Toon posts:

Het hosten van je site en provider gevaar..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
't is een beetje een vage topic titel maar ik zal het proberen te onderbouwen.

Ik heb meerdere sites en wil daarvan 1 laten groeien oftewel er moet een appart .nl domein naam voor komen + natuurlijk de hosting er van. Dit zou ik virtueel, co-located en of deticated... maar dat terzijde

Ik heb nu 2 weken rustig gesurfed online en de mogelijkheden zijn extreem. De site die ik wil hosten zal zekers 20.000 MB :D per maand nemen dus echt heel veel keuze heb ik wel :P maar ben bang dat wanneer ik me ergens registreer voor webspace dat ik dan de boot in ga met een klein bedrijf die zijn/hun beloften niet na kunnen komen en ik zo veel gebruikers kwijt raak (zoals nu met mijn minder snelle host)..

Vandaar de vraag hoe kan ik me zelf verzekeren van een goede host? zijn deze een beetje te herkennen?... of heeft iemand goede ideeen als ik het volgende wil..

conten: mag in nl :+
server reqs: liefst linux & apache maar win & apache mag ook ;)
installed soft: php / mysql en gd lib
webspace: ongv 10 mb (das veel he ;)) excl sqldb (max 250mb incl. stats)
en het registreren van een nl domein naam op mijn naam.

als ik via webhosters.nl of andere vergelijk sites zoek vind ik vele hits, de ene site ziet er geweldig uit de ander als een amateur maar dat zegt natuurlijk niets.

Wie kan me goede informatie hierover verschaffen?

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:56
20.000 GB? Schaf dan maar meteen een eigen rack aan :)

Als je 20.000 Mb bedoeld, oftewel 20 Gb (ongeveer) dan heb je inderdaad vrij veel keus.

Colocation of dedicated lijkt me een beetje overkill, of je moet het geld er voor hebben.

Het zegt wel wat of een website van een hoster er betrouwbaar en professioneel uitziet, naar mijn mening. Een website is voor zo'n bedrijf namelijk het visitekaartje, vreemd bedrijf dan als het een amateur website is.

Kijk ook eens naar de reacties op webhosters.nl en op andere vergelijk sites. Daarna kun je wat providers kiezen (stuk of 10 ofzo) die je wel wat lijken. Deze bedrijven kun je dan eens verder gaan onderzoeken. Doe wat ping en tracert testen, en test de support door e-mailtjes te sturen met moeilijke vragen (kijken of ze het weten) en erg makkelijke vragen (geven ze daar wel netjes antwoord op?)

Succes in ieder geval :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm, ik hoop dat je 20 gb per maand bedoelt en niet 20.000 want voor dat laatste mag je een container geld meebrengen.

Vertrouwen krijgen in een bedrijf is altijd lastig, zeker bij bedrijven die alleen op internet te vinden zijn. Sites als webhosters en webselect kunnen in ieder geval wel enigsinds vergelijken maar zijn meestal nog niet zo prettig in gebruik als bijv de Pricewatch op www.tweakers.net (logisch, diensten zijn lastiger te beoordelen op goed/slecht dan een product).

Heel simpel, een beginnend bedrijf kan gewoon niet beloven dat het over een jaar nog bestaat, MAAR dat kan een bestand bedrijf ook niet. Het is hooguit 'logischer' (immers, een bestaand bedrijf weet wat ze kunnen verwachten).

Als ik naar mijn eigen bedrijf(je) kijk is het ook gewoon zo dat ik (toekomstige) klanten heel weinig anders kan zeggen dan dat ze het op mijn woord moeten geloven. Er is gewoon geen manier dat ik kan 'bewijzen' dat ik over 1 jaar ook nog meedoe (terwijl ik gewoon voor mezelf kan zeggen dat dat zeker het geval is :)).
Uiteraard kun je/kan ik wel zeggen dat we een x-aantal klanten hosten met verschillende sites, dat het technisch prima gaat etc, maar dan nog is betrouwbaarheid lastig te kweken, dat is een gevoelskwestie en die is voor iedereen anders.

Maar om op je vraag terug te komen, voor 20 gb per maand zou ik gewoon virtueel hosten, colocaten is veel te duur en dedicated zou ik alleen doen als je echt zeker wilt zijn dat je genoeg power hebt (en het dus ook gebruikt, en dan niet voor een lullig database'je voor een forum ;)).
De rest van je wensen is geen enkel punt, dat kan 'iedereen'.

[edit]Toevoeging op RobbertC:
Mail bedrijven inderdaad. Persoonlijk hecht ik daar waarde aan. Een mail moet gewoon beantwoord worden en het liefst binnen een paar uur (op werkdagen). Hoe sneller hoe beter.
Ik hecht zelf ook waarde aan het 'soort' antwoord dat ik krijg. Ik heb niks aan een reply binnen 10 min dat ze het gaan uitzoeken en dat ik vervolgens 10 dagen niks hoor. Als ik een vraag stel wil ik die beantwoordt hebben, punt.
Kijk ook in nieuwsgroepen of je er wat van tegenkomt en zoek ook 'gewoon' op google of je rare/goed zaken tegenkomt.

[ Voor 18% gewijzigd door IceStorm op 18-02-2003 19:12 ]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zonder reclame te maken: Kijk eens waar andere grote sites gehost worden.
Sommige sites schrijven er wel eens een verhaaltje over ;)

Verwijderd

Topicstarter
True true, maar wat voor een vragen moet ik dan stellen?

ik zal eens wat bedenken omdat ik dat toch nodig ben ;) bv.

php - welke versie gebruikt u en op welke manier slaat u de sessies op? indien u php ondersteund
gd library - is gd library ook geinstallerd en zo jah welke versie?
MySQL - welke versie heeft u online en hoeveel connecties kan ik per server naar de database laten lopen?

want ben echt bang dat ik iets neem waar ik nix aan heb :X

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:33
Fok.nl + tweakers.net wordt gehost bij trueserver door eigen servers, en die hebben ongeveer 4 terabyte aan dataverkeer, moet dus kunnen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
4 terabyte? en dat kost niets? :X

• RobbertC
Mogelijke vragen:

• Welke servers gebruiken ze?
• Welke verbindingen met het internet zijn er? / In welk datacenter staan ze?
• Gebruiken ze misschien een control panel. en zo ja welke?
• Worden er back-ups gemaakt?
• Zijn er maand, of jaar contracten?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:18:
4 terabyte? en dat kost niets? :X
sja, sponsoring he :P

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 19:16:
want ben echt bang dat ik iets neem waar ik nix aan heb :X

Als je daar bang voor bent kun je inderdaad het beste gewoon mailen.
Gewoon de vragen die je daar hebt opgesomt stellen en eventueel gewoon doorvragen. Dat doen veel mensen en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het vertrouwen opwekt (mits goed beantwoordt uiteraard).

Kijk ook naar de manier waarop mails beantwoord worden.
Hoi, xtentic,

We draaien PHP x en GD Library y. Je mag z connecties tegelijk hebben. Als je nog wat te vragen hebt moet je maar gewoon mailen

Groeten
Naam medewerker
Geachte heer Xtentic,

Hartelijk dank voor de door u getoonde interesse in [bedrijfsnaam].

[Bedrijfsnaam] draait op dit moment versie 'x' van PHP. Dit is de meest recente versie en zal ook zo veel mogelijk up to date gehouden worden.
Verder is versie 'y' van GD Library geinstalleerd. Enkele dagen geleden is er een nieuwe versie van GD Library verschenen, namelijk versie 'y.3'. Deze is echter nog niet geinstalleerd omdat er nog geen helderheid is in de betrouwbaarheid (zie ook [link naar artikel].
U kunt op dit moment 'z' connecties tegelijk laten lopen naar de database die overigens draait op MySQL 'q'.

Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u deze altijd per mail stellen aan [mail-adres].

Met vriendelijke groet,

[Naam medewerker]
[functie]
[mailadres]
Ps, versienummers ben ik heel slecht in, die heb ik ook niet bij de hand dus even vervangen, het gaat om het idee ;)

Beide versies geven antwoord op de vraag en toch vind ik versie 2 getuigen van meer interesse. Persoonlijk hecht ik daar waarde aan (zowel bij het opstellen van mail aan mijn eigen klanten als bij het ontvangen van mail van bijv een webshop).

Overigens, een bedrijf als Trueserver (die trouwens geen virtual hosting heeft dacht ik) is uiteraard ook prima, maar daar betaal je ook voor. Daar is niks mis mee maar je kunt vaak echt een stuk goedkoper uitzijn bij een ander bedrijfje.
Daarnaast heb je bij een klein bedrijf het voordeel dat je geen 'nummer' bent (tenminste, bij een 'goed' bedrijf).

Zucht, sorry, ik heb teveel tijd over op werk en in combinatie met een leuk onderwerp dat dicht bij mijn 'bed' staat krijg je lange replies :+.

edit:
Oh even niet zeuren over evt spelfouten in versie 2, die haal ik er normaal gesproken wel uit maar het gaat nu om het idee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door IceStorm op 18-02-2003 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx PPL! kijk daar heb ik nou wat aan _/-\o_ ik ga gelijk een mailtje opzetten.

Tnx

Verwijderd

xtentic, groups.google.nl doet ook veel wonderen. Even nakijken of $bedrijf lid is van de SIDN (op www.sidn.nl) en een traceroute kun je al ook veel uit opmaken. Verder gewoon een handjevol bedrijven uitzoeken vanaf www.webhosters.nl of www.webselect.nl en even bellen of mailtje zoals icestrorm hierboven al zegt. Persoonlijk kan ik je wel aanraden om te bellen, dan merk je snel genoeg of je iemand met clue aan de telefoon hebt (als je al iemand aan de telefoon krijgt), en kun je aan de hand daarvan een keus maken.

Slim is om even te vragen of ze eigen servers hebben, waar die staan, hoe lang ze bestaan, hoeveel medewerkers, hoeveel klanten etc.

Hou er rekening mee dat slechts een heel klein deel (5% is al veel) van de webhosters in Nederland echt serieuze toko's zijn waar je zaken mee kunt doen. Als je een groot bedrijf zoekt met clue, dan is bit.nl misschien wat. Hoewel dat een collega webhoster c.q. concurrent is, weet ik dat daar clue rondloopt... :)

• IceStorm

IceStorm

Oh nog iets, staat je niet blind op pakketten met bepaalde limieten ed. De meeste bedrijven/jes willen best van hun standaard pakket afwijken tegen een bepaalde prijs als je zegt 'ik heb dit en dat nodig aan space/verkeer'.
Geld uiteraard wel alleen als je boven een bepaald minimum zit maar met die 20 gb lijkt me dat geen punt.

DeLaNo, jij gaat door voor mijn 'meest creatieve naamsverneuking-award' :+

[edit]Oh en laat even weten wat je gaat doen als je wilt :)

[ Voor 8% gewijzigd door IceStorm op 18-02-2003 20:33 ]

Verwijderd

IceStorm schreef op 18 februari 2003 @ 20:33:
DeLaNo, jij gaat door voor mijn 'meest creatieve naamsverneuking-award' :+
Ik doe mijn best :)

Verwijderd

Ik hou het simpel. MIsschien heb je er wat aan maar ik host mijn site via [knip]. $5/maand 333Mb opslag en 5Gb dataverkeer. Bieden volgens mij veel van wat je nodig hebt. Of het echter voldoende is weet ik niet. Verder heb ik domein gewoon geregged bij een verkoopbedrijf (in mijn geval US dus us) en gebruik ik namezero als DNS (al meer dan een jaar zonder 1 enkel probleem).

[ Voor 4% gewijzigd door IceStorm op 18-02-2003 21:00 ]

• IceStorm

IceStorm

Niet om lullig te doen ofzo maar doe nog maar even zonder linkjes naar hosters zelf anders wordt het een spamtopic en daar heb ik geen zin in :+.

Overigens heb ik het persoonlijk niet zo op bedrijven die niet in NL (en dus in 99% van de gevallen in de US) zitten maar ok :).

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 11:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

offtopic:
tsss, meneer refereert zelf ff naar zijn 'eigen bedrijfje' en haalt een paar posts verder een behulpzaam linkje weg :z

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Nou ICDSoft van mij zit in HongKong maar dat terzijde (en met prima ervaringen tot op heden). Persoonlijk vind ik de prijzen in Nederland i.r.t. elders aan de hoge kant en helaas geldt ook hier dat de portemonnaie van belang is voor deze sloeber. Niet dat ik Trueserver niet zou waarderen. Ook zij leveren, gezien de ervaringen met www.tweakers.net prima diensten alleen is de prijs voor een simpele vent als ikzelf ben helaas niet op te brengen. Vandaar mijn keus voor ICDSoft.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 21:31 . Reden: oh zo slecht nederlands :) ]

Verwijderd

LauPro schreef op 18 February 2003 @ 21:18:
offtopic:
tsss, meneer refereert zelf ff naar zijn 'eigen bedrijfje' en haalt een paar posts verder een behulpzaam linkje weg :z
Het blijkt gewoon dat topics in I&T in een spamparade verzanden als je toestaat dat er daadwerkelijk met namen en linkjes gestrooid gaat worden, IceStorm laat weten dat ie ervaringen aan de providerskant heeft door zijn bedrijfje, maar spamt er helemaal niet voor, dat is een groot verschil.

• IceStorm

IceStorm

LauPro schreef op 18 February 2003 @ 21:18:
offtopic:

Hmm ja, dat heet hypocriet :+
Sorry, ik vind het gewoon te 'leuk' om stukjes te tikken over een onderwerp waar ik zelf elke dag mee bezig ben en ik ben er ook nog steeds trots op dat het tot nu lukt :). Ik zal het voortaan nog iets neutraler houden.

Overigens is het zo dat Nederlandse bedrijven zoveel moeten vragen omdat hier alles gewoon simpelweg duur is. Wat mij betreft verglasvezelen ze gewoon alles en krijgt iedereen gewoon 100 mbit maar ja dat zit er niet in ;).

Verwijderd

Usio conclusio... Als Nederland te duur is voor dit soort dingen moeten we er niet aan beginnen. Vandaar dat we geen gloeilampen hier meer maken maar elders in de wereld (bijvoorbeeld). Zo simpel is het soms.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 21:39:
Usio conclusio... Als Nederland te duur is voor dit soort dingen moeten we er niet aan beginnen. Vandaar dat we geen gloeilampen hier meer maken maar elders in de wereld (bijvoorbeeld). Zo simpel is het soms.
Dat is heel wat anders, als je gloeilamp stuk is kun je even naar de lokale gloeilamp boer om een nieuwe te halen, als je server crasht kun je niet even naar hongkong. Daarnaast heeft het wel degelijk invloed op snelheid en latancy over die afstand en is het ook wel fijn als je zaken doet met een bedrijf die onder het nederlandse rechtsysteem werkt. Als die in Honk Kong de stekker eruit trekt heb je geen poot om op te staan, tenzij je een zak met geld hebt. :)

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 21:39:

True, met het verschil dat je bij een dienst als 'hosting' wel degelijk last (kan) hebt van een afstand. Als eerste is er de fysieke afstand. Een site met vooral Nederlandse bezoekers heeft gewoon een hogere ping naar US/Hongkong/etc.
Of je daar last van hebt is een tweede overigens.
Daarnaast vind ik het prettig als ik voor support ed gewoon in Nederland kan zijn. Dat voelt toch 'prettiger.

[edit]Zucht, dank je DeLaNo :+

[ Voor 3% gewijzigd door IceStorm op 18-02-2003 21:49 ]

Verwijderd

Het zal op zich allemaal wel heel erg waar zijn wat hier allemaal al gezegd is, maar ik vind dat hier wel erg snel gezegd wordt dat dedicated / colocated niet een goede keus is, aangezien de prijs veel hoger is. Tuurlijk is het zo dat Virtual Hosting stukken goedkoper is, maar is dat in dit geval wel de beste keus?

Ik kan zien aan de specs dat het gewenst is dat er een Mysql database draait die in ieder geval 250 Mb groot moet kunnen worden. Het lijkt me voor een 'normale' website redelijk heftig om zo'n grote database te hebben, de site vreet 20 Gb per maand en is dus ook wel redelijk druk bezocht. Afhankelijk van de query's die je uitvoert kun je er op wachten dat een Virtual Host die al geshared wordt met tig anderen dicht gaat slippen qua performance.
Het hoeft niet natuurlijk, dat is helemaal afhankelijk van de scripts / query's / aantal gelijktijdige bezoekers.

Mocht het zo zijn dat een Virtual Host wel afdoende is dan zou ik letten of PHP ook in die walgelijke 'safe mode' draait, hoeveel gelijktijdige mysql-connecties zijn toegestaan, werkt .htaccess ook volledig en zijn er misschien ook andere restricties (exec toegestaan bijvoorbeeld)?

Verwijderd

Ook hier weer last van het Nederlandse Adagio (en da's mijn laatste bijdrage) Koopt Nederlandsche Waar om den economie te steunen :). Wat betreft de rest: verbindingen:
Connect time 0.23 0.25 0.28 0.25 0.25 0.28 0.31 0.26 (uitkomst van zo maar een week proben op mijn site) Weet niet of het hoog is maar i.h.a. geen last van de distance.

Zo en nu weer terug naar het onderwerp:

Het hosten van je site en provider gevaar...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 11:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

offtopic:
Als iemand naar zijn eigen bedrijf refereert kan je er de donder op* zeggen dat mensen op zijn 'huisje' gaan klikken (ik ook, mijn complimenten overigens ;)) en dat is dus ook een vorm van spam. En ItSnows: ik vind het buitengewon interresant wat je vertelde, daar moet je ook zeker mee doorgaan!

Ik heb dit moment ook gehad: eerst hostte (nieuw woord?) ik mijn site dus thuis, en dat was echt bagger, er waren pagina die in 5 seconden werden gemaakt, 16 KB upload en de rest van de ellende zal ik je besparen :+. Ik ben toen overgestapt op een professioneel bedrijf (ping mijn site ;)).

Dat kostte me wel wat maar dan heb ik ook wat, er zijn nog wat probleempjes, maar daar kan ik mee leven. Veel providers zorgen er in de voorwaarden voor dat ze nergens aansprakelijk voor kunnen zijn. Maar als mijn site 2 dagen uit de lucht is kunnen ze echt wel een dikke schadevergoeding verwachten O-) , de wetten van Nederland staan altijd nog boven die van een bedrijf.

Snelheid? Nou dat is lastig, je zult gewoon is moeten kijken welke sites ze allemaal hosten. De provider die ik heb heeft volgens mij een systeem waarmee ze dus de sites wisselen tussen hun servers (en dat zijn er 6 voor Nederland geloof ik). Hierdoor ontstaat er wat meer evenwicht en krijgen de servers dezelfde load (en snelheid).

Vaak is het woord provider ook nog een heel groot begrijp. Wat altijd wel handig is is dat ze een eigen colo hebben. Als je ze dan opbelt dan kunnen ze er meteen heen zonder dat ze er een 'mannetje' op af moeten sturen die eerst 60 KM moet reizen (8>. Er zijn ook providers die dus ruimte 'doorverhuren', deze zijn meestal duurder maar beiden vaak een breder pakket aan service of installeren de server voor jou.

Maar als het echt om het geld gaat dan is bijvoorbeeld een oplossing bij Trueserver (100 MBit / 20 GB / 70 Euro pm) een goed begin. Het kan natuurlijk ook bij een bedrijf dat misschien (nog) maar 20 servers in de 'colo' heeft staan, maar als bijv de boel affikt of wordt leeggerooft (een kleinere colo heeft meestal minder beveiling e.d.) dan heb jij een probleem.

Punt is wel dat Tueserver dus in Amsterdam zit en dat jij in Groningen woont :+, krijg je die situaties die Femme wel is heeft gehad dat je eerst 3 uur in de Trein moet om je website 'up' te krijgen :P.

[ Voor 12% gewijzigd door LauPro op 18-02-2003 22:05 . Reden: weer van die rare typo's :/ ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast super bedankt voor jullie reacties, maar heb echter tot op deze dag nog geen webhoster gevonden waarover goede dingen vermeld konden worden, ik baal gewoon van de manier waarop je moet blind moet vertrouwen op een hoster, er zijn vele maar als je via www.webhosters.nl gaat kijken zie je veel commentaar bij hosters, en meestal niet positief... :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 20:51:
Alvast super bedankt voor jullie reacties, maar heb echter tot op deze dag nog geen webhoster gevonden waarover goede dingen vermeld konden worden, ik baal gewoon van de manier waarop je moet blind moet vertrouwen op een hoster, er zijn vele maar als je via www.webhosters.nl gaat kijken zie je veel commentaar bij hosters, en meestal niet positief... :'(
Waar zoek je dan op? Als je bij de ervaringen van de super goedkope webhosters gaat kijken kun je er inderdaad wel vanuit gaan dat je ook een hoop slechte ervaringen tegenkomt. Als je in een wat duurdere prijsklasse zoekt heb je daar veel minder last van.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
zelf heb ik al jaren een account bij widexs (virtuel server) ... tot nu toe nooit noemens waardige problemen
gehad.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:07

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik kan me aansluiten bij de rest; kies een goed bedrijf! Ik heb ook verschillende domeinen+hosting bij verschillende providers en ze verschillen enorm ik prijs en kwaliteit.

Bij de goedkoopste; kan over de hele server heen browsen, oude brakke apache versie en voor ieder wissewasje moet ik een e-mail sturen van 'wil je even m'n zonefile aanpassen'of 'wil je even die alias voor me aanmaken' enkele dagen daarna is het pas gefixed. Helpdesk is traag en antwoord karig.

De de duurdere; kan ik alles webbased regelen, heeft hoge betrouwbaarheid, snelle beantwoordig van e-mail en van problemen en heb de nieuwste PHP en Apache spullen. En als ik zo hoor met een site van zoveel verkeer, zal dat ook wel de inkomsten met zich meebrengen :) Om maar geen directe namen te noemen en te spammen; het is de sponsor/hoster van hardware.info een 3 letterig bedrijf in Amsterdam.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 21:01:
[...]

Waar zoek je dan op? Als je bij de ervaringen van de super goedkope webhosters gaat kijken kun je er inderdaad wel vanuit gaan dat je ook een hoop slechte ervaringen tegenkomt. Als je in een wat duurdere prijsklasse zoekt heb je daar veel minder last van.
Ik zoek een zo goedkoop mogelijke hoster waar ik mijn site die ik hier niet mag posten ivm policy wil hosten op een .nl domein. Verder wil ik tot max € 20 p/m gaan betalen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 21:25:
[...]

Ik zoek een zo goedkoop mogelijke hoster waar ik mijn site die ik hier niet mag posten ivm policy wil hosten op een .nl domein. Verder wil ik tot max € 20 p/m gaan betalen...
Als je zo goedkoop mogelijk wilt moet je ergens concessies doen. 20gb verkeer zal je nergens voor die prijs vinden behalve bij een paar dubieuze bedrijven/bedrijfjes.

Heb je ook al op http://www.webselect.nl/ gekeken?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 21:55 ]

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 21:50:
Als je zo goedkoop mogelijk wilt moet je ergens concessies doen. 20gb verkeer zal je nergens voor die prijs vinden behalve bij een paar dubieuze bedrijven/bedrijfjes.
Heb je ook al op http://www.webselect.nl/ gekeken?

Eensch.
Je kunt voor 20 euro per maand gewoon geen 20 gb krijgen, of iig niet in Nederland. Dat is gewoon kostprijs of lager.
Je zult dus of meer geld opzij moeten leggen of naar amerikaanse hosters moeten kijken (hoewel ik me afvraag of je het daar voor dat bedrag krijgt).

Als je site tegen de policy is is het warez of porn, voor beide kun je geld vragen ;)

Verwijderd

20 GB is echt niet zoveel, das eigenlijk vrij standaard in de wat betere hostingpakketten van rond de 60 a 80 euro.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Mijn hoster in de USA biedt voor $19.95 het volgende pakket aan:

(ik noem em niet, dat is spam.... je kunt zelf maar gaan zoeken, want als er 1 hoster is die het kan aanbieden zijn er ook meer. En mijn host is niet een van de goedkoopste maar wel erg goed)

- $19.95 per maand
- 500 meg ruimte
- 20 gig dataverkeer
- 100 pop accounts
- alle standaard zooi zoals MySQL/ASP/FP/PHP4/CGI/Nogmeerstuff.....
- Draait op Linux RedHat, ik geloof 7.2

Maar goed, daar kun je dus weer geen .nl host op hosten denk ik.... of kan dat op slinkse wijze wel in de US?

Kijkend naar de prijsverschillen die je vaak vindt tussen US en EU moet je denk ik voor ong. 35 euro een vergelijkbaar pakket kunnen vinden lijkt me.

Edit: mijn domain zit trouwens op een $9.95 pakket van 200 meg/8 Gb/100pop/alle zooi die ik bovenaan genoemd heb.

[ Voor 8% gewijzigd door maartena op 27-02-2003 01:25 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 00:27:
20 GB is echt niet zoveel, das eigenlijk vrij standaard in de wat betere hostingpakketten van rond de 60 a 80 euro.

Oh 20 gb leveren is ook gewoon geen punt in Nederland, alleen kost dat inderdaad zeker 60 euro (en das erg laag).

Als ik bij webhosters kijk dan zijn er weinig bedrijven die een 20gb-pakket hebben dus je zult er sowieso een aantal moeten mailen voor een prijsopgaaf. Maar die 20 euro red je gewoon niet in Nederland.

• RobbertC
maartena schreef op 27 februari 2003 @ 01:24:Maar goed, daar kun je dus weer geen .nl host op hosten denk ik.... of kan dat op slinkse wijze wel in de US?
Je kunt een .nl domeinnaam aan elke server ter wereld hangen. Net zoals je .us domeinnamen bij een nederlandse hoster kan zetten, en .be bij een provider uit japan bijvoorbeeld :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik ken meerdere mensen die bij :

http://www.trueserver.nl/ hosten

En ik mischien straks ook wel

75Euro p/mnd per U geloof ik.

Verwijderd

SPAM!

Laat dit aub niet nogmaals gebeuren, dan volgen er grotere acties.

[ Voor 81% gewijzigd door Xandrios op 27-02-2003 16:36 ]

Verwijderd

IceStorm schreef op 26 February 2003 @ 22:05:

[...]

Eensch.
Je kunt voor 20 euro per maand gewoon geen 20 gb krijgen.

Als je site tegen de policy is is het warez of porn, voor beide kun je geld vragen ;)
Lijkt mij erg sterk, zal misschien aan mij liggen maar 20 gb en warez of porn.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:22:
SPAM!
Laat dit aub niet nogmaals gebeuren, dan volgen er grotere acties.
offtopic:
Waarom mag Trueserver trouwens wel genoemd worden? Omdat tweakers daarop draait? :D

Edit: HTML werkt dus niet in quotes ;)

[ Voor 15% gewijzigd door maartena op 27-02-2003 21:20 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 27 February 2003 @ 21:19:
[...]

offtopic:
Waarom mag Trueserver trouwens wel genoemd worden? Omdat tweakers daarop draait? :D
Het gaat er denk ik om dat hier een beetje objectieve informatie moet komen en niet dat $persoon $eigentoko gaat promoten. Dus met andere woorden, als je geen belangen hebt bij het promoten van $toko is het imo niet zo erg af en toe een naam te laten vallen.
Pagina: 1