Uploaden gaat fout!

Pagina: 1
Acties:

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Nu heb ik thuis een router en daarachter verschillende PC's. Nu wil ik graag foto's uploaden, maar dit gaat vaak mis. Hier volgen enkele voorbeelden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henk.stubbe/fotos/IMG_0032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henk.stubbe/fotos/IMG_0051.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henk.stubbe/fotos/IMG_0067.jpg

Zoals je ziet is dit niet mooi... :( Maar mijn vraag is hoe kan dit? Ligt het aan de router (486 sx 25, 16 mb geheugen, geen hd)? Ligt het aan een netwerk kabel?

Het viel me een tijdje geleden op dat wanneer ik foto's laat afdrukken ik ook een hele hoop van zulke foto's er tussen heb zitten... Ook gaat het vaak mis met het uploaden van zip/rar bestanden (andere persoon kan het niet meer openen, omdat de file corrupt is). Het rare is dat het downloaden geen enkel probleem geeft. Heb nooit last dat plaatjes raar weergegeven worden als ik die wil bekijken.... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door PleXtor op 19-02-2003 19:01 . Reden: url foto's gewijzigd ]

Verwijderd

foto's uppen waarheen ?

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
*duh* andere pc.....

Verwijderd

Waarom '*duh*' ? Staat het ergens in z'n post vermeld ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 19:20 ]

Verwijderd

lijkt me een geheugenprobleem? test je geheugen eens, en laat je schijf een goed doorgrondig controleren op fouten

Verwijderd

Doe je dit via FTP? Zo ja, gebruik je wel 'Binary Mode' voor file-uitwisseling? Dat kan hier de oorzaak van zijn.
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:28:
lijkt me een geheugenprobleem? test je geheugen eens, en laat je schijf een goed doorgrondig controleren op fouten
Geheugenprobleem :D Als Windows een keertje crasht koop je toch ook geen nieuwe monitor :z

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 19:41 ]

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:28:
Het lijkt er inderdaad op dat het een probleem is van de hardware van je eigen pc en niet je server, want als die niet eens goed uitprint. Check je hele pc en installatie van software... Misschien een virusje? of wel hardware wat niet goed werkt.

• PleXtor
DJ_Flowerz schreef op 19 February 2003 @ 00:56:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat het een probleem is van de hardware van je eigen pc en niet je server, want als die niet eens goed uitprint. Check je hele pc en installatie van software... Misschien een virusje? of wel hardware wat niet goed werkt.
Ik bedoel eigenlijk af laten drukken op foto papier.... :D Daarvoor moet je ze eerst uppen....
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:40:
Doe je dit via FTP? Zo ja, gebruik je wel 'Binary Mode' voor file-uitwisseling? Dat kan hier de oorzaak van zijn.

[...]

Geheugenprobleem :D Als Windows een keertje crasht koop je toch ook geen nieuwe monitor :z
Okay ik ga het nu een keer op binary mode proberen....

[ Voor 29% gewijzigd door PleXtor op 19-02-2003 09:31 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
de verbinding vervalt al voordat de foto up-ge-load is. Het effect dat je ziet is een halve jpeg 'in wording'. Zou je dit met .zip bestanden doen dan zijn ze ook niet leesbaar. Nu is nog de vraag waar dat aan ligt, waarschijnlijk de verbinding aan de kant van de uploader die een te hoge latency heeft. Als op een gegeven moment het bestand niet meer ontvangen wordt maar wel verzonden zal de ontvanger stoppen en de verzender (jouw computer) denken dat ie klaar is.

ksnap er trouwens nu geen ruk meer van, HOE ben je aan het uploaden??? via een website?

[ Voor 11% gewijzigd door BuG2FiX op 19-02-2003 09:36 ]

• PleXtor
Foto's voor een website gewoon via een FTP programma. Cute FTP Pro...

Foto's om af te laten drukken via software van de afdrukker (IPS (Internet Print Service))

Ik zit achter een FreeSCO router. En die zit weer aan het COM21 modem. Maar waarom gaat downloaden okay en uppen niet okay?

Pingen naar chello ip geeft 0% pakket loss en ook naar het interne ip nummer van de router....

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Binary probleem ja, kan niet missen. Als ik foto's upload en via een console inlog op een FTP-server typ ik altijd eerst "binary" voor ik wat upload, anders krijg je halve foto's enzo ja.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:51
Hmz, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zit achter een E-Tech router, en aan m´n systeem kan het ook niet liggen (AMD 1300, 512 MB)... Ik heb al geformateerd, router gereset en alles, maar ik heb het alleen als ik iets verstuur via MSN Messenger, gaat 90% fout

• PleXtor
GerbenW schreef op 19 februari 2003 @ 09:48:
Binary probleem ja, kan niet missen. Als ik foto's upload en via een console inlog op een FTP-server typ ik altijd eerst "binary" voor ik wat upload, anders krijg je halve foto's enzo ja.
Hij staat nu op binary... :? Ander FTP programma proberen?

Waarom gaat het dan overal fout!!! Zelfs als ik zip bestanden mail, dan kan de ontvanger hem niet openen, omdat hij corrupt is! (soms)

Als ik zelfs via html upload, gaat het nog wel fout!

Zelfs zit ik te werken op een amd 1400 met 512 mb geheugen...

[ Voor 8% gewijzigd door PleXtor op 19-02-2003 09:57 ]

Verwijderd

weet je dat ik datzelfde probleem heb met bepaalde firmware updates van m'n linksys router!

als ik één van de nieuwste firmwares erin flash, weet ik 100% zeker dat mijn plaatjes er net zo uit zien als die van jou

ik heb nu gewoon een firmware van 2001 ofzo erin zitten en die werkt prima... nooit geen problemen! ik heb geen idee wat het probleem in die nieuwere firmware updates precies is, want ik verander niks aan de instellingen!

of ik nou plaatjes upload of dat ik een webserver draai en vrienden daar naartoe gaan om plaatjes te bekijken... het maakt geen verschil! plaatjes zijn allemaal rot

• PleXtor
BuG2FiX schreef op 19 February 2003 @ 09:36:
de verbinding vervalt al voordat de foto up-ge-load is. Het effect dat je ziet is een halve jpeg 'in wording'. Zou je dit met .zip bestanden doen dan zijn ze ook niet leesbaar. Nu is nog de vraag waar dat aan ligt, waarschijnlijk de verbinding aan de kant van de uploader die een te hoge latency heeft. Als op een gegeven moment het bestand niet meer ontvangen wordt maar wel verzonden zal de ontvanger stoppen en de verzender (jouw computer) denken dat ie klaar is.

ksnap er trouwens nu geen ruk meer van, HOE ben je aan het uploaden??? via een website?
Hoe verklaar je dan de volgende foto!

Kijk goed naar het onderste gedeelte. Je ziet dat daar een lijn loopt en dat de rest van de foto iets donkerder is. Het is dus niet zo dat mijn server d8 dat ie klaar was met het versturen van de foto, want anders zou de foto wel zwart afgemaakt zijn... 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door PleXtor op 19-02-2003 10:52 ]

Verwijderd

Is de grootte van de foto wel die je geupload wel de zelfde grootte als het origineel?
het heeft lijkt mij toch iets met afkappen te maken, aangezien op alle foto's die je postte het begin altijd goed is.
Heb je op FreeSCO misschien iets verkeerd ingesteld ( als dat kan, ik ben niet bekend met FreeSCO ). Het lijkt er op dat hij ergens onderweg een hoop bitjes veranderd, niet weg laat.

Omdat het downloaden wel goed gaat, heb ik het idee dat het aan je FreeSCO ligt.
Andere versie proberen? of misschien wel een heel ander pakketje? Als het dan aanhoudt, kun je er bijna vanuit gaan dat het hardware is...

Probeer ook eens (als je een andere pc hebt ) daar een ftp server op te zetten en dan lokaal in te loggen en te ftp-en. Dan sluit je ook je eigen pc uit van storingen, en eventueele kabels.

suc6

Verwijderd

Kzou ff andere ftp software proberen, lees op use-net ook mensen met problemen met cute-ftp zij hebben spontaan hangende connecties tijdens je raad het allen het uppen !
PleXtor schreef op 19 februari 2003 @ 10:41:
[...]

Hoe verklaar je dan de volgende foto!

Kijk goed naar het onderste gedeelte. Je ziet dat daar een lijn loopt en dat de rest van de foto iets donkerder is. Het is dus niet zo dat mijn server d8 dat ie klaar was met het versturen van de foto, want anders zou de foto wel zwart afgemaakt zijn... 8)7

• PleXtor
Het lijkt erop dat de UTP kabel naar de router stuk is... Vanaf andere PC in het netwerk geen probleem... Of iig de eerste 70 foto's gingen probleemloos... En dat lukt vanaf mijn PC dus echt niet....

Ik ga er van uit dat dit het probleem is en dat het nu opgelost is!!!

PS ik gebruik gewoon hetzelfde FTP programma.

Ben nu ook ping -t aan het doen en dan heb ik op de 1000 pings 1% pakket loss... (dus 10) Dit is zeker ook niet helemaal normaal....

[ Voor 44% gewijzigd door PleXtor op 19-02-2003 20:05 . Reden: Nog wat toegevoegd ]

Pagina: 1