Toon posts:

DNS Servers

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Misschien kunnen jullie helpen. Ik ben op zoek naar een bedrijf waarbij ik een domein kan registreren, maar waar ik zelf gratis de nameservers kan beheren/wijzigen. Ik heb al gekeken op www.nxs.nl maar daar zag ik in de Helpdesk al staan dat het wijzigen van deze nameservers 2 euro per keer kost. En dit is bij meerderen zo. Weten jullie waar ik het gratis kan bijhouden?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 22:38
ik heb net m'n domein bij generalwebhosting.nl geregistreerd, daar kan dat wel volgens mij
zie ook www.webhosters.nl

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Bij jou thuis ;-)
Een domein aanvragen en een primaire en secundaire dns server bij jou thuis opzetten en dat domein dan laten verwijzen naar je vast ip adres. Is in principe mogelijk.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Ik kan moeilijk gaan reageren en daarbij niet spammen ofzo, maar bij ActiveDomain(.nl) krijg je dus gratis toegang tot een web-based DNS admin bij je domeinregistratie. Maar verschillende andere providers doen zoiets waarschijnlijk ook wel.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
Cybje schreef op 18 February 2003 @ 23:20:
Ik kan moeilijk gaan reageren en daarbij niet spammen ofzo, maar bij ActiveDomain(.nl) krijg je dus gratis toegang tot een web-based DNS admin bij je domeinregistratie. Maar verschillende andere providers doen zoiets waarschijnlijk ook wel.
Nouja, het gaat er natuurlijk om om echt de nameservers te kunnen veranderen. Bij de meest krijg je wel een controllpanel erbij, maar dan kan je alleen een ipadres gratis veranderen en subdomeinen e.d. Wanneer je de nameservers wilt veranderen rekenen ze daar extra kosten voor.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
En waarom zou je dat geregeld willen doen?

Als je een DNS server hebt die bevalt, waarom zou je dan om de havenklap een andere willen?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

[offtopic]

Waarom moet alles toch altijd gratis. Die bedrijven/mensen die die diensten opzetten en beheren moet toch ook te eten hebben.
Het hoeft niet veel te kosten. Maar gratis kan toch ook niet. En die paar euro kan je toch wel leije.

Hollanders :(

Ik wordt doodziek van die figuren die uitspraken doen als "bij bedrijf xyz moet je er nog voor betalen ook pffft" met van die rooie "kwaaie kop" smilies erbij.
Je neemt een dienst af en daar staat iets tegen over. Sim-pel.

Mensen zijn tegenwoordig zo merk/leverancier trouw als een valse hond. Zitten ze bij een leverancier voor een goede prijs. Doet een andere toko het voor een gulden minder. Hup, zitten die ellendeleijers meteen bij die ander (en voor hoelang).
Wat is dat toch voor mentatliteit |:(

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 23:38 ]

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:26:
Nouja, het gaat er natuurlijk om om echt de nameservers te kunnen veranderen. Bij de meest krijg je wel een controllpanel erbij, maar dan kan je alleen een ipadres gratis veranderen en subdomeinen e.d. Wanneer je de nameservers wilt veranderen rekenen ze daar extra kosten voor.
Nameservers wijzigen moet ook vrijwel altijd handmatig, dus dat is niet zo gek. Eventueel kun je ervoor kiezen zelf je domeintjes te registreren bij de registrar, dan kun je die dingen zelf wijzigen.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:31:
[offtopic]

Waarom moet alles toch altijd gratis. Die bedrijven/mensen die die diensten opzetten en beheren moet toch ook te eten hebben.
Het hoeft niet veel te kosten. Maar gratis kan toch ook niet. En die paar euro kan je toch wel leije.

Hollanders :(

Ik wordt doodziek van die figuren die uitspraken doen als "bij bedrijf xyz moet je er nog voor betalen ook pffft" met van die rooie "kwaaie kop" smilies erbij.
Je neemt een dienst af en daar staat iets tegen over. Sim-pel.

Mensen zijn tegenwoordig zo merk/leverancier trouw als een valse hond. Zitten ze bij een leverancier voor een goede prijs. Doet een andere toko het voor een gulden minder. Hup, zitten die ellendeleijers meteen bij die ander (en voor hoelang).
Wat is dat toch voor mentatliteit |:(
Uhm, tjah. Wat kan ik daarop zeggen. Als ik eerlijk ben:

JE HEBT VOLKOMEN GELIJK :) :) :)

Maar toch zoek ik nog een gratis nameserver controll panel >:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:46:

Maar toch zoek ik nog een gratis nameserver controll panel >:)

Hmja, je zult het niet vinden.

Het wijzigen van de nameservers moet bij de SIDN gebeuren. Dat is niet zo 1 2 3 automatisch te doen, aangezien er contact opgenomen moet worden met de SIDN. Dat gebeurd dus handmatig...

Maar je kunt je zoektocht verder doorzetten; www.webhosters.nl, daar zijn hosters te vinden. Dan zou je die kunnen mailen, en 'hopen' dat er iemand tussen zit die dit kan/wil aanbieden.

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.