Toon posts:

[Mandrake Multi Network Firewall] probleem met analoog modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een proxy server inrichten die gelijk als firewall fungeert e.d. en heb gekozen voor Mandrake Multi Network Firewall. Nou heb ik daar alleen een probleem mee.

Mijn provider is namelijk AlwaysAccess van Essent en die gebruiken een analoog modem op de seriële poort.
Het probleem is dat Mandrake niet inbelt. Je ziet de lampjes van TX en RX wel ff knipperen, maar inbellen gebeurt niet.
In de Bios heb ik ook al de nodige dingen geprobeerd, maar dat heeft er ook geen invloed op.
Met COM2 maakt het geen verschil overigens.

Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en/of weet een oplossing?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat voor soort modem is het ? Is het een hardware matig modem, of zo'n winmodem (* moto-moi kijkt angstig). Is het eerste het geval, probeer dan eens op de prompt in te tikken : echo atdt> /dev/ttyS0 waarbij de je de 0 kunt veranderen in 1 (voor COM2) , 2 (voor COM3) etc.

Is het ene linmodem, dan zul je op zoek moeten gaan naar de bijbehorende drivers, de meeste kans geef ik je op http://www.linmodems.org ..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Het is een modem van Deltakabel telecom... Hopelijk schrikt het niet teveel af, maar het modem werd ook gebruikt bij rendo dekooi...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:24:
Het is een modem van Deltakabel telecom... Hopelijk schrikt het niet teveel af, maar het modem werd ook gebruikt bij rendo dekooi...
Ah.. Die rotdingen :X ;)
Dan zul je ff op google moeten zoeken naar 'rendo dekooi linux' o.i.d., dan kom je vanzelf een pagina tegen waarop de installatie voor linux staat uitgelegd. Ik heb hem wel ergens in m'n bookmarks staan, maar ik zie zo 1-2-3 niet waar :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb idd ook al gezocht bij Google en kan wel het nodige vinden.
Alleen ben ik nog niet zo ver dat ik het werkend krijg.

Als je je bookmark kan vinden, dan zou ik het fijn vinden wanneer je 'm nog ff post.