[Evolution] Mail ophalen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 16:27

Cybje

First Post!

Topicstarter
Ik heb nu een best gaar probleem en heb al gezocht met de search en op Google, maar kon er niks op vinden (ja alleen iets over dat je de config file moest bewerken, maar die is deels encrypted lijkt wel).

Alles werkt gewoon in Evolution en het heeft ook altijd gewerkt, maar sinds een reboot zojuist werkt de Send/Receive button eenvoudigweg niet meer. Ook de sneltoets F9 doet niks. Ik krijg geen schermpje, niks. Ook haalt-ie niet meer om de 10 minuten automatisch mail op. Dus ik de hele map ~/evolution even gemv'ed naar ergens anders en evolution gerestart, nog steeds zelfde probleem (overigens blijven mijn mail accounts gek genoeg dan wel bestaan bij de Settings, m'n mail mappen zijn wel leeg). Het gebeurde na een reboot, iets daarvoor had ik een gnome update van Gentoo gecompiled. Ik dacht dat het daar aan lag, maar op het account van m'n ouders werkt Evolution wel volledig. Ik toen een update gedaan van Evolution 1.2.1 naar 1.2.2, maar dat haalt niks uit.

Ik snap hier dus echt niks van, iemand toevallig een idee? TIA :)

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

evolution afsluiten, killev, oafslay, gconfslay en dan evolution weer opstarten helpt niks?

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Nee, maar na een reboot werkte het ook niet opeens ofzo. Ik heb overigens geen oafslay en gconfslay op m'n systeem (heb maar even handmatig allemaal oaf en gconf processes gekilled).

Verwijderd

gconfslay bestaat niet. 8)7. Het is bonobo-slay en oaf-slay. :P.

Het lijkt wel alsof je account gedisabled is ofzo. :?.

Tools -> Settings, is je account daar ge-enabled?

En als je hem nu opnieuw aanmaakt? (i.e., verwijder de oude en maak hem opnieuw aan).

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Er staan 7 accounts in, 4 daarvan gebruik ik alleen als 'From' adres en staan dus disabled. 3 staan er enabled. Ik heb al geprobeerd een extra account toe te voegen, maar ook daarvan kan ik geen mail ophalen.

Ik heb even killev, bonobo-slay en oaf-slay gedraaid en daarna Evolution gestart, maar ook dat helpt weinig.

Ik heb ook mijn Evolution directory even naar een tijdelijke user gekopieerd en vanaf daar Evolution gestart, zelfde probleem (logisch). Het is echt wazig. Weet je toevallig alle plekken waar die config file staat? Want alleen de ~/evolution directory verwijderen helpt niet, dan blijft me config en me accounts bestaan.

Edit: Ik heb net geprobeerd mail te versturen, maar dat werkt dus ook niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door Cybje op 19-02-2003 15:29 ]

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Dit topic mag gesloten worden na een reply dat ik erg dom ben. Evolution stond op offline (denk per ongeluk daar op geklikt, wist niet eens dat die functie erop zat), na online zetten werkt hij *uiteraard* weer. En schijnbaar onthoudt Evolution dat ook netjes enzo, want config files overgooien help niet, dan blijft hij nog steeds offline staan.
En uiteraard is dit nergens op internet te vinden ... want niemand is zo dom om 'm op offline te zetten.

Grrrr @ Cybje!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Meest komische wat ik deze week ben tegen gekomen!!!!! _/-\o_

kleurbleur.nl

Pagina: 1