Toon posts:

vraag naar nv4.dll file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hercules 3d prophet 2mx/mx 400 plank en werkte tot een storing met het internet nog goed, heb door aanstoten probleempjes gehad met dat de comp alleen maar in veilige modus wilde opstarten. plank eruit gehaald, later geprobeerd te installeren en eerst wilde de beeldscherm settings niet hoger dan 4-bit vervolgens nvidia drivers geinstalleerd de instellingen willen nu wel hoger. alleen ik krijg mijn plank niet geistalleerd de comp herkent de plank als nieuwe hardware maar vroeg bij de wizerd eerst om nv4.sys deze file kon ik zo dloaden maar vervolgens is er vraag naar het filetje nv4.dll en ik kan deze file nergens downloaden.
ik draai xp ben teneinde raad 8)7

Verwijderd

Misschien wat enters gebruiken :P ?

Geef je specs verder even :)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uit die tekst word je ook niet veel wijzer :P. Download hier eens de nieuwste detonators, pak ze uit in een aparte map. Quote uit de readme.txt:
1. These drivers must be installed by a user with Windows 2000/XP Administrator
privileges. Please consult your system administrator or Microsoft
Windows 2000/XP User's Manual for more information on Administrator
privileges.

2. Start Microsoft Windows 2000/XP.

3. From the Start menu, select Settings.

4. Select Control Panel.

5. Select System.

6. Select Device Manager.

7. Under Display adapters, select the name of the NVIDIA adapter you have
installed. If you do not see a Display adapters option, or if your NVIDIA
adapter is not listed, under Other Devices, select Video Controller (VGA
Compatible).

8. Select the Driver tab.

9. Select Update Driver.

10. Select Next.

11. Select Next.

12. Verify that "Specify a location" has a check mark next to it. If it does
not, click in the box next to "Specify a location" to place a check mark
in the box. Select Next.

13. Enter the path to the NVIDIA drivers in the "Copy manufacturer's files
from:" dialog. Select OK.

14. If you get a dialog box that states "A suitable driver for this device
is already installed.", click in the box next to "Install one of the
other drivers" to place a check mark in the box, then select Next.

Otherwise, select Next, then proceed to step 16.

15. Select the following driver from the list. NVIDIA RIVA TNT is used an
example; make sure to select your NVIDIA adapter from the list.

Description Provider Manufacturer Location
----------- -------- ------------ --------
NVIDIA RIVA TNT NVIDIA NVIDIA a:\nv4_disp.inf

Select Next.

16. Select Finish.

17. Select Close.

18. Windows 2000/XP will ask if you wish to restart the computer. Select Yes.
Dan ga ik er ff vanuit dat je 2k/XP hebt en je een verkeerde of halve driver probeert te installeren.

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:39

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xp home edision. ik ga dit proberen alvast bedankt
KaAzKoP schreef op 18 February 2003 @ 19:29:
Uit die tekst word je ook niet veel wijzer :P. Download hier eens de nieuwste detonators, pak ze uit in een aparte map. Quote uit de readme.txt:

[...]

Dan ga ik er ff vanuit dat je 2k/XP hebt en je een verkeerde of halve driver probeert te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit geprobeert maar apparaatbeheer geeft aan Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

en doe ik dat door de verbonden wizerd vraagt de wiz weer om het file-tje nv4.dll
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:37:
ik heb xp home edision. ik ga dit proberen alvast bedankt

[...]

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:50:
ik heb dit geprobeert maar apparaatbeheer geeft aan Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

en doe ik dat door de verbonden wizerd vraagt de wiz weer om het file-tje nv4.dll

[...]
Gooi die driver er eerst dan eens helemaal af... En dan 42.81 installeren (link die ik je net gaf).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 19:50:

[...]
Is het niet code 10? Zoja, zie faq :)

Verwijderd

Topicstarter
nee dit wat je aan text ziet hieronder over die code heb ik gekopieert

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oude drivers verwijderd en jou detonator gedownl maar geen verschil of moet ik ook mn nvidia nvieuw verwijderen?. apparaatbeheer geeft aan dat ik een nvidia geforce 2 mx/mx 400

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 20:15:
ik heb de oude drivers verwijderd en jou detonator gedownl maar geen verschil of moet ik ook mn nvidia nvieuw verwijderen?. apparaatbeheer geeft aan dat ik een nvidia geforce 2 mx/mx 400
Nee, echt alles ff verwijderen, en dan opnieuw opstarten zodat je naar een 640*480 schermpje staart in 16 kleuren. Dan weer die detonators installen. Als ie het dan nog niet doet weet je dat het niet aan je drivers ligt.

Verwijderd

klik eens met je rechter muisknop op het filetje met de drivers, klik uitpakken naar bepaalde map, selecteer er een en ga dan via je hardware manager naar de videokaart en selecteer upgrade driver. kies naar een locatie browsen en brows naar de map waar je net je driver hebt uitgepakt. en dan daarin naar de map windows XP (of win2000) Dan moet ie alle bestanden kunnen vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 20:44:
klik eens met je rechter muisknop op het filetje met de drivers, klik uitpakken naar bepaalde map, selecteer er een en ga dan via je hardware manager naar de videokaart en selecteer upgrade driver. kies naar een locatie browsen en brows naar de map waar je net je driver hebt uitgepakt. en dan daarin naar de map windows XP (of win2000) Dan moet ie alle bestanden kunnen vinden.
Normaal vind hij het ook wel goed. Maar meestal word het een beetje een rommeltje na meerdere drivers.

@ TS, kun je eens detenator destroyer gebruiken voor je je nieuwe drivers installt?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen hartstikke bedankt, uiteindelijk heb ik de gedownloade detonator in een appart mapje gedaan. je hebt 3 knoppen, 1 is automatisch aanbevolen 2 custom en 3 ik bepaal welk programma mijn kaart gebruikt en de laatste heb ik gebruikt bij het istalleren van mijn kaart en verliep perfect.

:) :> Met dank aan allen!!!!!!!!!!!!

ik heb alleen dit keer een knopje ontdekt bij het handmatig opnieuw
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 21:11:
[...]

Normaal vind hij het ook wel goed. Maar meestal word het een beetje een rommeltje na meerdere drivers.

@ TS, kun je eens detenator destroyer gebruiken voor je je nieuwe drivers installt?
Pagina: 1