Toon posts:

Geluid uit m'n kast :-S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een nieuwe PC die nog niet zo gek oud is (gekocht op HCC 2002). Nou is het zo dat er soms een heel raar geluid uit mn kast komt.. het is een soort geruis.. niet echt gerommel maar echt een wat hogere geruis toon..
Ik denk dat het aan de HD ligt maar weet het niet zeker..
Het is eroverigens niet constant.. heel soms maar even en dan maar voor een paar seconden..

Wat kan het zijn??

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Schroef je kast open en luister waar het geluid van daan komt. Meestal is het een fan ( cpu/videokaart/systemfan).

[ Voor 4% gewijzigd door RAJH op 18-02-2003 20:24 ]

Verwijderd

Niet een fan die aanloopt toevallig?
Zet iig het systeem eens een keer aan met de kast open, dan kun je wat beter horen waar het vandaan komt...

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Gaat het geruis over als je een keer tegen de kast slaat? zo ja dan kan het zijn dat er iets neit goed vast zit en zodoende mee trilt.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal het is proberen.. thnx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb ik ook met mijn plextor cdrom, die zit niet echt goed vastgeschroefd (ja, ik ben een luie donder). Ruist af en toe ook eens.

Maar als je gewoon luisterd waar het geluid vandaan komt kom je er vast wel achter

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 22:57
Als ik mijn kast onvoldoende laat koelen. (CPU-fan = 5 volt, voedingsfan = 0 volt) verder geen fans. Dan gaat op den duur de voeding lawaai maken (een piepend geluid (iiieee)). Dit is een geluid dat niet wordt veroorzaakt door luchtstromen of mechanische delen.

[ Voor 7% gewijzigd door BovenHond op 18-02-2003 20:31 ]

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 10:38

Quarin

Ondertitel... wasda?

het zal gewoon 1 van de mechanische delen in een cdrom of hardeschijf (waarschijnlijk dat laatste) voor de rest is er eigenlijk niet iets mogelijks, want het geluid zal toch echt óf luchtstroom óf mechanisch moeten zijn

• Clawz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 23:12
Hoeveel hd's heb je in je bak zitten ? Ik heb er 2, een IBM en een Maxtor, en maken afwisselend een luide en een iets lagere zoem. Heb ik ff in het Natuurkunde boek opgezocht (zo is dat ding toch nog goed voor iets :+), en het blijken geluidszwevingen te zijn (treedt op als 2 geluidsbronnen een heel klein beetje in toonhoogte verschillen)...

[Systeem]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Ik heb even een hele dag met een open PC kast gezeten.. (wat istie toch mooi van binnen, hihihi) en gewacht tot het geluid weer eens opdook. En jawel! Uiteindelijk begon het weer.

Het bleek inderdaad van een van de fans af te komen. Ik had nog een plekkie aan de achterkant van mijn kast dus heb ik die fan daar gemonteerd. Hij zat eerst aan de bovenkant.

Nu is het over met die herrie.. :*)
Pagina: 1