Verwachte prijs goed 760MP mobo??

Pagina: 1
Acties:

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Aan wat voor prijzen moet ik gaan denken bij goede stabiele en overklokbare 760mp mobo's als die straks uit gaan komen? evt. met raid?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat ligt eraan of er ook simpele mobo's zonder onboard Ultra160 SCSI, 64-bit PCI, LAN e.d. komen.

Verwijderd

denk dat de begin prijs echt wel rond de 800 a 900 ligt voor een simpel boardje. asus iig andere merken zullen misschien goedkoper zijn.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Je hebt iig nog ruim een half jaar de tijd om er voor te sparen, dus voorlopig hoef je er nog niet wakker van te liggen. Voordeel is wel dat je volgende zomer eerst nog wat vakantiewerk kan doen :)! En dan een paar honderd MB PC2100 DDR SDRAM erop, dan zet het ook echt zoden aan de dijk.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
hmmm idd...ff wat meer websitejes gaan bouwen in het weekend $$$ :)

maare waarom zou zoŽn ding 800 piek moeten kosten? wat is er zo duur dan? die sockets? de chipset? research?

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

//off-topic
Ik heb net kabel... O YESSSSSS.. :)
//end

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

Hier komt het antwoord:

<li> Dual is heel duur. (BP6 is de uitzondering die de regel bevestigd)
<li> De chipset is ook nog eens duur, AMD chipsets zijn over het algemeen nog duurder zijn dan een top-of-the-line VIA ding.
<li> Zo'n beetje alles wordt dubbel uitgevoerd, 2 sockets, 2 point-to-point memeory banks (minstens 4 DDR banken)
<li> Het is een nieuw apparaat, die zijn altijd duur in het begin.

Daniel en ik rekenen op een prijs vergelijkbaar met een P4 bordje, zo rond de 1000-1200 dus.

(NIC -=> Ga ff lekker naar onzin ofzo!)

Nog meer?

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik ben ook erg geintresserd in the AMD760 chipset, ik denk dat de intreeprijs gelijk is aan die van de KT133 chipset, zodat de Kt133 goedkoper worden.

Alleen waar je aan moet denken is dat deze op 266 Mhz draait en DDR ram ondersteunt. Dus een nieuw procje en rammetjes is essentieel om de kracht eruit te halen :9

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
En waneer denk je dat ik een asus met raid en goed overklokbaar voor rond de f750 kan krijgen? (ivm ga ik wachten of niet...)
Pagina: 1