playstion 2 in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 20:52
Wil dus mijn playstation 2 in de auto gaan gebruiken

Nu ben ik hier gaan zoeken en heb ik van alles gevonden echter ik zie door het bos de bomen niet meer
Hier enkele topics [rml][ GEZOCHT]Lcd voor in de auto[/rml]
playstation 2 in auto? ik heb hulp nodig!
[rml][ LCD] kleuren lcd van Psx ingebouwd[/rml]

Ik zit dus met een aantal vragen:

kan ik als scherm voor de ps2 zo'n psx lcd scherm hier voor gebruiken
Wannneer ik een lcd scherm aanschaf van kijkshop marquant hoe moet ik deze aansluiten op de playstation2
hoe zit het met geluid, kan ik deze aansluiten op de autoradio of kan hiervoor ook andere boxen voor gebruiken
Welke omvormer moet ik hiervoor gebruiken
hoe zit het met de hitte

Ja heel veel vragen waar ik in al deze topics eigenlijk niet uitkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 15:57
De psx heeft dezelfde AV aansluitingen als de ps2... Net zoals de controller-aansluiting, dus dat is allemaal uitwisselbaar... In de ps2 zit wel een ventilator om te koelen. Je moet dus zorgen dat je hem niet helemaal ergens wegstopt... Onder een stoel zou wel moeten werken... Ik denk dat er daar wel genoeg vrije ruimte is... Dan nog de stroomvoorziening... Ik heb nog niet achterop mijn ps2 gekeken, maar ik denk dat je aan een 100W converter meer dan genoeg hebt... Al weet ik niet of dat goed gaat met de voeding van de ps2... Als je zo min mogelijk verliezen wilt hebben, moet je ervoor zorgen dat er iemand een voeding voor je wilt ontwerpen van 12V naar de ps2...

Leuk idee, veel suc6...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

zou je de voeding IN de ps2 niet kunnen overbruggen?
Mischien zit IN de PS2 , een tranfo van 220 naar 12 Vdc.
Dan kan je rechtrekks de batterij via een dc-buffer , naar de printplaat van de PS2 kunnen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67941

Het is een ruig ID :)
Lekker gamen in de file :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
Anoniem: 51195 schreef op 18 February 2003 @ 23:12:
zou je de voeding IN de ps2 niet kunnen overbruggen?
Mischien zit IN de PS2 , een tranfo van 220 naar 12 Vdc.
Dan kan je rechtrekks de batterij via een dc-buffer , naar de printplaat van de PS2 kunnen doen!
In de ps2 zit een voeding met 4 pennen.
een pen zal 0 zijn,
een denk ik 12V
een 5V
en een 3.3V ofzo...

Het is even nameten, maar dan kan je daarna wel een eigen voeding bouwen... Misschien is het ook handig om even na te meten hoeveel ampere er door die aansluitingen loopt, zodat je je voeding daar ook op aan kan passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
Anthrax Banzi bedankt voor de reactie echter ik lees hier dat dit bijna onmogelijk is en ik weinig zin om de playstation 2 te verbouwen

tjetta
Nu met 17" TFT :9~ en S55

Door tjetta - Saturday 26 January 2002 00:04

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 25 januari 2002 23:14 schreef mazerati het volgende:
dus het kan niet?

--------------------------------------------------------------------------------
Lees nou ens
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 23:03 schreef Bigs het volgende:
Inderdaad, zo'n ding moet het vermogen voor een PS2 wel kunnen leveren, of je moet kijken hoeveel de adapter van dat ding levert (meestal maar 1 voltage van 9 volt of lager) en kijken of je daar een adapter voor kunt vinden.

Je moet dus kijken hoeveel volt de output van de adapter van je PS2 is. Stel dat dat 9 volt is, dan moet je een auto-adapter van 12V -> 9V zoeken en die erop aansluiten.

justice_strike

Door justice_strike - Saturday 26 January 2002 02:15

let wel dit betekent dat je je ps2 moet slopen en de voeding er uit moet halen om alvorens een sigaretsnoertje eraan vast te maken...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
Waar een wil is, is een weg... Het zal niet simpel zijn om de ps2 werkend te krijgen op gewoon 12V... Maar het is wel zeker goed te doen... Mits je de kennis hebt, of de mensen kent die dat voor je willen ontwerpen...

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
dat het mogelijk is weet ik zekr maar hoe weet ik niet precies

ik ben vaak zat op meetings geweest waar mensen een ps2 in de auto hadden

dit kwam ik trouwens tegen op het forum van www.rmcc.nl
neem hier ook ff een kijkje daar staat eeen soort gelijk topic

Hé hallo,

Ben na ongeveer 2,5 maand weer op het internet dus nog effe tussendoor Jeroen gefeliciteerd met de kleine!!!!!!!! Terugkomend op de PS2, heb sinds 2 mnd een andere baan (daarom niet meer op het internet) bij de firma Stefter (Carsound & Mulitmedia). Wij zijn de importeur/leverancier van het merk Kicx. Heb pas een PS2 in een Alfa 156 Sportwagon ingebouwd. Radio met FM-modulator op je radio (voor geluid over de boxen)Omvormer 12/230V, Pioneer AV-VS33, Kicx 7" TFT Incl. (eventueel FM hoofdtelefoon erbij bv Philips) schermen in de hoofdsteunen of met een "zwanehals"ertussen.

Nu ik hier werk hoop ik halverwege dit jaar een Pioneer AVIC90 of de opvolger ervan met 2 x 7" TFT's in de hoofdsteunen te hebben, radiotuner, omvormer achterin met de PS2, nieuwe luidsprekers en sub (merken nog niet bekend, versterkers (merk nog niet bekend), Elco en natuurlijk bekabeling van Kicx.

Als er vragen zijn kan ik dit wellicht bij ons op het bedrijf bespreken.

Kijk anders op onze site: www. Stefter.com

Ik kan trouwens ook aan de merken Zeus en US Blaster komen en binnenkort aan audiobahn (een vriend heeft een bedrijf in PA equipment en is leverancier van bovenstaande) Voor in huis heeft ie trouwens leuk spul van Martin, Pioneer en Denon.

Greetzzzzzzzz,

Rachmat

http://raptr.com/Doppert/about

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Wat doen jullie moeilijk :|

gewoon een omvormertje dat heb ik ook voor mijn PS2 werkt super
LCD schermpje er bij op :D en gaan met die banaan :)

Die omvormers mogen warm worden, die van mij is kleiner als een VHS band dus, past makkelijk onder een stoel :)

[ Voor 28% gewijzigd door Qorne op 20-02-2003 18:10 ]

• kimielco
Qorne
Leg mij het maar dan uit!
Omvormer oke maar hoe heb je het met het lcd scherm gedaan, btw wat voor scherm heb je gebruikt, en hoe heb je het gedluid geregeld!

Graag wat meer techn. info

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

mitchell schreef op 20 February 2003 @ 21:22:
Qorne
Leg mij het maar dan uit!
Omvormer oke maar hoe heb je het met het lcd scherm gedaan, btw wat voor scherm heb je gebruikt, en hoe heb je het gedluid geregeld!

Graag wat meer techn. info
(ik moest weg, dus ik kon niet een lange reactie maken.)

Ik heb een LCD schermpje met geluid. merk weet ik zo ff niet.
Zo'n elcheapo ding. hij is niet echt groot. een paar "inch

Dat schermpje heb ik eigelijk "los" ivm diefstal. maar ik kan hem als het zou moeten in de stoel van de bijrijder drukken. maar meestal leg ik hem een beetje prfisories op mijn stoel en dat werkt ook wel :P

Geluid, doe ik eigelijk via een koptelefoon, omdat het anders niet goed werkt. althans het stoort de andere bijrijders. Plus dat het een gevaar voor de chauffeur is dat geluid.

Het is een schermpje waar je tulp aansluitingen op zit.
Ik weet alleen niet meer hoe de PS2 het doet, in de auto heb het lang niet meer gedaan.
ik weet niet of ie ook overslaat, als je over een hobbel ofzo heen komt...

ik ga morgen op vakantie, als het goed is.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:36

NoTimeRemains

I know

wat ik laats heb gezien is dat ze dat hadden ingebouwd in de hoofdsteunen...

en in het dashboard met zon tv/radio speler

This is the Way.

Pagina: 1