Ik ben bezig met een spelletjes menu voor mijn kleine broertje, hij heeft een 486 met Windows 95. Hij speelt altijd dos spelletjes dus ik wil een menu maken waardat ik alle spelletjes zo kan toevoegen zonder herconfiguratie.
ik heb nou dit stukje code:
Ik heb een ComboBox(SpelType) en een ListBox(SpelLijst).
Ik vul de ComboBox met allemaal directory's(de naam er van). Nou is het de bedoeling dat als je de ComboBox veranderd dat je in de ListBox de directory's krijgt te zien in de 1e directory.
Alleen ik krijg alleen de naam van de map waar ik inzit te zien in de ListBox
Directory struktuur:
Ik heb het programma nou zover dat het alles doet, maar hij wil niet de mappen na de gametype inlezen.
ik heb nou dit stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Private Sub SpelType_Click()
SpelLijst.Clear
GamesDirInfo1 = Dir(CurDir + "\" + SpelType, vbDirectory)
SpelInfo.Caption = CurDir + "\" + SpelType + Dir(CurDir + "\" + SpelType, vbDirectory)
Do While GamesDirInfo1 <> ""
If (GetAttr("" & GamesDirInfo1) And vbDirectory) = vbDirectory And GamesDirInfo1 <> "." And GamesDirInfo1 <> ".." Then
SpelLijst.AddItem GamesDirInfo1
End If
GamesDirInfo1 = Dir()
Loop
End Sub |
Ik heb een ComboBox(SpelType) en een ListBox(SpelLijst).
Ik vul de ComboBox met allemaal directory's(de naam er van). Nou is het de bedoeling dat als je de ComboBox veranderd dat je in de ListBox de directory's krijgt te zien in de 1e directory.
Alleen ik krijg alleen de naam van de map waar ik inzit te zien in de ListBox
Directory struktuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Programma.exe
Games
Action
Wolfenstein 3D
game.txt
game.bmp
Doom 2
game.txt
game.bmp
Old School
Pong
game.txt
game.bmp
Space Invaders
game.txt
game.bmp |
Ik heb het programma nou zover dat het alles doet, maar hij wil niet de mappen na de gametype inlezen.