ik wil een weten hoe je plex glas het mooist snijd

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handy-man
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-05 02:45

Handy-man

Dat had je niet gedacht he!?

Topicstarter
Ik heb een ontwerp liggen voor een speciaal soort poot voor een dvd kastje maar nu heb ik alleen een groot probleem met plexglas mooi snijden.
Ik wil er iets van water met bubbeltjes in maken dus moet het goed water dicht worden gemaakt.
Wat is een goede mooie vloei stof? niet voor koeling "nog niet"
Black lichts er bij voor het gleoi effekt. :+

Hoe doe je dat zonder krassen en met schijne hoeken?
Kun je het beter laten doen?
Zo ja waar dan?
Iemand met veel er varing? iemand met tips?
laat het weten.

_/-\o_
dank U voor uw aandacht.
Arjen van krimpen

plaatjes hier: B)
http://home.wanadoo.nl/mail.marco/images/pluskast.jpg
en hier
http://home.wanadoo.nl/mail.marco/images/poot.jpg

makes lots of pc's? always makes it work? is it You? is it him? no it is the Handy man!\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Pics werken niet. Hoezo snijden? Gewoon paar keer een mes overheen halen, langs tafelrand leggen en breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handy-man

Handy-man

Topicstarter
ik zal nog even kijken naar die plaatjes

makes lots of pc's? always makes it work? is it You? is it him? no it is the Handy man!\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Dat is bijna niet te doen denk ik. Misschien als je het aan plastiglas in den haag voorstelt dat ze wel zulke dingen kunnen maken voor je. Ze zijn nogal duur, maar verder zou ik zo geen adresje weten.
Je extensie moet je gewoon met caps doen, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handy-man

Handy-man

Topicstarter
Ik denk dat het wel te doen is. ik wil niet weten hoe niet maar hoe wel. en af breken langs de tafel rand dan mag je wel een beter na denken over de lengtes en ik wil schuine randen niet van die afgeknoude randjes.

maar bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:29

sapphire

Die-hard pruts0r

dan schuur je de rand toch gewoon recht ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Handy-man schreef op 18 February 2003 @ 23:23:
Ik denk dat het wel te doen is. ik wil niet weten hoe niet maar hoe wel. en af breken langs de tafel rand dan mag je wel een beter na denken over de lengtes en ik wil schuine randen niet van die afgeknoude randjes.

maar bedankt voor de tip
Zagen met figuurzaag/lintzaag/cirkelzaag/decoupeerzaag dan he.. Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handy-man

Handy-man

Topicstarter
het gaat dus duidelijk om heel presies werk. ik wil graag in een keer goed en met de hand om presies te zijn lukt niet. of heeft iemand daar tog nog iets goed bij te dragen op dat gebied?
Geef eens een voor beeld. uit ervaring graag. geen geneuzel.

Snijden is dus geen optie? Wat wel?
Zagen? fijne zaag? grove zaag?
rol band schuur apperaat? of vlak schuurder? wat voorn schuur papier?
nat of droog schuren?
Dat wil ik graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Handy-man schreef op 18 februari 2003 @ 22:52:
Ik heb een ontwerp liggen voor een speciaal soort poot voor een dvd kastje maar nu heb ik alleen een groot probleem met plexglas mooi snijden.
Ik wil er iets van water met bubbeltjes in maken dus moet het goed water dicht worden gemaakt.
Wat is een goede mooie vloei stof? niet voor koeling "nog niet"
Black lichts er bij voor het gleoi effekt. :+

Hoe doe je dat zonder krassen en met schijne hoeken?
Kun je het beter laten doen?
Zo ja waar dan?
Iemand met veel er varing? (:X) iemand met tips?
laat het weten.

_/-\o_
dank U voor uw aandacht.
Arjen van krimpen

plaatjes hier: B)
http://home.wanadoo.nl/mail.marco/images/pluskast.jpg
en hier
http://home.wanadoo.nl/mail.marco/images/poot.jpg
Sorry maar mag ik me even ergeren ? Waarom worden tegenwoordig alle woorden los geschreven? Onwetendheid?
Dit mag allemaal gewoon als 1 woord geschreven worden hoor :X

/sorry voor offtopic geneuzel

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handy-man

Handy-man

Topicstarter
heerlijk ik ben een beetje dyslekties kan ik het helpen, is erfelijk.
Maar dat is dus niet ter zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23888

Ik wil zelf een kast gaan maken die volledig uit plexiglas bestaat. Maar uit eerdere dremel ervaringen met mijn casewindow laat een zaag vieze dikke restranden achter en is het snijvlak helemaal niet zo mooi. Zijn dara geen betere methodes voor?

Dus een elec. zaag is al af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Groter zagen, en dan precies op maat afschuren.. zo moeilijk is dat toch niet te bedenken?
eerst met grof schuurpapier, daarna steeds fijner, afhankelijk van hoe mooi je het afgewerkt wil hebben. Daarna (zie andere topics) lijmen met bijvoorbeeld chloroform. Zie je ook niks meer van de mat geschuurde randen, want die smelten dan mooi glad.

Je kunt ook met een verfbrander warmmaken en dan buigen, krijg je ronde randen. No offense, maar als ik (ik werk zelden met plexi) al binnen 2 minuten op dit soort suggesties kom dan heb je er nog niet al te hard over nagedacht, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zoals ik het gedaan heb is gewoon eerst 2 of 3x insnijden en dan er gewoon er een flinke klap opgeven aan de rand van de bio-bak ( ja ja casemodding buiten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Of gewoon heel strak in de bankschroef en dan een flinke klap met een hamer.... Werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Palf
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 20:21
Wat ik op school heb geleerd is:
Eerst zagen/snijden,
dan met schraapstaal (kun je ook gewoon stevig mes voor gebruiken) onder een hoek van 40-50 graden schrapen totdat je plexi geen krassen meer heb,
vervolgens schuren met heel fijn schuurpapier met water,
dan met koperpoets de randen poetsen.
En het resultaat is (als je het goed doet) er gewoon doorheen kan kijken.

Het kost wel wat tijd maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

iig niet met alleen een zaag zagen ... zaag met je figuurzaag eerst in een KAARS .. ja een kaars .. en zaag daarna in je window ..

Kaarsvet zorgt ervoor dat je window niet te warm wordt tijdens het zagen en voorkomt afbrokkelen :)
Ook niet zomaar met een boor in boren .. wederom eerst in een kaars boren ... en zorgen dat je boor heel scherp is :)
En niet te snel boren .. aan het einde van de boor kan de boor ineens vastslaan en gaan happen in je window .. wil je dus niet hebben ...

Kennis van me maakt alles met plexiglas/perspex :) ...

Hij heeft zelfs een keer een diamnat aan me laten zien ... dingetje was 8mm hoog en breed .. net echt maar was perspex :D

[ Voor 26% gewijzigd door Solid Seal op 19-02-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Je kan het aan de hand van je cad tekening laten water-cutten. Gegarandeerd recht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47187

thacow schreef op 19 February 2003 @ 13:25:
Je kan het aan de hand van je cad tekening laten water-cutten. Gegarandeerd recht :)
gegarandeert 150 euro +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Ik zaag m'n plexi tegenwoordig altijd met een grote (goeie kwaliteit) houtzaag. De zaagsnedes zijn vrij dik, het begin is lastig, het schijnt niet goed te zijn voor de zaag, maar zo krijg ik het kaarsrecht en het gaat nog lekker snel ook. Krassen, daar heb je in principe geen last van als je de folie erop laat zitten (die haal ik ALTIJD te vroeg eraf :( ).

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:54

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als je gaat zagen met een decoupeerzaag gebruik dan juist een heel fijn ijzerzaagje. Als je van die grote tanden hebt dan gaat het happen en heb je kans dat het breekt. Zorg ook altijd voor bescherming voor je oren, dan kan je je een beetje concentreren op je werk.

Verder moet je dan heel langzaam zagen en het beste is om de zaagsnede eerst met tape af te plakken. Daar zet je de lijn dan op. Dat is allemaal veel beter te volgen. Zaag ook rustig, bij te snel zagen wordt het plexiglas te warm en smelt het achter het zaagje gewoon weer aan elkaar :+.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

insan1ty schreef op 18 februari 2003 @ 22:53:
Pics werken niet. Hoezo snijden? Gewoon paar keer een mes overheen halen, langs tafelrand leggen en breken.
voor hoeveel cm geld dit? ik heb hier 2 cm plexi liggen kan het daarvoor ook gebruikt worden :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handy-man

Handy-man

Topicstarter
Bedankt voor deze tips al vast, hoor graag nog meer over dit onderwerp.
Hebben we nog tips over wat voorn vloeistoffen leuke efekten geven met bubbeltjes en black light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handy-man

Handy-man

Topicstarter
Ik heb 8mm plexglas, ik hoop dat dat dik genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCBJ
  • Laatst online: 04-11-2021
LauPro schreef op 19 februari 2003 @ 13:53:
Als je gaat zagen met een decoupeerzaag gebruik dan juist een heel fijn ijzerzaagje. Als je van die grote tanden hebt dan gaat het happen en heb je kans dat het breekt. Zorg ook altijd voor bescherming voor je oren, dan kan je je een beetje concentreren op je werk.

Verder moet je dan heel langzaam zagen en het beste is om de zaagsnede eerst met tape af te plakken. Daar zet je de lijn dan op. Dat is allemaal veel beter te volgen. Zaag ook rustig, bij te snel zagen wordt het plexiglas te warm en smelt het achter het zaagje gewoon weer aan elkaar :+.
Kijk als je gaat decoupeerzagen ook uit voor die dingen waar je zaag op leunt, die beugels. Ik heb al een keer gehad dat ik een plaat perfect gezaagd heb, en dat er langs de hele zaagsnede een kras door het beschermfolie heen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

aard schreef op 19 February 2003 @ 13:59:
[...]

voor hoeveel cm geld dit? ik heb hier 2 cm plexi liggen kan het daarvoor ook gebruikt worden :?
dat lukt niet daar moet je de slijpschijf of zwaader opzetten. dat is kogelvrij.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69654

zagen met een decoupeerzaag met een pvc zaagje erin (of scherp ijzerzaagje) gaat naar mijn mening uitstekend. Het invreten van de schoen van de decoupeerzaag ga je tegen met duct-tape. Zowel op het te bewerken oppervlak als op het werkende oppervlak (de schoen) een mooie baan duct-tape. Daarna de baan tape invetten met een smeermiddel (wd-40 roels)

het aanelkaar smelten voorkom je door op lege toeren te zagen, kaarsvet zoals gesuggereerd zou prima kunnen werken, deze tip onthoud ik in ieder geval...dank :)

daarna schrapen en schuren (ook zoals gesuggereerd)

dan moet het goed gaan

[edit] de meeste stiften lossen op in wd 40 hou ook hier rekening mee :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69654 op 19-02-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Anoniem: 69654 schreef op 19 februari 2003 @ 18:10:
zagen met een decoupeerzaag met een pvc zaagje erin (of scherp ijzerzaagje) gaat naar mijn mening uitstekend. Het invreten van de schoen van de decoupeerzaag ga je tegen met duct-tape. Zowel op het te bewerken oppervlak als op het werkende oppervlak (de schoen) een mooie baan duct-tape. Daarna de baan tape invetten met een smeermiddel (wd-40 roels)

het aanelkaar smelten voorkom je door op lege toeren te zagen, kaarsvet zoals gesuggereerd zou prima kunnen werken, deze tip onthoud ik in ieder geval...dank :)

daarna schrapen en schuren (ook zoals gesuggereerd)

dan moet het goed gaan

[edit] de meeste stiften lossen op in wd 40 hou ook hier rekening mee :P
FF een tip; WD-40 is GEEN smeermiddel, dus let ff op dat je het niet op je fietsketting smeert ofzo.

Maar voor zagen van rechte stukken vind ik een handzaag (hout) fijner dan decoupeer, dit is soms nog net iets te lomp en te snel, en het stuurt ook "te snel" vind ik, probeer het langs een liniaal te doen, en anders echt met de hand, je hebt een veel grotere nauwkeurigheid.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69654

hahahahaha wd-40 op je fietsketting, lekkefr veel is ie mooi schoon...nee inderdaad het is een siliconen spray.....maar ideaal spul om die ellendige prijstags van je cd hoesjes af te halen

[edit] je zou inderdaad met een lineaal of beter: met twee latten de rechte stukken doen (ik blijf toch bij de decoupeerzaag maar das omdat ik lui ben :|)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 69654 op 19-02-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handy-man

Handy-man

Topicstarter
thanks voor deze over heerlijke warme tips daar hebben we nog eens wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

Handy-man schreef op 19 februari 2003 @ 14:02:
Ik heb 8mm plexglas, ik hoop dat dat dik genoeg is.
8mm ?? dik zat jah .. ik heb 5 voor me window .. spul is bijna onbreekbaar

maar breekt toch snel :? .. komt omdat het erg hard spul is..

maar 8mm is wel dik genoeg :)
Pagina: 1