[WIN98] new dot net dll error

Pagina: 1
Acties:

• AdP
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:32
Kennissen van me hebben een probleem bij het opstarten van de computer. Ze hebben waarschijnlijk tijdens het internetten eens een programma binnengehaald wat ik dacht: new dot net noemt.

Aangezien ik geen nut in dit programma zag heb ik dit vorige week bij hen verwijderd, maar vandaag hadden ze een fout in windows en is een oude kopie van het register teruggezet en nu bij het opstarten krijgen ze de melding dat de new dot net dll niet in te laden is en werkt het internet niet meer. Ze hebben internet via de kabel en heeft hiervoor altijd gewerkt.

Iemand die een oplossing weet om weer internet te krijgen (zonder windows opnieuw te moeten installeren) of dit ook al eens meegemaakt heeft?

Alvast bedankt voor jullie antwoord,
alex

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25
Duidelijk niet gegoogled...

www.lavasoftusa.com

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Heb je al Ad-Aware gedraaid? Virusscanner?
Misschien ook nog ff regcleaner er over heen halen.
Kijk ook met msconfig of er niks vaag opstart.. waarschijnlijk is het gewoon een stuk spyware of het moet echt iets van MS zijn.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DiedX
Voor je idee: NewDotNet (newNetDomains, en andere blaten) is Spyware.

Voor je iets vraagt, wordt verzocht om zelf even te zoeken. En je hoeft je naam niet te plaatsen onder je antwoord!

Lees de FAQ (Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10) even door!

Welkom op GoT!

Verwijderd

dit probleem ben ik ook tegengekomen bij een klasgenoot van mij, ik snap der ook niets van.

• DiedX
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 22:01:
dit probleem ben ik ook tegengekomen bij een klasgenoot van mij, ik snap der ook niets van.
Dan kan je je klasgenoot er ook happy mee maken! :P

• The Quizmaster
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 12:16
Ik heb het laatst ook bij iemand verholpen, het probleem bleef nl ook bestaan nadat Ad-Aware was gedraaid. Gewoon met MSConfig de verwijzing naar NDN uitzetten en je hebt er geen last meer van.. (de bestanden wel verwijderen via Ad-Aware natuurlijk...)

• DiedX
Klopt. Vermoedelijk omdat je AAW 5 hebt gedraait. Met 6 zou dat beter moeten gaan (maar geen ervaringen)

• AdP
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:32
Bedankt voor jullie reactie's.
Zal de policy zometeen nog even doorlezen.
Heb ondertussen ook nog wat gezocht en dit nog gevonden:
http://www.newdotnet.com/#remove

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

waarschijnlijk ben je al te laat. newdotnet moet je verwijderen als het er nog op staat, en niet als je de foutmelding mbt. de dll al hebt. Dan is de dll nl al verwijderd, terwijl de uninstall een functie is binnen de dll die aangeroepen moet worden (ofzo :P).

maar je zou kunnen proberen de complete netwerkomgeving leeg te gooien en weer te vullen. Dit wil nog wel eens werken. Zo nee? -> Google, volg alle raad op die je kunt krijgen en anders wordt het toch windows opnieuw installeren ben ik bang.

succ6.

[ Voor 16% gewijzigd door Wokkels op 18-02-2003 22:36 . Reden: tiepbvouden enzo... ]

Permanent wintericon!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Heel veel over het verwijderen van new.net: http://www.cexx.org/newnet.htm

Je kan dus misschien met lspfix de boel weer online krijgen :)

En inderdaad welkom op GoT!

Naast de google tips kan je trouwens ook [search=newdotnet] even doen, geeft ook veel info ;)

offtopic:
Beetje offtopic: de buurman had het van de week ook uit XP verwijderd dmv ad-aware. Om het te reapreren volgde ik de makkelijke maar laffe methode nadat bovenstaande en NIC opnieuw installeren niet genoeg was: system restore tot vlak voordat adaware aan de gang ging en daarna new.net uninstallen :X

[ Voor 53% gewijzigd door F_J_K op 18-02-2003 22:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk hier eens: Enforcer in "Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen"

Complete uitleg over het NewDOTNet probleem...
Pagina: 1