Toon posts:

[XP] ntfs.sys PART II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al eerder gepost hoe ik de data van mijn raid set kon redden. Wel het is gelukt, ik heb mijn data van mijn raid set kunnen overzetten naar 1 hdd.
Ik zal ze maar benoemen. De data die ik heb overgezet staat op een IBM 80GB waar ook XP op is geinstalleerd. Maar booten vanaf die hdd lukt niet, ik krijg een ntfs.sys fout.
Nu heb ik een nieuwe installatie uitgevoerd van XP op een maxtor waar ik van wil booten. Maar als ik nu vanaf de maxtor boot met de IBM schijf krijg ik alsnog de ntfs.sys fout. Zonder de IBM krijg ik geen fout. Het oude probleem heeft zich verplaatst :(
Hoe kan ik dit verhinderen? De windows dir verwijderen van de IBM, boot record reperaren met fdisk? Ik wil de IBM in windows kunnen benaderen vanaf mijn maxtor.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 06:45

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien stomme vraag maar ehm.. Primaire partitie geactiveerd?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Jep...hij boot ook gewoon van de maxtor, maar op de een of andere manier kijkt hij tijdens het boot proces naar de IBM, heel vaag :?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

hang hem eens achter je sec. IDe en haal je je CDR/w er eens af kijken of die dat dan nog steeds doet?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt op slave op mijn 2de IDE?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:24:
Je bedoelt op slave op mijn 2de IDE?
ja,
dus Pri.IDE je maxtor en Sec.IDE (cdr/w e.d erachterweg) de IBM.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Twix, dit heeft geholpen. Toen XP opstartte werd chkdsk gedraaid, bleek dat mijn boot sector beschadigd was en een paar records corrupt waren geraakt. Gelukkig was de schade te herstellen :) :)
Pagina: 1