Toon posts:

Backup wonder: Juzt Reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zopas artikel gelezen op Hardware.info over de Juzt Reboot.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/juzt.jpg
Omdat wij niet voor één gat te vangen zijn, zijn we met professionele "shredding" software aan de gang gegaan die onder andere ook door het Amerikaans leger gebruikt wordt. Hiermee kunnen we kijken of Juzt-Reboot niet stiekem een ordinaire undelete doet: alle data wordt 5 keer met willekeurigee data overschreven, zodat elk undelete programma machteloos staat. We shredden ongeveer 5 GB aan (video-)data, wat zelfs in gecomprimeerde toestand niet op de backup-partitie past, en herstarten de PC. Alweer in een fractie van een seconde is de partitie hersteld, en een halve minuut later draait Windows weer als een zonnetje. Onze klompen breken, en we gaan naar een destructievere methode op zoek.
Dit is toch een zegen voor iedere backup freak? _/-\o_

Heeft iemand al ervaring met gelijkaardige apparaten? Voor de prijs van 69€ is het onontbeerlijk voor de pc.

FP

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Move PMG > Opslagmedium aangevraagd in SEM... ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 21:34 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-03 14:11
Dit is nauwelijks een backup te noemen. Als die schijf crashed dan is die ook echt gecrashed. Het zijn echter goede producten voor standaard werkplekken waarop veel geklooid wordt. Denk aan internet-pc's of flexplekken.

Dit soort dingen kunnen een zege zijn voor werkplekbeheer mits het standaard image aan alle eisen kan voldoen.

[ Voor 22% gewijzigd door PROnline op 18-02-2003 21:37 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:52

DaRoot

Some say...

deze dingen bestaan al veel langer onder een andere naam:
Lenten Reborn kaartjes, in veel versies te krijgen. Wij maken er succesvol gebruik van op diverse scholen. Onderhoud aan die machines is bijna nihil.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als backup zijn die dingen waardeloos, zou er zelf ook geen willen hebben in mijn machine.
een beetje tweaker zou mijn inziens zijn comp zonder dit soort foefjes gewoon draaiend kunnen houden, en een keertje een ander OS installeren geeft weer problemen (tenzij je admin bent, en dingen mag wijzigen. Waar het nut van dit kaartje ver te zoeken is).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:13
Move PMG -> OM

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 18 February 2003 @ 22:08:
Als backup zijn die dingen waardeloos, zou er zelf ook geen willen hebben in mijn machine.
een beetje tweaker zou mijn inziens zijn comp zonder dit soort foefjes gewoon draaiend kunnen houden, en een keertje een ander OS installeren geeft weer problemen (tenzij je admin bent, en dingen mag wijzigen. Waar het nut van dit kaartje ver te zoeken is).
Daar geef je inderdaad een goede reden.
Dus overheidsinstellingen, scholen, beginnende pc-"explorers" zijn hier eerder gebaat mee?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Zo'n systeem hebben ze toch ook bij EZ everything ofzo :) van HP dan welteverstaan.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik vind het wel een mooie vinding voor bepaalde situaties (zoals al genoemd: scholen, i-net cafes etc etc) maar wat ik me nog afvraag:

- Waar staat de back-up info van je HDD? (op een verborgen partitie?)
- Wordt elke keer als je boot die hele back-up teruggezet? Zal wel een paar minuutjes duren dan dat booten (stel 5 GB, is als snel een minuut of 10)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Spyro_the_Dragon schreef op 19 February 2003 @ 08:41:
Ik vind het wel een mooie vinding voor bepaalde situaties (zoals al genoemd: scholen, i-net cafes etc etc) maar wat ik me nog afvraag:

- Waar staat de back-up info van je HDD? (op een verborgen partitie?)
- Wordt elke keer als je boot die hele back-up teruggezet? Zal wel een paar minuutjes duren dan dat booten (stel 5 GB, is als snel een minuut of 10)
Centrale servert.
volgens mij gebruikt het het bootp protocol als je je pc boot.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Dubbelpost.

Voor dit soort nieuwsdiscussies is FP dus bestemd..
Zo'n topic als dit valt eerder onder TYFSTWU :P

thank you for sharing that with us
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.