Toon posts:

Download / Upload traffic managing

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik heb thuis een upc kabeltje gedeeld over 3 pc's via een router. Me ma wilt aaaaaltijd kazaa en edonkey gebruiken. Me broertje en ik willen altijd online gamen. Me moeder uit het netwerk gooien is geen optie }) want dan word de kabel niet meer gesponserd. Dit gaat dus mooi niet samen !!!!!!

Zodra de pc van me ma begint met uploaden naar een andere kazaa of edonkey user, slaat de hele verbinding dicht. Pings tot en met 2000 zijn geen uitzondering.

Nou vroeg ik me af of er niet een soort van Download/Upload traffic manager bestaat of een bandwidth limiter o.i.d. In dit geval zou dan alleen de upload van de pc van me ma geminimaliseerd moeten worden. De rest mag blijven zoals het is.

Ik heb me op google al rotgezocht. Hieruit werd ik wijzer van dat het eventueel mogelijk is met een goeie proxy server. Deze heb ik helaas niet kunnen vinden.

Verwijderd

moet je zorgen dat er een ISA server tussen komt, als router.

Kan je zelfs regelen dat bij een bepaalde limiet je ma er uit geknalt wordt ;)

Verwijderd

Zoek eens op traffic shaping oid.

Verwijderd

het valt niet mee, sommige zeggen dat het met sygate firewall kan. Maar mij is het nog niet gelukt. Zijn al vaker user op GOT geweest die hier om vroegen maar heb nog nooit een handig/goedkope manier gelezen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Dit is al vele malen langsgeweest:

http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find
"bandbreedte beperken"
"bandbreedte verdelen"

[rml][ Windows 2000] Traffic Shaping[/rml]
enz...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs