WD80JB wordt fout herkend in het BIOS

Pagina: 1
Acties:

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag heb ik een nieuwe HD ontvangen, een WD 80GB JB schijf.
Als ik hem probeer te installeren wordt hij in het BIOS herkend als een WD120BB schijf van 8.4GB groot. 8)7

Op de schijf staat duidelijk vermeld dat het een 80 GB JB exemplaar is (dus met 8MB cache).

Jumperinstellingen wijzigen heeft geen resultaat. Ook het in het BIOS wijzigen van AUTO naar LBA helpt niets.

Als ik de computer probeer te starten blijft hij na het inlezen van het BIOS (IDE deel) een poos hangen, tot hij uiteindelijk naar een zwart scherm gaat, met een knipperende cursor. Verder komt hij niet.

Zou de schijf DOA zijn of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Moederbord is een Asus A7N8X-pro

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 13:47

zAo

GPLv2 Fanboy

Hang hem eens als primary, zonder je oude disk. Als hij het dan nog doet, zou ik ermee terug gaan. Verder niet klooien ;)

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 19:03
Inderdaad, hang hem eens los aan je primary IDE controller, en probeer dan nog eens wat jumper instellingen. En heb je al nagekeken of je moederbord zo'n HD ondersteunt? Upgrade je BIOS van je moederbord anders eens. Als dat allemaal nog steeds niet werkt zou ik er gewoon mee terug gaan, want dan lijkt ie me niet goed... of je stelt iets fout in in de BIOS maar dat lijkt me sterk. :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Zulke problemen liggen voor 90% aan een verouderd bios van je moederbord zoals ^MRT al zei.
Oftewel check op de site van je mobo fabrikant of er een nieuwer bios is en flashen maar.

Systeem Specs

• EdGnoj
  • Niet online
Het is een zeer modern moederbord, Asus A7N8X DL (NForce2). Ik heb het nieuwste BIOS geïnstalleerd, dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik hem alleen aan de Primary IDE controller gehangen, met hetzelfde resultaat.

Het lijkt er dus op dat ik hem moet RMA-en?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 19:03
EdGnoj schreef op 18 February 2003 @ 23:34:
Het is een zeer modern moederbord, Asus A7N8X DL (NForce2). Ik heb het nieuwste BIOS geïnstalleerd, dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik hem alleen aan de Primary IDE controller gehangen, met hetzelfde resultaat.

Het lijkt er dus op dat ik hem moet RMA-en?
Ik had niet opgemerkt dat het zo'n nieuwe moederbord was, sorry :)

Ik zou nog eventjes wat verschillende jumper settings proberen en eventueel een andere flatcable.. als je dat ook allemaal al geprobeerd hebt zou ik hem gewoon terugsturen.... dan issi echt niet goed :/

Verwijderd

^MRT schreef op 18 February 2003 @ 23:42:
[...]

Ik had niet opgemerkt dat het zo'n nieuwe moederbord was, sorry :)

Ik zou nog eventjes wat verschillende jumper settings proberen en eventueel een andere flatcable.. als je dat ook allemaal al geprobeerd hebt zou ik hem gewoon terugsturen.... dan issi echt niet goed :/
Probeer hem eerst nog ff in een andere pc voordat je hem voor niets opstuurd.

• EdGnoj
  • Niet online
Ik stuur hem morgen terug. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1