Router WANverbinding telkens weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Ik heb een Linksys BEFSR41 cablerouter/4 port HUB in een netwerk met een winXPro, een win2kPro en een win98se computer.

2 weken terug had ik het probleem dat om de zoveel minuten mijn netwerkverbinding op de XP computer voor een paar seconde even wegviel

Netwerk telkens weg

Gisterenavond had ik iets nieuws: op een gegeven moment viel gewoon elke 5 seconde mijn netwerk weg en kwam meteen weer terug, continue, aan, uit, aan, uit.
Ook op de win2k computer zag ik dit, want in DC++ vielen alle downloads stil.

Cablemodem (@home) aan/uit, router aan/uit...en een gegeven moment was het weg.

Vanavond, een uurtje geleden kreeg ik het echter weer! Elke 5 seconde, aan/uit, aan/uit, het houdt niet meer op! INternetverbinding is weg teklens, maar ook het interne netwerk doet het niet op die momenten.

Zo zit het:

Als ik de WAN-kabel uit de router haal (of uit de cablemodem natuurlijk) dan functioneert mijn netwerk goed, dus zónder WANverbinding met internet.
Plug ik de kabel echter terug in de router, dan begint ie weer. De ledjes van de WAN verbinding springen dan ook telkens op rood.
Het vreemde is dat alleen op mijn XPpro computer de melding onderin komt dat het netwerk uitvalt, op mijn win2kPro computer niet.

Als ik kijk bij het kabelmodem, dan staat er stroom op alle kabels (gemeten met zon schroevendraaier) en ook op de behuizing van de kabelaansluiting. Geen idee of dat goed is.

Nu heb ik mijn WANkabel weer in me computer gestoken, wat tot nu toe geen problemen geeft.

Conclusie:

- ligt het aan de spanning op de kabelaansluiting en de stekker daarin? Niet waarschijnlijk, want als ik de router niet gebruik maar direct op de XPcomputer aansluit heb ik geen probleem

- ligt het aan de XPcomputer (zoals ik in mijn andere topic d8)? Niet waarschijnlijk, want zonder WANaansluiting in de router doet EN de computer het goed, EN het interne netwerk functioneert.

- ligt het aan de router? Het interne netwerk functioneert goed zonder de WAN aansluiting. Alleen MET WANaansluiting begint de router aan en uit te springen waarmee OOK het interne netwerk beinvloed wordt.

Wat zou het kunnen zijn? Wat zou ik bij de router kunnen doen om de oorzaak te vinden? DIng is ongeveer 6 maanden oud.

edit: zojuist de WANkabel weer in de router gestoken en hij gaat weer fout, rechtstreeks op deze computer aansluiten geeft geen problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 18-02-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Brakke poort op je router? Ik had op me werk ook een keer zoiets met een switch. Zodra ik 1 bepaalde poort in gebruik nam begon de switch te flippen en viel er een stuk of 7 poorten uit ( knipperen ). Ik zou even een andere router proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ja die heb ik zo liggen :|

Op dit moment heb ik alles weer aangesloten via de router, en hij doet het al 5 minuten weer goed...strange

Effe in de gaten houden tot wanneer ik garantie op dat ding heb, aha, pas in augustus 2002 gekocht.

Edit: al 10 minuten...het zal wel over zijn :(

Nu weet ik niet wat het was :(

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 18-02-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
stefijn schreef op 18 February 2003 @ 20:28:
ja die heb ik zo liggen :|

Op dit moment heb ik alles weer aangesloten via de router, en hij doet het al 5 minuten weer goed...strange

Effe in de gaten houden tot wanneer ik garantie op dat ding heb, aha, pas in augustus 2002 gekocht.
Niet? :+ . Bij mij kwam het doordat de switch te warm werd, misschien staat je router op een te warme plek. Een kabelbreuk zou ook kunnen.

Succes iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
hmm...warmte lijkt me niet, en kabelbreuk...tis wel een lange kabel, misschien. Misschien dat doordat ik nu heb lopen klooien met die kabel dat ie het weer doet.

Overigens deed gisteren dit probleem zich rond dezelfde tijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
update, tis geen kabelbreuk, met een andere kabel tussen router en kabelmodem (en verder geen aansluitingen op de router) heb ik hetzelfde probleem.

Kan het de spanning rond de kabelaansluiting zijn? Zou nog vreemd zijn aangezien WAN rechtstreeks naar mijn computer geen problemen geeft.

kan het de provider @home zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 18-02-2003 21:33 ]

Pagina: 1