zet je toch een WINS server op? Daarmee wordt op een centrale plaats bijgehouden welke pc's er zijn en kan je dus snel op de diverse machine's inloggen.

edit:

Oeps, ik kreeg de link in een nieuw topic en ik heb toen gereageerd zonder op de leeftijd van het topic te letten...

[ Voor 11% gewijzigd door Beaves op 26-05-2003 13:23 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Fludizz
  • Niet online
offtopic:
waarom dit ouwe topic kicken met een offtopic melding? het punt was nl of dat workgroup geblaat nou gegrond was of niet... nou dat is et dus niet...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Oud topic dus, er komt zo'n melding en er is geen quickreply, was je dat nog niet opgevallen dan ? :+

dicht dus :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.