makes lots of pc's? always makes it work? is it You? is it him? no it is the Handy man!\
makes lots of pc's? always makes it work? is it You? is it him? no it is the Handy man!\
http://home.wanadoo.nl/mail.marco/images/pluskast.JPG
en hier
http://home.wanadoo.nl/mail.marco/images/poot.JPG
PSN: nicovc
Verwijderd
Je extensie moet je gewoon met caps doen, dan werkt het wel.
maar bedankt voor de tip
Zagen met figuurzaag/lintzaag/cirkelzaag/decoupeerzaag dan he.. SimpelHandy-man schreef op 18 February 2003 @ 23:23:
Ik denk dat het wel te doen is. ik wil niet weten hoe niet maar hoe wel. en af breken langs de tafel rand dan mag je wel een beter na denken over de lengtes en ik wil schuine randen niet van die afgeknoude randjes.
maar bedankt voor de tip
Geef eens een voor beeld. uit ervaring graag. geen geneuzel.
Snijden is dus geen optie? Wat wel?
Zagen? fijne zaag? grove zaag?
rol band schuur apperaat? of vlak schuurder? wat voorn schuur papier?
nat of droog schuren?
Dat wil ik graag weten.
Sorry maar mag ik me even ergeren ? Waarom worden tegenwoordig alle woorden los geschreven? Onwetendheid?Handy-man schreef op 18 februari 2003 @ 22:52:
Ik heb een ontwerp liggen voor een speciaal soort poot voor een dvd kastje maar nu heb ik alleen een groot probleem met plexglas mooi snijden.
Ik wil er iets van water met bubbeltjes in maken dus moet het goed water dicht worden gemaakt.
Wat is een goede mooie vloei stof? niet voor koeling "nog niet"
Black lichts er bij voor het gleoi effekt.![]()
Hoe doe je dat zonder krassen en met schijne hoeken?
Kun je het beter laten doen?
Zo ja waar dan?
Iemand met veel er varing? () iemand met tips?
laat het weten.
![]()
dank U voor uw aandacht.
Arjen van krimpen
plaatjes hier:![]()
http://home.wanadoo.nl/mail.marco/images/pluskast.jpg
en hier
http://home.wanadoo.nl/mail.marco/images/poot.jpg
Dit mag allemaal gewoon als 1 woord geschreven worden hoor
/sorry voor offtopic geneuzel
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Maar dat is dus niet ter zaken.
Verwijderd
Dus een elec. zaag is al af te raden?
eerst met grof schuurpapier, daarna steeds fijner, afhankelijk van hoe mooi je het afgewerkt wil hebben. Daarna (zie andere topics) lijmen met bijvoorbeeld chloroform. Zie je ook niks meer van de mat geschuurde randen, want die smelten dan mooi glad.
Je kunt ook met een verfbrander warmmaken en dan buigen, krijg je ronde randen. No offense, maar als ik (ik werk zelden met plexi) al binnen 2 minuten op dit soort suggesties kom dan heb je er nog niet al te hard over nagedacht, of wel?
Eerst zagen/snijden,
dan met schraapstaal (kun je ook gewoon stevig mes voor gebruiken) onder een hoek van 40-50 graden schrapen totdat je plexi geen krassen meer heb,
vervolgens schuren met heel fijn schuurpapier met water,
dan met koperpoets de randen poetsen.
En het resultaat is (als je het goed doet) er gewoon doorheen kan kijken.
Het kost wel wat tijd maar dan heb je ook wat
Kaarsvet zorgt ervoor dat je window niet te warm wordt tijdens het zagen en voorkomt afbrokkelen
Ook niet zomaar met een boor in boren .. wederom eerst in een kaars boren ... en zorgen dat je boor heel scherp is
En niet te snel boren .. aan het einde van de boor kan de boor ineens vastslaan en gaan happen in je window .. wil je dus niet hebben ...
Kennis van me maakt alles met plexiglas/perspex
Hij heeft zelfs een keer een diamnat aan me laten zien ... dingetje was 8mm hoog en breed .. net echt maar was perspex
[ Voor 26% gewijzigd door Solid Seal op 19-02-2003 12:27 ]
Verwijderd
gegarandeert 150 euro +thacow schreef op 19 February 2003 @ 13:25:
Je kan het aan de hand van je cad tekening laten water-cutten. Gegarandeerd recht
I reject your reality, and substitute my own.
Verder moet je dan heel langzaam zagen en het beste is om de zaagsnede eerst met tape af te plakken. Daar zet je de lijn dan op. Dat is allemaal veel beter te volgen. Zaag ook rustig, bij te snel zagen wordt het plexiglas te warm en smelt het achter het zaagje gewoon weer aan elkaar
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
voor hoeveel cm geld dit? ik heb hier 2 cm plexi liggen kan het daarvoor ook gebruikt wordeninsan1ty schreef op 18 februari 2003 @ 22:53:
Pics werken niet. Hoezo snijden? Gewoon paar keer een mes overheen halen, langs tafelrand leggen en breken.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Hebben we nog tips over wat voorn vloeistoffen leuke efekten geven met bubbeltjes en black light?
Kijk als je gaat decoupeerzagen ook uit voor die dingen waar je zaag op leunt, die beugels. Ik heb al een keer gehad dat ik een plaat perfect gezaagd heb, en dat er langs de hele zaagsnede een kras door het beschermfolie heen zat.LauPro schreef op 19 februari 2003 @ 13:53:
Als je gaat zagen met een decoupeerzaag gebruik dan juist een heel fijn ijzerzaagje. Als je van die grote tanden hebt dan gaat het happen en heb je kans dat het breekt. Zorg ook altijd voor bescherming voor je oren, dan kan je je een beetje concentreren op je werk.
Verder moet je dan heel langzaam zagen en het beste is om de zaagsnede eerst met tape af te plakken. Daar zet je de lijn dan op. Dat is allemaal veel beter te volgen. Zaag ook rustig, bij te snel zagen wordt het plexiglas te warm en smelt het achter het zaagje gewoon weer aan elkaar.
dat lukt niet daar moet je de slijpschijf of zwaader opzetten. dat is kogelvrij.aard schreef op 19 February 2003 @ 13:59:
[...]
voor hoeveel cm geld dit? ik heb hier 2 cm plexi liggen kan het daarvoor ook gebruikt worden
euhmmmm
Verwijderd
het aanelkaar smelten voorkom je door op lege toeren te zagen, kaarsvet zoals gesuggereerd zou prima kunnen werken, deze tip onthoud ik in ieder geval...dank
daarna schrapen en schuren (ook zoals gesuggereerd)
dan moet het goed gaan
[edit] de meeste stiften lossen op in wd 40 hou ook hier rekening mee
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 18:12 ]
FF een tip; WD-40 is GEEN smeermiddel, dus let ff op dat je het niet op je fietsketting smeert ofzo.Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 18:10:
zagen met een decoupeerzaag met een pvc zaagje erin (of scherp ijzerzaagje) gaat naar mijn mening uitstekend. Het invreten van de schoen van de decoupeerzaag ga je tegen met duct-tape. Zowel op het te bewerken oppervlak als op het werkende oppervlak (de schoen) een mooie baan duct-tape. Daarna de baan tape invetten met een smeermiddel (wd-40 roels)
het aanelkaar smelten voorkom je door op lege toeren te zagen, kaarsvet zoals gesuggereerd zou prima kunnen werken, deze tip onthoud ik in ieder geval...dank
daarna schrapen en schuren (ook zoals gesuggereerd)
dan moet het goed gaan
[edit] de meeste stiften lossen op in wd 40 hou ook hier rekening mee
Maar voor zagen van rechte stukken vind ik een handzaag (hout) fijner dan decoupeer, dit is soms nog net iets te lomp en te snel, en het stuurt ook "te snel" vind ik, probeer het langs een liniaal te doen, en anders echt met de hand, je hebt een veel grotere nauwkeurigheid.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
[edit] je zou inderdaad met een lineaal of beter: met twee latten de rechte stukken doen (ik blijf toch bij de decoupeerzaag maar das omdat ik lui ben
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 18:31 ]
8mm ?? dik zat jah .. ik heb 5 voor me window .. spul is bijna onbreekbaarHandy-man schreef op 19 februari 2003 @ 14:02:
Ik heb 8mm plexglas, ik hoop dat dat dik genoeg is.
maar breekt toch snel
maar 8mm is wel dik genoeg