Modem Probleem Installatie In XP

Pagina: 1
Acties:

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Hey Everyone,

Ik zit met een kleine dilema, ik heb altijd op Windows ME gedraaid, maar sinds kort heb ik toch maar XP erop gezet, nou had ik eerst al problemen met mijn geluidskaart enzo, maar ik heb alle drivers gevonden en dat werkt allemaal perfect.

Nou kom ik bij me modem en die word niet herkent, nou heb ik al gezocht naar drivers maar het is bijna niet te vinden

De modem die ik heb is een: Conexant HCF 56k V90

Misschien dat iemand een idee heeft hoe dit wel juist geinstalleerd kan worden, zodat de modem weer juist werkt? :)

Zou fantastisch zijn

Alvast Bedankt!

GReeTz

MrCaleb :P

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

• MrCaleb
Okay ik heb ze gedownload maar het blijkt niet te werken, ik doe een modemtest dat is erbij geleverd en dan krijg ik deze foutmelding misschien dat het iets duidelijk maakt:

[Registry Information]
Register : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Unimodem\DeviceSpecific\Conexant HCF V90 56K RTAD^ NOT FOUND
Register : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\PCI\VEN_14F1^ OK
Register : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet^\Services\Winacpci NOT FOUND

[Modem Information]
Modem Dell Data Fax Modem registered on the port : 3

Modem Dell Data Fax Modem registered on the port : 3

Error ---> Modem name not found in registry

[Port Information]
Error ---> Modem not detected in registry

Open com : 3
ATI0 56000 OK
ATI1 255 OK
ATI2 OK OK
ATI3 2.1.2.171.021.003 OK
ATI4 HCF 56K Modem OK
ATI5 123 OK
ATI6 DP Rev BA V90 SPX RAM Ver 08 V90 CTL RAM Ver 08 K56FLEX SPX RAM Ver 47 K56FLEX CTL RAM Ver 47 OK
ATI7 255 OK
ATI8 Jun 8 2001 # 00:01:12 OK
ATI9 NETHERLANDS OK

[Dialtone Information]

Dialtone Test modem -->
Error ---> No Dialtone detected

[Test Hardware]

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Een Dynalink modem toevallig? anders moet je deze even downloaden

• MrCaleb
Bedankt voor de download, maar hij werkt niet, krijg een error bij het opstarten van de SETUP.exe, het ligt volgens mij niet aan de drivers zelf, maar aan dat hij geregistreerd moet worden in het Registry editor

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
MrCaleb schreef op 18 February 2003 @ 20:35:
Bedankt voor de download, maar hij werkt niet, krijg een error bij het opstarten van de SETUP.exe, het ligt volgens mij niet aan de drivers zelf, maar aan dat hij geregistreerd moet worden in het Registry editor
readme lezen :P :
Nederlands
Windows XP Installatie:

Gebruik niet setup voor het updaten.
Volg de onderstaande stappen om het stuurprogramma te updaten

1. Pak het bestand uit naar de hardeschijf.
2. Ga naar-> Start-> Configuratiescherm-> Klik bovenaan in de linker balk op 'Klassieke weergave'-> Klik op systeem aan de rechterzijde
3. Tabblad Hardware-> Apparaatbeheer-> Open modem (plusje aanklikken)-> Klik met de rechtermuisknop op de 'Best data modem'-> klik stuurprogramma bijwerken aan
4. Selecteer 'Niet zoeken, ik bepaal zelf...', klik 'Volgende'->
5. Klik 'Bladeren' en geef de locatie aan op de hardeschijf, klik op 'Ok' als deze aangeven is.
6. In de lijst verschijnt er een 'Conexant modem', selecteer deze en klik 'Volgende'.
7. Klik op 'Voltooien'.

• MrCaleb
Lol thnx, ik ga het ff uitproberen :)

• MrCaleb
!@#$#@!...ik heb de stappen gevolgd, hij had ook nog een conflict dat hij niet voor de juiste OS was..terwijl het wel XP is, maar hij pakt hem nog steeds niet

Anders kloot ik wel gewoon wat door, en post ik wel als ik wat meer heb uitgeprobeerd, dat ik het was meer precies kan uitleggen, misschien dat het dan wat duidelijker is voor de mensen die me proberen te helpen (THNX)

Bedankt alvast :)
Pagina: 1