Toon posts:

ATI 8500 multimonitor Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een ATI Radeon 8500 (build by ATI) , maar heb nog nooit geprobeerd wat met mijn multi monitor support te doen. Tot ik vorige week een extra monitor in mijn schoot geworpen kreeg en toen dacht ik laat ik dat ook eens proberen. Echter ik kom niet verder dan een gecloned beeld op mijn 2e scherm.
Ook al geef ik bij mijn drivers aan dat de 2e monitor extended desktop moet zijn, hij blijft toch het beeld van de eerste kopieren. Wanneer ik echter primary en secundary display omdraai in de driver, geven beide monitoren op eens de extended helft van de desktop weer. Het lijkt er dus op dat mijn extra monitor (zit op dvi poort) gewoon altijd het beeld kopieerd van mijn oorspronkelijke monitor (zit op vga poort). Ondanks dat mijn driver de 2e monitor wel gewoon herkend en toekend aan de extended desktop. Ik heb ook al nieuwe drivers e.d. geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.

Dus qua settings herkent hij alles goed en lijkt alles goed te zijn, maar in de praktijk kopieert de extra monitor gewoon het beeld van mijn origenele.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:44
Je moet de 2e monitor niet inje drivers regelen, maar bij windows instellingen, en dan: buroblad uitbreiden naar deze monitor. Hebje dat al gedaan/geprobeerd?

Verwijderd

TIP: download UltraMon ... daarmee kan je ALLES regelen als het op dual monitor aan komt ik heb zelf Radeon 7500 met dual monitor (2x CRT) en dat werkt PERFECT!

ik neem trouwens aan dat je met 'drivers' de display-eigenschappen in windhoos bedoelt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel inderdaad de display eigenschappen
En ook met Ultramon blijft hetzelfde probleem bestaan.
Ultramon herkent de 2 monitoren en zegt ze te verdelen, maar ik zie nog steeds op beide monitoren hetzelfde

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 23:16 ]

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

welk os heb je? Win2k doet namelijk nogal al moeilijk bij r8500 kaarten.

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb winXP

Verwijderd

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem, namelijk dat ik wel mijn desktop kan "extenden" naar mijn TV via TV Out maar niet naar mijn DVI (DVI->CRT convertor) naar mijn tweede CRT monitor. Onder instellingen kan ik dat vinkje wel plaatsen bij Bureaublad uitbreiden enzo, alleen blijft ie niet staan, waarschijnlijk dus omdat ie mijn tweede monitor niet herkend. Ik heb onder apparaatbeheer ook geen tweede beeldscherm staan. Gebruik ik mijn TV Out , dan wel. Als ik twee 2 CRT aansluit haal ik trouwens mijn TV Out verbinding weg.
Ik gebruik het volgende:
Windows XP Pro
Club 3D Radeon 9100 128 MB
2 x 17 " CRT Monitoren

Dit moet toch niet al te moeilijk zijn lol, maar is trouwens voor het eerst dat ik een Ati kaartje heb(welke trouwens heel fijntjes werkt :P )

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

-klik eerst op apply en dan op ok
-heeft de club3d wel een tweede ramdac?

www.triathlete.nl

Pagina: 1