Ik ben bezig een forum te schrijven met behulp van ASP, het is eigenlijk een tweede versie op een al eerdere poging. Het ASP en SQL is geen probleem maar mijn database wil niet meewerken.
Ik heb m'n tabellen netjes ingedeeld en gegevens uit de database lezen is geen probleem, totdat ik een topic weg wil schrijven. Ik krijg dan deze error en heb geen ideeen meer:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object is read-only.
Ik heb dus even bij de properties van mijn Virtual Directory in IIS van het oude forum (wel werkend dus, ook topics adden/wijzigen/etc.) gekeken en de waarden vergeleken, alles precies hetzelfde maar werkt nog steeds niet
Connecten doe ik zo:
Inserten van data doe ik zo:
Iemand een idee?
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object is read-only.
Ik heb dus even bij de properties van mijn Virtual Directory in IIS van het oude forum (wel werkend dus, ook topics adden/wijzigen/etc.) gekeken en de waarden vergeleken, alles precies hetzelfde maar werkt nog steeds niet
Connecten doe ik zo:
code:
1
2
3
| Set DataBaseCon = Server.Createobject("ADODB.Connection")
DSN_CONN_STRING = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=d:\\Webdesign\Forum\DB\data.mdb"
DataBaseCon.Open DSN_CONN_STRING |
Inserten van data doe ik zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RS.Open "Posts", DSN_CONN_STRING, adOpenKeyset, adLockPessimistic, adCmdTable
RS.CacheSize = 25
RS.AddNew
RS.Fields("Message") = Message
RS.Fields("Poster") = Poster
RS.Fields("Date") = Datum
RS.Fields("Category") = Board
RS.Fields("Topic") = Topic
RS.Update
RS.Close |
Iemand een idee?