Toon posts:

comp slaat vast, need help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het volgende probleem,

ik heb de kast dicht zitten, ik speel ff een uurtje C&C:generals (of welk ander spel dan ook, zelfs solitaire) en dan slaat mijn pc ineens vast, en er komt ineens een luide piep uit mijn boxen, die weer verdwijnt als ik reboot.

ik heb als eens eerder problemen gehad met brak geheugen, dat is ondertussen verholpen.

specs

mobo: MSI k7t266
CPU: AMD Athlon 1800+ (niet OCed)
CPUkoeler: op het moment Zalman 5100-Cu (heerlijk stil btw)
geheugen: merk??? 384mb DDR (1x 256 en 1x 128)
soundcard: soundblaster live 1048
gpu: gainward GF2 mx400
merkloze maar stabiele 180 Watt voeding (alleen 5 volts lijn schommelt een klein beetje)
idle| stressed
temps: cpu: 35 | 46/55 max
case: 30| 39 (ongeveer)

ik draai Win XP pro
bios nog niet geflashed (straks blijft hij tijdens het flashen hangen :( )
nieuwste drivers voor 3d kaart

en een _/-\o_ voor diegene die me kan helpen

edit: details

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 20:46 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

180 WATT op zo'n systeem???????
Is dat misschien je probleem??
Ze raden minimaal 300 watt aan

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
ok leesfoutje van mijn vader (soz all)

het is een Aopen 250 Watt voeding, het was 2 dagen geleden, dat die ineens vastliep.
daarvoor had ik nog nooit problemen gehad met de voeding

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 20:57:
ok leesfoutje van mijn vader (soz all)

het is een Aopen 250 Watt voeding, het was 2 dagen geleden, dat die ineens vastliep.
daarvoor had ik nog nooit problemen gehad met de voeding
Nou, 250 is soms nog te weinig voor een Athlon XP 1800. Ze raden niets voor niets 300 watt aan. Maarja, misschien dat ze toch wel een beetje overdrijven. Maar probeer indien mogelijk eens een krachtigere voeding, 300 +-

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 18-02-2003 20:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
ok, ff ergens een voedingkje regelen :7

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
net ff met een oude riva tnt 2 geprobeerd (heeeeeeeeeele oude 3d kaart) en hij werkte als een zonnetje. :( moet ik een nieuwe 3d kaart kopen

Verwijderd

Dan raad ik aan een niet al te zware 3d kaart te kopen...dus geen fx of een 9700..die wordt dan de nieuwe bottleneck van je systeem :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het kan nog steeds je voeding zijn hé. Ik weet niet precies het stroomverbruik van die kaarten, maar stel dat er een grens is voor je stroomverbuik in jou geval 250 watt. Met de Geoforce2mx ga je daar dan net overheen >> instabiel, TNT2 lager stroomverbuik, dus net onder de grens en dan is ie wel stabiel. Weet niet zeker maar dat kan het ook zijn

O ja nog iets, je gaat een nieuwe 3dkaart kopen. Mooi, maar als mijn verhaal het probleem blijkt te zijn, en na het vervangen loopt ie helemaal verschrikkelijk, probeer dan alsnog een andere voeding! Die nieuwe kaart (Geforce4? Radeon?) zal waarschijnlijk wel behoorlijk wat meer energie verbuiken!

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 18-02-2003 23:03 ]

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
soundcard: soundblaster live 1048
Ik had dit dus ook. Het had er mee te maken dat de chipset op het moederbord een bepaald commando niet ondersteund die de soundblaster wil aanspreken. Bij mij loste het probleem zich op door nieuwe drivers te installeren van de soundblaster en moederbord.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 21:24:
net ff met een oude riva tnt 2 geprobeerd (heeeeeeeeeele oude 3d kaart) en hij werkte als een zonnetje. :( moet ik een nieuwe 3d kaart kopen
Onzin. Het ligt overduidelijk aan de voeding.

Kijk ook eens hier: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 21:24:
Zo'n ouwe kaarten trekken wat minder stroom tov de modernere... Een 250Watt voeding is te weinig, minstens 300Watt, 400Watt is beter. Ik heb 550Watt maar dit is bijzaak. Ik ben zeker dat er ondervoeding is, want je zegt dat +5V lijn schommelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 07:05 ]

Pagina: 1