Wat ik graag wil:
- MacosX bakken en een macos 9 op een linux server files laten backuppen
- makkelijke toegang tot de linux server vanaf de mac bakken
Wat ik gedaan heb:
- Kernel met alle support voor netatalk en appletalk gecompiled
- Eerst netatalk 1.5.x van debian geinstalleerd werkte nie lekker
- toen 1.6.0 geinstalleerd. Eerst gewoon, toen met ./configure -with-shadow omdat het eruit zag dat ie de passes niet lekker pakte (lees: niet)
- gklooid met de conf files
- de manual op anders.com gelezen (10x) maar ik kom met de karige informatie daar er niet uit. Ook een search hier in het forum helpt me niet verder.
Wat er dus moet gebeuren:
- De server naam moet goed komen (ipv debian_user moet dat iets anders worden, al geprobeerd in atalkname=pakserver maar hielp nie)
- Zonder pass op een map op de server kunnen komen (ik heb al een user aangemaakt die zijn home dir leent voor de opslag van de bestanden aldaar, ik heb het heel even voor elkaar gekregen om deze user als guest account te krijgen maar dit werkt nu niet meer)
- Geregistreerde users op de server hun eigen map laten bekijken en dan wel via een username en pass laten inloggen.
De services starten overigens wel goed op.
Kan iemand een lichtje laten schijnen op dit onderwerp?
(wellicht een afpd.conf en een atalkd.conf)
- MacosX bakken en een macos 9 op een linux server files laten backuppen
- makkelijke toegang tot de linux server vanaf de mac bakken
Wat ik gedaan heb:
- Kernel met alle support voor netatalk en appletalk gecompiled
- Eerst netatalk 1.5.x van debian geinstalleerd werkte nie lekker
- toen 1.6.0 geinstalleerd. Eerst gewoon, toen met ./configure -with-shadow omdat het eruit zag dat ie de passes niet lekker pakte (lees: niet)
- gklooid met de conf files
- de manual op anders.com gelezen (10x) maar ik kom met de karige informatie daar er niet uit. Ook een search hier in het forum helpt me niet verder.
Wat er dus moet gebeuren:
- De server naam moet goed komen (ipv debian_user moet dat iets anders worden, al geprobeerd in atalkname=pakserver maar hielp nie)
- Zonder pass op een map op de server kunnen komen (ik heb al een user aangemaakt die zijn home dir leent voor de opslag van de bestanden aldaar, ik heb het heel even voor elkaar gekregen om deze user als guest account te krijgen maar dit werkt nu niet meer)
- Geregistreerde users op de server hun eigen map laten bekijken en dan wel via een username en pass laten inloggen.
De services starten overigens wel goed op.
Kan iemand een lichtje laten schijnen op dit onderwerp?
(wellicht een afpd.conf en een atalkd.conf)
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.